Boggaloggablogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Som ett kanske lite desperat försök att få fart på banjolands långsammaste pensel, känner jag att jag det här är möjligtvis rätt väg att gå. Och anledningen är lika lätt som den är enkel: det är mycket roligare att bygga och spela än att måla, så med andra ord har berget av byggd plast sedan länge vuxit om berget av målad dito.

Det kan vara på sin plats med en liten disclaimer här, modellerna som kommer visas allteftersom de blir färdiga gör sig bäst på långt håll i dåligt ljus, så förvänta er inte att torka dreggel ur skägget... Däremot kommer jag försöka tala om hur och varför nämnda skapelser ens existerar. Det här blir med andra ord berättelsen om de inte helt genomtänkta idéerna, de dåliga ursäkterna, obefintligt tålamod, en hand stadig som en tonårings sexdebut och förhoppningsvis till slut nånting som går att spela med.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

De av er som mött och/eller känner mig vet att de arméer jag brukar spela är Grey Knights och Salamanders. Därför känns det helt rätt att som första prylar som postas blir Crimson Fists. Projektet som började med tanken att det skulle vara ett Allied detachment till de primära, som i mitt tycke och tidigare editioner saknat bra anti-tank och long range, men som nu troligen bara målats upp för att stå i ett skåp och samla damm. Sen tidigare finns kapten, libbe, 5 tacticals och 10 devastators, men nånting har saknats. Så när den lokala handlaren annonserade att han lägger ner GW och därför rear ut till 50% så var man ju tvungen att slå till, och nu står de alltså klara för att stoppas längst in i tidigare nämnda skåp

Bild

På bilden syns även de scouts som faktiskt i högst grad bidrog till den här bloggen. De har stått sådär, på samma ställe, i 10 månader ungefär. Görtråkiga att måla, men de blir nästa män för rakning. Vare sig jag vill eller inte så ska de bli klara.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Lottomannen »

Jag känner att jag kan relatera i allra högsta grad. Kommer att bli intressant läsning.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Grudge »

Som långsammålar-kollega ser jag mycket fram emot att se hur din blog utvecklas. Plus, jag gillar Crimson Fists!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Joy of joys, hittade ett stim med flytningar, lyckas rida på framgångsvågen av blodade tänder och smider medan järnet är varmt. Scouterna blev klara på bara en dag! De gamla tennsoldaterna som var ett arvegods för att komma igång en gång för länge sedan, har äntligen lyckats ta steget från målarbordet till figurskåpet i föreningslokalen.

Bild

Men det är även en sorgens dag. Burken med Salamander Black som jag köpte i ett Space Marine paint-set nån gång tidigt 90-tal har slutligen gett upp. Den spruckna korken har lyckats förvandla färgen till vad som närmast kan beskrivas som tjära.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

På tiden! :D
Ska bli roligt att följa din kamp mot det omålade berget!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Nurgle »

Härligt :) :) Heja!

Inte blir det sämre av att min favorit bland barnens godnatttsagor handlar om monstret Boggalogg. U had me at hello :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Ismeno »

Heja heja! En del riktigt gamla goa färger där ock. Den som spar han har. ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Leffegnu »

Vadå inte görs sig på nära håll?
Din målning håller old-scholl hög klass! :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

En milt sagt bra vecka, det här. En liten bil som stått och samlat damm lite för länge, men som nu äntligen fått smaka pensel. Känner själv att 8th kanske har räddat just den här, då den varit mer eller mindre ospelbar de senaste åren. I give you the Land Raider, just nu kittad som Crusader, men sponsons är magnetiserade. Man kan tycka att den ser lite naken ut, men "locken", multi-melta, stormbolter och frontkanonerna är målade sen tidigare och har använts en del till rhinos och razorbacks. Ja inte meltan då...

Bild

Och eftersom alla goda ting är 2 så syns även den gamle i bakgrunden. Byggda samtidigt, men målade med ungefär 3 års mellanrum, om man ska tro på vad jag postade i nån tråd september -14...

Nu har det blivit dags att dra igång airbrushen igen. Började fundera på att ta en massa, eller i alla fall 6, dreadnoughts till Rauk n Rumble i höst, och då behöver de färg. Så har man helt plötsligt en plan, och inte bara betar av det som stått grönt och väntat.

Skriv svar