Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Kaptenen »

Snygga Eschers!
Pastellpalett passar riktigt bra på dem!
- och jag håller med dig, efter att ha målat upp 2 st, massor med detaljer! Hatten av till GW för snygga modeller!

Och grym terräng!
Smart och snyggt med fundamentet, vips så var det LoS-blockat på ett väldigt smidigt sätt!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack, Röde och Kaptenen!

Vi har spelat vårt turf war nere på klubben, och även om vi har många plattformar och broar i flera nivåer så har det varit lite ont om terräng som blockerar siktlinjer, så nu i veckan tog jag tag och satte igång med ett projekt som jag länge planerat.

Byggmaterialet:

Image

Jag ruggade upp ytan med sandpapper, stipplade på spackel med en grov pensel, grundsprayade och torrborstade sedan med grått. Och så gjorde jag schabloner av maskeringstejp, samt utskrifter av ett gratistypsnitt jag hittade på dafont.

Image

Sedan var det bara att kladda på lite Agrax och lite urvattnad grön hobbyfärg, så att det blev lite guckigt.

Image

Image

Image

Image

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet av bara tre kvällars jobb. Det blev lite retrokänsla tycker jag (alltså gamla Necromunda-retro), vilket borde passa bra. Dessutom går de ju utmärkt att använda för vanliga 40K också om man vill.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

God smak beträffande whisky... och trevlig terräng...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack Röde. Måste köpa mer nu, så att jag kan göra mer terräng!

Nya Necron-codexen släpps ju nu till helgen! Så jag har fullt upp med att få färdigt 2000 spelabara och målade poäng. Senaste enheten som blev klar är mina Flayed Ones. Har bara 10 än så länge, men ska testa att spela med dem, kanske bygger jag fler. Här är några i alla fall - det är kul att kladda med Blood for the Blood God...

Image

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Jag tragglar på med mina dödsrobotar - fem Tesla Immortals klara, jobbar på fem till. Var och köpte den nya codexen härom dagen, och den ser bra ut - tyvärr verkar de starkaste enheterna (Destroyers, Tomb Blades och Doomsday Arks) vara sådana som jag inte planerat ha med i min första lista, men det är ju som det är. Jag håller mig till planen och gör klart listan, så kan jag spela lite med den innan jag funderar på nästa steg.

Image

Wiman
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 jan 2016, 21:16
Ort: Varberg

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Wiman »

Snyggt målat! Gillar dom lila detaljerna på dina necrons.
Det du gjorde med whiskykartongerna gillar jag skarpt! :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Nurgle »

Instämmer med föregående. Kan vara de snyggaste Necrons hittills. Hur har du gjort metallen?

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

@Wiman: Tackar! Ja, jag kommer definitivt göra fler - fann mig själv välja whisky efter mest lämpliga förpackningen senast jag var på Bolaget... :D

@Nurgle: Tack så mycket! Det är ganska enkelt, visst det är många steg, men varje steg går väldigt snabbt:

Recept för blekt guld/mässing:

1. Chaos Black primer
2. Leadbelcher spray
3. Vallejo Old Gold drybrush
4. Nuln Oil wash
5. Agrax Earthshade wash
6. Vallejo Old Gold drybrush
7. Runefang Steel edge highlight

Den mörka metallen på vapnen görs enligt samma recept, men utan steg 3 och 6, och med en extra Nuln Oil wash.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Blev klar med den här nye killen från Forgebane-boxen ikväll. Riktigt kul modell, gillar hur mycket rörelse han har i posen.

Image

Image

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Serpent »

Cryptek-vapnet är ju hur snyggt som helst. Häftigt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar