Hugo's Mekshop

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av frigobben »

Ok, tack för info! Jag jagar ständigt efter enkla, men effektiva vädringsmetoder.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Oj, det var ett tag sedan! Jag hann knappt få färdigt Shadow War-terrängen innan 8th var släppt. Kändes det som i alla fall... jag spelade en Shadow War match med min son innan jag switchade till 8th mode. Han ville ha svarta Space Marines (är i en svart fas just nu) så jag målade upp ett Raven Guard team åt honom. Det var kul, men vi behöver nog lite mer terräng för att det ska vara riktigt bra. Jag har lite fler containers, ett Manufactorium, och så beställde jag en Promethium Forge så att vi har lite mer att gömma oss bakom.

Image

Image

Image

Image

Men just nu är det 8th som gäller - jag har byggt lite boyz och så ska det bli nobz och trukks också. Planen är att i steg 1 ha 33 boyz, 3 nobz och 3 trukks. Då kan jag köra antingen tre trukk boyz mobz eller en stor blobb och låta mina tankbustas åka trukk istället.

Men, min vana trogen så kan jag ju omöjligen färdigställa en plan utan att råka ut för distraktioner, och jag fick en plötslig idé att bygga en egen Mad Dok Grotsnik (har aldrig gillat den gamla modellen). Han kostar bara 9p mer än en vanlig painboy, men är betydligt tuffare och när jag väl fått en konverteringsidé i huvudet så är den svår att släppa.

Han består till största delen av bitz från nobz-kitet. Först struntade jag i att modellera hans exponerade hjärna (tycker det är lite fånigt), men efter påpekande så gav jag honom en metallplatta istället, lite som Ghazgkhull har - tanken var att han kanske gjorde lite förbättringar på sig själv efter att ha fixat det jobbet.

Image

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Ismeno »

Underbart![THUMBS UP SIGN]

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Stilrent och snyggt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Serpent »

Bra skallplatta! :D
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Tack alla!

Äntligen semester! Inte mycket tid att pyssla de senaste veckorna med allt fix och jox med barn och jobb, men nu ska jag väl äntligen få lite tid för mina Orker. I alla fall, jag har byggt ett gäng boyz och ett par trukks, och byggt en 1000-poängslista med målet att måla upp innan sommaren är slut (och förhoppningsvis få in ett par matcher också).

Första delmålet är 30 boyz - 14 är klara, och de andra befinner sig i olika stadier mellan byggd och grundmålad+washad. Att måla en massa troops kan vara lite enformigt, så jag har ett "distraktionsprojekt" i form av en warboss, som jag kan pyssla med emellanåt så att jag inte tröttnar på boyzen. Den jag redan byggt är ju en snakebite, men jag behöver en evil sunz boss till fots för 1000-poängslistan (så länge, tills jag byggt min bikeboss, vilken är planerad till nästa steg, 2000 poäng). Så jag byggde en av Grukks kropp, med huvudet från en AoS meganob. Inget avancerat, men jag tyckte det passade ganska bra. Maffig kille som nog blir kul att måla - jag gillar att hans kustom shoota är typ lika stor som en spacemarine.

Image

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Grudge »

Da Boss is 'ere! Så, min warboss är klar (typ), tillsammans med 5 boyz (vilket blir 19/33 klara).

Jag vet, en Evil Suns warboss till fots är inte speciellt fluffigt, men jag ville ha en basic option till min 1000-poängslista att leda en större blob till fots, så jag tänkte att han är f.d. boss över ett mindre warband som tagits över av Baznakk (min biker boss under construction), och han nu måste visa vad han duger till innan han och hans boyz får tillbaka sina fordon. Så här är han - Badgob!

Image

Image

Image

Image

Han fick äran att leda min hord i min första match i 8th - 1000p mot Adeptus Mechanicus. Tyvärr blev det en ganska stor förlust (och Badgob gjorde misstaget att i sin iver att få tag på motståndaren finna sig närmast en neutron laser, något han definitivt kommer att undvika nästa gång). Vi slog fram missionet No Mercy, och det visade sig vara lite väl tufft för mina footslogging boyz, särskilt eftersom motståndarens robotar rullade närmast obscent många tärningar, och lyckades i princip radera ut hela min 30 boyz mob på två rundor. Mina Tankbustas och Deffkoptas däremot presterade utmärkt och sprängde båda motståndarens Onagers. I alla fall, jag har blivit lovad en revanschmatch, och nästa gång kör vi malstroem - jag tror min lista passar bättre för den typen av spel.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Ismeno »

Nice!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Röde »

Mycket snyggt.Ser fram emot att se mer.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Hugo's Mekshop

Inlägg av Leffegnu »

Det var ingen dålig boss ni målat inte
Gosh darn it!
Härliga färger och vackert jobbat med monstret på hugget, det ger verkligen en pitch mot bossen :)

En blir mörkrädd när en tänker på hur mycket jobb ni ädla gröna spelare har lagt på att måla upp era figurer :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar