Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Ja alltså, det kändes ju som en vettig idé att ha två parallella trådar i början. Där mina Ultramarines och mina Word Bearers fick tävla om allas gunst. Men sen kom det ju några Tau emellan. Och lite hus som fick smyga in i en tråd bara för att. Och så började jag hjälpa mina adepter måla lite, och det hamnade bland Tau av någon anledning? Och sen, ja, ni får se snart...

Så nu när vi har gjort ursprungsberättelserna är det dags för alla mina projekt att samlas samman till en enda mäktig styrka!

Bild

Fortsättning följer alltså i denna tråd.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Mina Tau som jag brann för mest nyligen har kommit av sig rejält. Delvis beror det nog på att en begagnatbeställning jag väntat på verkar blivit upplöst i Postens maskinerier. Så två fina Broadsides och några extra Crisis suits ligger väl antagligen krossade på stengolvet i postverkets fragila avdelning. Jag skickade ett brev hem till Postens VD för att som postiljonveteran beklaga mig över vad han gjort med mitt forna skrå, men det kom bergis inte fram heller...

Mycket beror det förstås också på att åttonde slutligen blivit bekräftat. Kommer man någonsin våga måla något mer eller kommer gubbarna bara sluta så här ändå? Varje dag är en nagelbitare för att se om de fuckat upp det här spelet totalt också, än så länge känns det fortfarande hyfsat okej men man vet aldrig vad för missbildad kanin de kommer trolla fram ur hatten härnäst. Blir dagens reveal en "känn temperaturen i rummet och om det är under 18 grader tar alla lättklädda modeller på spelplanen 1 wound"? Jag har bestämt mig för att vara optimistisk och köra på som vanligt! Men lite av luften har förstås ändå gått ur.

Så för att få lite omväxling har jag börjat på en flagga till min kompis Command Squad som blir en fin liten överraskning när den är klar, han såg minst sagt snopen ut när han såg att han förväntades måla en sådan monstrositet som sin elfte gubbe någonsin. Cadia endures!

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Tillåt mig att berätta om en resa in i galenskapen. Det hela började oskyldigt nog, med att jag tråkade en av mina adepter som är lite sådär små-macho med att Emperor's Children skulle vara en kul färg att måla hans gubbar i. Samma kväll sade jag lite på skämt till min andra adept som målar IG att han börjar komma någonvart nu, och jag bara behöver måla lite Tyranider så kan vi leka Starship Troopers ihop.

Den natten sov jag oroligt, tankarna virvlade bara runt. En tanke återkom gång på gång... "rosa Tyranids"... "rosa Tyranids".

Vad gjorde ni i lördags morse? Själv stod jag och köade utanför Alphaspel i väntan på öppning tillsammans med ett dussin Magic-nördar med elegant snitslade mustascher. Sen ägde jag visst en sån här:

Bild

Och inte så långt efteråt såg det ut så här:

Bild

Bild

SNÄLLA HJÄLP STOPPA MIG JAG ÄR SJUK

Det positiva är att de är vansinnigt snabba att måla. Jag verkligen lyckats i min process med att måla sämre/snabbare. Från WHFB med NMM och individuellt hårdkonverterade modeller -> Ultramarines med max 3-4 lager layering -> Word Bearers med drybrush -> Tau med ett lager wash över hela gubben -> de här tomtarna. Nu kan jag nog inte gå längre om jag inte kliver ned i dipping-träsket, men nu har jag ju en armé att måla på oavsett hur detaljerad jag känner att jag vill vara.

Färgschemat är för övrigt halvt omedvetet inspirerat av min sambos Lizardmen:
Bild

Vägen till helvetet är kantad av överprisade plastgubbar...
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Jörgen »

Nice färgval!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Nurgle »

Ser bra ut. Blir sugen på att smaka på dem. Men uppfattade jag det rätt om du hade fyra målartrådar?

Edit: förresten målade du allihop på en eftermiddag?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev:Ser bra ut. Blir sugen på att smaka på dem. Men uppfattade jag det rätt om du hade fyra målartrådar?

Edit: förresten målade du allihop på en eftermiddag?
Haha du kanske tom kan börja hota mig om snabbast målade armé

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Kaptenen »

Helt galet! :D

Själv målar jag en Hormagaunt på en helg. :lol:

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Jörgen skrev:Nice färgval!
Tackar!
Nurgle skrev:Ser bra ut. Blir sugen på att smaka på dem. Men uppfattade jag det rätt om du hade fyra målartrådar?
De kommer nog synas på en turnering nära dig om sådär... en månad?

I och med denna blir det visserligen fyra, men tidigare har det varit Ultramarines,
Word Bearers och Tau.
Naz87 skrev:
Nurgle skrev:Edit: förresten målade du allihop på en eftermiddag?
Haha du kanske tom kan börja hota mig om snabbast målade armé
Kaptenen skrev:Helt galet! :D

Själv målar jag en Hormagaunt på en helg. :lol:
Nja, lördagen ägnades åt att limma alla 90 Gaunts. Så det som syns här är söndagsjobb! Men jo, de rullar på som bara sjutton. Har ett dussin till klara efter kvällens jobb. Det enda som egentligen tar tid är torktiden för plattorna, gigantiska blobbar trälim har en tendens att vara squishy i en halv evighet. Tror det är de här jag har bäst chans att få klara till turneringen, trots att de börjar 1000 poäng efter mina andra tre arméer.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Svärmen växer!

Bild

Bild

Bild

Diggar verkligen den där trälim+superlim som någon kom på, blir perfekt creep för Tyranids. Enkla men ändå lite coola baser.

Nu är det nog dags att ta paus från gribblies en liten stund och måla större pojkar innan man blir helt sjuk i huvudet...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Ok, de där slemplattorna tog ju evigheter av torktid totalt. Men nu är tempot igång.

Free hugs for everyone!

Bild

Bild

Det var ju verkligen tiotusen små armar som behövde magnetiseras där. Lagom till att man aldrig kommer att använda Devourers igen.

Bild
Sebastian Magnusson

Skriv svar