Sebastians konsoliderade målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Ancalagon »

Lictor skrev:Nu har mamma åkt hem så jag kan börja måla Ghostkeel!

Men alltså, vilket gissel det var att få tag på denna:

Bild

Har en tendens av att alltid gå på niten när GW gör tidsbegränsade grejer, för att jag aldrig fattar att de är just tidsbegränsade. Nånstans där inne litar jag fortfarande på vad det står i min första Citadelkatalog, att de lovar att alla modeller i den alltid kommer att gå att beställa. Missade både Imperial Knight: Renegade och Death Masque och nu alltså också den här boxen. Man vill ju inte gå miste om en fin rabatt.

Hittade till slut ett exemplar på Unispel, beställde, fick mail om att det var falsklarm. Efter att ha kollat runt på ebay m.m. hittade jag ett exemplar på Fanatic.dk, men upptäckte samtidigt att deras webshop var ur funktion för leveranser till Sverige. De lovade fixa det direkt, men tog någon vecka innan det blev slutsålt där också och dem hörde jag aldrig av. Jag är dock ganska envis. Hittade någon form av rysk Alibaba-sajt som jag lyckades navigera med hjälp av Google translate. De erbjöd i sin tur sortimentet från en polsk hobbybutik, modelmania.pl och 413 zlotny och tre dagar senare så hade jag äntligen min Ghostkeel!
Jag förstår inte, varför inte bara köpa en ghostkeel om du var ute efter den specifikt?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Ancalagon »

Ancalagon skrev:
Lictor skrev:Nu har mamma åkt hem så jag kan börja måla Ghostkeel!

Men alltså, vilket gissel det var att få tag på denna:

Bild

Har en tendens av att alltid gå på niten när GW gör tidsbegränsade grejer, för att jag aldrig fattar att de är just tidsbegränsade. Nånstans där inne litar jag fortfarande på vad det står i min första Citadelkatalog, att de lovar att alla modeller i den alltid kommer att gå att beställa. Missade både Imperial Knight: Renegade och Death Masque och nu alltså också den här boxen. Man vill ju inte gå miste om en fin rabatt.

Hittade till slut ett exemplar på Unispel, beställde, fick mail om att det var falsklarm. Efter att ha kollat runt på ebay m.m. hittade jag ett exemplar på Fanatic.dk, men upptäckte samtidigt att deras webshop var ur funktion för leveranser till Sverige. De lovade fixa det direkt, men tog någon vecka innan det blev slutsålt där också och dem hörde jag aldrig av. Jag är dock ganska envis. Hittade någon form av rysk Alibaba-sajt som jag lyckades navigera med hjälp av Google translate. De erbjöd i sin tur sortimentet från en polsk hobbybutik, modelmania.pl och 413 zlotny och tre dagar senare så hade jag äntligen min Ghostkeel!
Jag förstår inte, varför inte bara köpa en ghostkeel om du var ute efter den specifikt? Det är ju inte direkt stora savings på GW bundles ändå

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Ancalagon skrev:
Ancalagon skrev:
Lictor skrev:Nu har mamma åkt hem så jag kan börja måla Ghostkeel!

Men alltså, vilket gissel det var att få tag på denna:

Bild

Har en tendens av att alltid gå på niten när GW gör tidsbegränsade grejer, för att jag aldrig fattar att de är just tidsbegränsade. Nånstans där inne litar jag fortfarande på vad det står i min första Citadelkatalog, att de lovar att alla modeller i den alltid kommer att gå att beställa. Missade både Imperial Knight: Renegade och Death Masque och nu alltså också den här boxen. Man vill ju inte gå miste om en fin rabatt.

Hittade till slut ett exemplar på Unispel, beställde, fick mail om att det var falsklarm. Efter att ha kollat runt på ebay m.m. hittade jag ett exemplar på Fanatic.dk, men upptäckte samtidigt att deras webshop var ur funktion för leveranser till Sverige. De lovade fixa det direkt, men tog någon vecka innan det blev slutsålt där också och dem hörde jag aldrig av. Jag är dock ganska envis. Hittade någon form av rysk Alibaba-sajt som jag lyckades navigera med hjälp av Google translate. De erbjöd i sin tur sortimentet från en polsk hobbybutik, modelmania.pl och 413 zlotny och tre dagar senare så hade jag äntligen min Ghostkeel!
Jag förstår inte, varför inte bara köpa en ghostkeel om du var ute efter den specifikt? Det är ju inte direkt stora savings på GW bundles ändå
Lite för att jag är envis ;)

Men lådans innehåll = 1840:-
Lådans pris = ~ 1000:-

Så klart värt ändå.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Tripp, trapp, trull och öööh... lilla vickevire?

Bild

Ghostkeel kvar, allt annat klart. Ska väl gå att hinna utan att få alltför dåligt med sömn natt innan turnering...
Senast redigerad av 2 Lictor, redigerad totalt 11 gång.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Röde »

Blir ju alltid lite sugen på Tau när någon håller på men dessa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Röde skrev:Blir ju alltid lite sugen på Tau när någon håller på men dessa.
Search your feelings! You know it to be true!
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Bidrar med en bild från varje slag i turneringen hos Nurgle igår.

Bild

Match 1 mot Space Wolves med bara massa vargar och dreads, och en Knight plus en synnerligen irriterande filur. Sprängde ner honom till 4-5 modeller på de första två rundorna, blev lite udda när Space Wolves satt och campade i sitt hörn medan Tau avancerade ut ur sin deployment som bara sjutton. Sedan blev mitt Melta-hörn (Coldstar + Coldstar + Ghostkeel) till slut fångat och nedmejat. En commander dog av en krak-granat, av alla saker. Ungefär samtidigt fick jag reda på att Harald Deathwolf har en 2++ invulnerable mot skytte, spexigt när man är Tau ;) Resterande 4 rundor gick åt på att jag sköt hela min armé på Harald och en Dreadnought med Stormshield medan de hoppade runt och slog på mig. Slutresultat var att Dreaden dog, men Harald bara tappat ett wound. Och det var i närstrid mot en Drone av alla saker tror jag, inte fyra rundor av oavbruten uppmärksamhet från en Stormsurge. Seger för Tau trots allt, 16-14 tror jag vilket blev 16-10 med turneringsreglerna. Hissar och dissar: hela melta-hörnet var bra egentligen, de pangade på som bara den. Men kanske inte helt överraskande när man bara möter fordon.

Bild

Match 2 mot World Eaters. De började och körde rakt in i mina linjer, en av tre Berzerker squads hoppade ur och jagade ned min Ghostkeel på flanken istället. Min första runda deklarerade jag Kauyon för reolls på allt och poppade alla Rhinos och alla zerkers förutom de som var och svängde efter min Ghostkeel. Men han tog igen det bra när hans dubbelskjutande Obliterators dödade min Stormsurge som exploderade trots command reroll. D6 mortal wounds på typ 80% av min armé gjorde lite (jättemycket) ont. Min rejält packade deployment betalade dock tillbaka sig när hans Daemon Princes började chargea. T'au sept + for the greater good gjorde att två av dem dog innan de ens kom fram, medan den tredje kom fram med 3 wounds. Efter det var det egentligen mest städjobb, en Coldstar tog hand om Forgefiend, den andra Obliterators. Riptide tankade wounds med drones från hans quad las predator, men gick ändå ned till 2-3 wounds. Avgörandet var att en av mina Coldstar överlevde med 1 wound och kunde flyga iväg och smälta Predatorn. Jag hade lite löst infanteri kvar, men också Riptide + Commander. 12"+ fly-gubbar med bra dakka mot hans folk som bara hade närstrid = god natt. Vinst för Tau. Hissar och dissar: Quad fusion Coldstar fortsätter bara vara dödliga. Riptide visade vad den kunde också, 18 S6 -2AP skott dödar marines ganska excellent. Stormsurge fortsätter mest vara ett gigantiskt otroligt tacksamt mål att skjuta på. Den tål en del med 4++, men inte så mycket som man vill eftersom den inte kan köpa wounds med drones. Skulle jag spela på allvar skulle jag nog ta en till Riptide istället.

Bild

Match 3 mot Imperial soup. 3 Armigers, 3 Assassins, 3 Jetbike captains ungefär. Och en dryg liten enhet scouts som mest satt i skydd och hindrade mig från att targeta characters. Började kasta smartmissiler mot dem alldeles för sent, i slutändan fick jag både chargea dem med en Stormsurge och skjuta dem med en nova-chargead Riptide. Han fick runda ett och red fram, Celestine gör en charge från cover på Coldstar = RIP Coldstar. Jag Kauyonade och skjöt ihjäl 2½ Warglaive. Han chargeade mitt slott med jetbike captains och Celestine och fick smaka på Tau overwatch, helgonet dött och Jetbike captains nere på några enstaka wounds var. Jag backar ur och skjuter vidare, sen är det inte mycket kvar. De är starka killar, men inte starka nog att göra rejäl skada på mina robotar. Stänger in min Coldstar innanför de andra robotarna, han är den enda som är klen nog att vara hotad på riktigt. Min Ghostkeel har under tiden lekt runt med två Culexus och en Jetbike captain, de har nött ned honom en bit och han har inte gjort så mycket vilket är helt ok, hans jobb är mest att vara asdryg och tåla stryk. Men han får feeling och joggar fram till Celestine som precis spawnat i skydd av jättemuren och ger henne några meltor i present. Han ger upp på att ta mitt castle och jagar objektiv och ghostkeel istället, jag springer ut ur mitt hörn och jagar efter. Bra räddat mot slutet av honom, men fortfarande vinst för Tau. Hissar och dissar: Coldstar commander gör biffen, surprise surprise. Även Riptide är fantastisk mumma, och precis som i match 1 utgör Ghostkeel en superbra tank/distraction Carnifex. Stormsurge överlever för en gångs skull. Mittenvarianten av hans pickadoll (26" med bork'an sept, S12, -3AP med ATS och 4 damage) är klart bäst i 95% av alla fall.

Tack för tre roliga matcher! Blev en andraplats till slut, ettan spelade också Tau. Jag tror inte de är så kassa som internet säger...
Senast redigerad av 1 Lictor, redigerad totalt 11 gånger.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Nurgle »

Grymma batreps och schyssta bilder till. Tack för det :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Kaptenen »

Lictor skrev:Tripp, trapp, trull och öööh... lilla vickevire?
:lol:
Ser ut som en Pokémon som levlar!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Sebastians konsoliderade målartråd

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Grymma batreps och schyssta bilder till. Tack för det :)
Tack för turneringen som gav upphov till dem ;)
Kaptenen skrev:
Lictor skrev:Tripp, trapp, trull och öööh... lilla vickevire?
:lol:
Ser ut som en Pokémon som levlar!
Nu ger du mig idéer...
Sebastian Magnusson

Skriv svar