Lars Norén, massa kladdande, många svordomar. Space Wolves.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Lars Norén, massa kladdande, många svordomar. Space Wolv

Inlägg av Ajvar »

Ser riktigt schysst ut! Svårt att tro att du inte målat på 20 år av det jag såg. Mera vargar!!! :-)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Lars Norén, massa kladdande, många svordomar. Space Wolv

Inlägg av Leffegnu »

Säger som Nurgle, +1 photobucket :)

Och instämmer verkligen i vad Ajvar skrev, för att inte ha målat på 20 år är det här fin fint :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Lars Norén, massa kladdande, många svordomar. Space Wolv

Inlägg av deakraft »

Efter någon vecka med influensa mycket kladdande och lite båda arga och glada miner över vad jag har åstadkommit har jag följande att förtälja.

Armypainter

Köpte deras stora färg-set, bra rent ekonomiskt. Fungerar fint att måla stora saker med deras färg. Men detaljer och framför allt huvuden(Fan att jag valde space Wolves) Är svårt. Antagligen inte Army Painters fel, jag som bara måste lära mig.

Deras penslar är guld värda.

En del färger har inte varit något bra alls(ca 10% av färgerna)

Deras Undercoat sprayer är skit. Det första den jag köpte gjorde var att huvudet gick av.

Deras lim funkar fin fint.

Games Workshop

Deras modeller är helt underbara. Mycket bra kvalité inte som jag minns, med jobbiga miniatyrer i metall.

Dom har blivit mycket bättre på att kommunicera med omvärlden, förut var ju allt hysch hysch och inget kom fram tills dom släppte modellerna.

Kort och gott, jag gillar Games Workshop igen.

Min målning

Har som krav att bli klar med min armé till Gothcon 2017.
Måste måste måste bli bättre på att måla, få mer tips och mer interagerande med andra spelare.
Har som sagt ingen att prata just målning med, därav är detta forum en räddare i nöden!

Tack för alla fina tips.

Mer bilder kommer i helgen.

Må bäst mina kära medspelandemänniskor.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Lars Norén, massa kladdande, många svordomar. Space Wolves.

Inlägg av Nurgle »

deakraft skrev:Tack! sitter å¨ett sån segt ISP 2mbit/0,1mbit.

Laddar upp mer bilder inatt. Någon mer som använder army Painter hur mycket ska man späda deras färg?
Jag kör GW, army painter & Vallejo men har landat i att merparten använder jag army painter till av olika anledningar.
Jag kör våtpalett och spär naturligt ut den med denna. Ibland när färgen är lite klumpig brukar jag ta en vattenladdad pensel och späda ut. Dock aldrig så den blir rinnig och kapillärkraftskryper runt. Jag spär även metallfärger med vatten trots att man inte ska det. Gör förmodligen att jag måste köra 2 och ofta 3 lager men det gör mig inget. Hellre lite för tunt än för tjockt är min devis.

Edit: när färgen inte längre stannar i en lite tjock pöl på ungspappret (i våtpaletten) utan kryper ut i splatter så är den för mkt utspädd för min smak.

Kan också tipsa om att Army Painter lanserat mer än dubbelt så många nya färger. Mycket bygger på färgskalor så man enkelt gör olika nyanser, highlights etc.
För dig (och mig) som redan har alla tidigare färger släpper de ett "veterans pack" som bara innehåller de nya färgerna. Det är inget måste, man kan lösa många av de färgerna genom att blanda en av de gamla färgerna med vitt för att få till ljusare nyanser.

Skriv svar