Förtappade själar - en ny start

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Nu har jag bestämt mig för att denna plog får behandla allt som rör min figurspelshobby. Här kommer lite smått och gott då jag har en hel del olika grejer på gång.

Först lite om mitt senaste projekt, Renegade guards.

Då har jag börjat köpa in grejer till ett nytt projekt och tänkte delge nyfikna hur det växer fram från start. Några har hjälpt mig lite på traven i mina funderingar kring Renegade guards i armélisteforumet, här är alltså armébloggen nu när jag faktiskt satt igång :-)

För de oinvigda är det så att jag av någon anledning har blivit väldigt sugen på att börja bygga upp en lista med Renegade guards. Tänker spela dem med AM-codex ibland och Vrak-codex ibland beroende på vad som känns roligast för tillfället. Tänker att jag kan använda rätt mycket av det infanteri som jag redan har samlat på mig till mina CSM.

Detta är vad jag har sedan tidigare:

10 kultister med pistol och tillhygge från Dark Vengeance - omålat
20 arga läderkillar med dubbla närstridsvapen från AOS-boxen - omonterat

15 kultister med lasguns - målade och klara, som jag har till mina CSM
10 kultiser med gevär från Dark Vengeance - omålat

40 mantic plague zombies - omonterat

Ett gäng beastmen som ska spelas som kultister/guards.

Som synes har jag en del infanteri alla redan. Nu har jag köpt lite begagnat där jag får lite mer infanteri, tanks och en transport:

26 Catachan Jungle fighters
1 Heavy weapon catachan heavy bolter
4 Cadian infantry
3 Ogryns
3 Ratling snipers
1 Basilisk tank
1 Leman Russ Demolisher
1 Hell hound
1 Chimera
1 Commissar

Detta är målat men ska målas om av mig. Jag är inte så känslig så hoppas jag bara kan spraya över allt med army painters uniform grey och sen måla. Hoppas på att snabbt och rätt snyggt färgschema i klassiskt mörkgrått med en del brunt och röda detaljer, och mycket blod...Hoppas på att få till en obehaglig effekt med mycket likdelar och blood for the blood god på tanksen. De skall ha gått helt bananas de här guardsmennen :-)

Har planer på att skaffa ett gäng HW-teams till, någon russ, några cadian command squads och några vanliga grunts med gevär och specialvapen. Med tiden vill jag nog ha en vendetta och ett par wyverns men det köper jag inte snart om jag inte råkar hitta nåt till bra pris :-) Nu vet jag ännu inte vad som är kul och kompetetivt så planerna kan nog förändras när jag lär känna arméerna lite bättre.

Och så har jag beställt lite roliga huvuden från mantic att sätta på de här catachanerna och planerade cadian heavy weapon teams:

http://www.pig-iron-productions.com/inf ... p-100.html

http://www.pig-iron-productions.com/kol ... -p-53.html

http://www.pig-iron-productions.com/kol ... -p-17.html

http://www.pig-iron-productions.com/kol ... -p-10.html

Det är planerna så här långt! Kom gärna med tips, idéer eller annan feedback :-)
Senast redigerad av 1 Ajvar, redigerad totalt 12 gånger.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Ni har onekligen en solid grund att börja modda, bygga och måla på :>

Perfekt med en renegade- armé på forumet så en sporras måla vidare med ens dkok :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Nu har jag fått lite färg på några kultister och jag har precis hämtat ut paketet med tanksen och catachaninfanteriet. Inväntar mina Pig Iron-huvuden och lite cadian-infanteri. Sen blir det till att dekapitera och ordna nya onda huvuden.

Nu har jag hittat rätt grej att kopiera från Imgur så här är en första bild. Det är inte helt klart men nästan, vill ha en snabb målning som ger hygglig TT. Hade lite problem med färgvalet, då jag ville få det att funka med min CSM-arme som är mest i Castellan Green samtidigt som jag ville ha en mestadels grå arme med lite rött. Men det här ska nog gå ihop någorlunda. Lite detaljer i Castellan Green. Ett lager shade och highlights på huden, brush med grått och mörk shade på nästan allt annat :-)

Bild

Finns en viss risk att det här projektet kommer att tappa momentum med nya CSM-supplement i december, men jag blir glad i vilket fall :-)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Serpent »

Det ser riktigt fint ut! Särskilt killen med bar överkropp som smort in sig med blod. Det är Chaoz, det.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Snyggt!
Tycker ni funnit ett ypperligt bra färgval.

De ser väldigt levande ut, smutsiga, slitna och framförallt; elaka =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Tack för de fina orden! :-) Alltid motiverande med lite feedback.
Har fått färg på några kultister till o testat att måla ett par catachans i de valda färgerna. Bilder kommer nog senare idag när sönerna somnat o jag får lite hobbytid :-)

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Här är så en gruppbild på gänget så här långt. Tre catachaner har smugit sig in. Dessa har kvar sina vanliga huvuden, har inte fått mina onda huvuden från Pig Iron än (men de har skickats nu i alla fall) men jag tänkte att det nog funkar med ett par vanliga catachans, de ser ju rätt psycho ut som de är och de här två var lite extra skumma. Flintisen med cigarr vet jag inte vem det är, nån metallfigur i alla fall. Lite bossig så där :-)

Bild

Här är några blivande ondingar, förberedda för nya huvuden :-)

Bild

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Lite fler kultister klara idag. Samt en arg Ogryn. :-)

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ismeno »

Nice! Grymt bra färgval.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Tack så mycket :-) Hoppas att det funkar att gå över till Khorne Red när jag inte får ut nån mer färg ur min hoptorkade Scab Red.

Skriv svar