Funcks Målartråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Ja jag kände redan från början att magneter var ett bra alternativ, då jag inte har spela så länge eller så mycket under den tiden så har jag inte superkoll på vilka units som är bra och vilka vapen som används, då kändes det säkrast att magnetisera. Folk verkar ju dessutom sitta o vänta på en ny codex så då kanske modellerna blir näst intill oanvändbara med fel loadout!
Jag gjorde den tabben i början med mina tau och limmade dom vapnena som var bäst för stunden, det misstaget får man känna av varje gång man inte vill spela superkompetativt!

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Funcks Nids!

Inlägg av BoBo »

Baserna ser bra men nu vill jag se hur du ska måla din nids.....

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Tro mig, jag är nog den som är mest sugen på att se målade modeller, men som jag tidigare har nämt så står arbetet still tills nya airbrushen kommer!

Jag kan iaf avslöja att efter mycket övervägande så har jag iaf bestämt mig för att köra på min egen tolkning av Hive fleet Leviathan! Jag tror att dom kommer gå ganska bra ihop med dom mörka skogsbaserna då varken baserna eller modellerna tar över för mycket.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

I väntan på airbrushen kan ni testa ta lite utspädd färg i munnen och "blåsa" ut? :)

Vill se figurer med färg! :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

I brist på Nids så kan jag dela med mig av en modell som jag målade till förra armén. Håll till godo!

Bild

Bild

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

Vad glad en blir av att se det finns fler som målar innanmätet!!!
Många tummar upp på sånt :)

Med denna däringa fina målningen förväntar en sig riktigt schysta nids framöver.
Nu ligger ribban högt :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Nurgle »

Instämmer med föregående talare :) Och insidan räknas!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Funcks Nids!

Inlägg av Ismeno »

Digital camo!
Så ska det se ut, snyggt jobbat.

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Funcks Nids!

Inlägg av KaptenFunck »

Efter ett evigt väntande så har airbrushen och nästan all färg kommit, det ända som saknas nu är 3 färger från nån konstnärssida i england, har väntat 3 veckor men ännu inte fått något, otroligt frustrerande!
Hur som helst så har jag idag testat att koppla in nya airbrushen på jobbet där vi har en riktig verkstadskompressor för att få ett ordentligt och jämt tryck, och herre gud vilken skillnad det var att måla med en bra airbrush och kompressor!!
Kan ju inte måla så mycket då jag väntar på dom sista färgerna, men jag fick på lite färg iaf.
Jag har primat allt med grå primer, Sen målade jag allting som ska bli vitt på min tyrant med en brun färg, för att sen måla på skuggor och highlights med en mörkare brun och en sandfärgad.
En av dom färgerna jag väntar på är en vitt/flesh som är lite transparent, tanken är att lägga ett sånt lager tunt över all "hud" för att få till en effektfull leviathan variant!

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Funcks Nids!

Inlägg av Leffegnu »

WOW!!!
Det här kommer bli en riktigt stilig armé att följa =)

Gillar verkligen att ni brukar så ljusa färger, 30/40k må vara mörkt fast ska ens gedigna arbete med alla timmars målande synas behövs ljus! :)

Hoppas ni får era färger snart så ni kan posta fler bilder :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar