Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Sista Calth-grejerna klara! Det är med andra ord en Dark Apostle och ännu en CSM-squad.

Dark Apostle själv:
Bild

CSM själva, rånat WHFB Chaos Warriors för ledarens huvud i vanlig ordning:
Bild

Eller om man föredrar combi-flamer, flamer och missile launcher istället, har magnetiserat de flesta alternativen som fanns i boxen:
Bild

Och alla kompisarna tillsammans:
Bild

Mycket rött är det!

Härnäst är det alltså fritt fram att fortsätta mot en vanlig armé, men jag har ju alla de där elaka Heresy-era Terminators som jag inte använde till mina Ultramarines...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Har börjat meka på elaka Terminators. Combi-bolters har blivit combi-weapons, tre av dem combi-melta ifall man vill ta dem som minimal Termicide-enhet som folk verkar gilla och en combi-plasma för varför inte.

Också elaka spikes för det här är inga trevliga pojkar.

Bild

I teorin tycker jag de här borde funka mot det mesta (i den mån Terminators funkar alls alltså). Fordon dör av combi-melta, slaskinfanteri dör av Heavy Flamer och boltrar och för folk med 3+ save har vi en hel hög av Lightning Claws som vill hälsa på dem. Men så har jag ju inte spelat 40k på 20 år heller.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Elaka Terminators klara!

Bild
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Nurgle »

Tjusigt värre :) Personligen är jag mer inne på att göra en enhet vass på det de ska åstadkomma snarare än att vara en armékniv som funkar halvbra mot allt. Men kanske funkar bra på hårdkompat.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av fauh »

Att ha en enhet som är bra på lite vad som helst typ som Terminators som kan deepa in är ganska schysst faktiskt. Det gör så att de aldrig är en enhet man kan ignorera. Typiskt bra för termosar som sitter med sitt 2+ och är jobbiga lirare. Sen kan jag känna att det spretar litr väl men att blanda meltor och plasma är 100% valid tycker jag. Speciellt på enheter som deepar.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Röde »

Nu har jag inte allt i huvudet men får Chataphracti deepa?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Tjusigt värre :) Personligen är jag mer inne på att göra en enhet vass på det de ska åstadkomma snarare än att vara en armékniv som funkar halvbra mot allt. Men kanske funkar bra på hårdkompat.
Jag har ju inte spelat 40k på 20 år så jag tar nog lite av varje och ser vad som fastnar, därför jag magnetiserar så mycket det går också. Så har man ryggen fri när de nerfar ner allt som är bra nu i 8:e också ;)
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Röde skrev:Nu har jag inte allt i huvudet men får Chataphracti deepa?
Kör ju dem här primärt som 40k-arméer, så tror inte det finns "riktiga" Cataphractii för CSM där? Så hade nog tänkt använda dem som vanliga fast extra elaka Chaos Termies.

Om de fuckar upp 8th fullständigt och jag får ta mina leksaker och gå till 30k så får jag väl börja läsa på vad som är lagligt där antar jag ;)
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Lite kultister kan man ju behöva. Jisses vad fort de gick att måla! Samma wash över alla färgerna så var det klart bara.

Bild
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Word Bearers

Inlägg av Lictor »

Havocs med autocannons ska ju vara något att ha, så börjat mala på dem. De "riktiga" är ju 10000 år gamla metallgubbar (passar väl iofs för en Traitor Legion...) och har ju bara konstiga slumpmässiga vapen. Calth-marines + FW autocannons passar så mycket bättre i den här styrkan.

Bild
Sebastian Magnusson

Skriv svar