Bobo´s Space Hulk

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av RUNE »

Jag instämmer med föregående talare! Skitsnyggt med belysningen. *applåder!* :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
LeMalque
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 apr 2014, 19:11

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av LeMalque »

Jag blir helt förstummad (som vanligt) för att det är så snyggt!
:shock:

En fråga: vilka färger har du använt för den lila huden på genestealern ovan?

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Det lila på genestealern är målat med xereus Purple, genestealer Purple, White scar och druchii violet shade! Detta är mitt första köp av gw´s "nya" färger och jag fattar inte grejen med layer färgerna alls.....de suger, konsistensen är för tjock och de täcker inte alls! Ska köpa Vallejos model range i fortsättningen istället.

Testade måla entry pionten för att få en känsla av hur worblan och greenstuffen tar färg samt kolla lite hur den fungerade med tänkt färgschema på......sen glömde jag göra utsidan på den så det får jag fixa i efterhand.
Kollade i missionsboken och det ska tydligen vara 12 av dessa.......

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag tycker det funkar svinbra. Väldigt Geigerskt. Kanske låta några av "äggen" vara "öppna"?

I övrigt håller jag med stormshaft. White dwarf är något sorts minimiexponering av detta.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Ismeno »

Assum!

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

@nilssonharhund: Mycket bra idé med ägget som är öppet/kläckt! Har limmat upp 4 stommar i plasticard nu och ska gå över dem med worbla vid nästa pyssel tillfälle!

Ville ha en Space Marine entrypoint också.......de röda LEDsen blinkar för att ge lite mer panikkänsla åt spacemarine spelaren!

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Röde »

Super Duper!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av NilssonHarHund »

Kul med variation för entréer!

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av mindtrix »

Inte ofta jag är inne på forumet men wow, detta projektet går verkligen framåt!

Såg att någon redan kommenterat entrypointsen. Kan bara hålla med, det behövs nå kläckt sack/ägg annars känns det som en återvändsgränd/vägg. Mer djup, möjligen någon "tyranidig" ljuskälla som lyser djupt där inne i någon springa, med pulserande ljus vilket ger en känsla av något organiskt som andas.. Flummigt men kanske kan det bli effektfullt?

Praktiskt
Man vill ju spela nersläckt antar jag. Reglerna på Ipads/surfplattor och möjligen en liten belyst zon utanför spelplan där man kan förvara sina enheter osv?

Beundrar dig för ditt tålamod, all tid du spenderat och självfallet resultatet!

33Palm
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 dec 2017, 20:55

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av 33Palm »

Riktigt snyggt! Bland det coolaste jag sett!

Håller med om att detta skall spelas nedsläckt! Vore häftigt och praktiskt att även ha någon belysning i själva baserna på figurerna. Typ lampa under med öppningar i baskanten. Lite dataspel över det
Upliftingprimer.wordpress.com

Skriv svar