Bobo´s Space Hulk

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av stormshaft »

Det här är ju helt sjukt häftigt. Älskar nivån av detaljer, man kan ju sitta och glo på varje bild i flera minuter. Wow.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Hej
Hittade en rolig liten batteridriven led-ljusslinga på Slöjddetaljer för 39kr som jag ville testa få med i bygget!

Bild

Batterihållaren är en sån "fet" plast som inte går att limma så jag skruvade fast den med skruv o mutter, väldigt litet batteripaket som kommer försvinna på baksidan sen när det är målat.
Bild

Slingan var 12 ljus med 10cm mellan varje. Jag skulle bara ha fyra till denna tilen så de jag inte ville ha lysande "klädde" jag in i gs och gömmer under golvplattorna!
Bild

slutligen klär jag in hela sidan med plasticard för att dölja......sen återstår bara en armatur av något slag.......
Bild

det var alles för denna gången.....
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

fick göra ett par "armaturer" som jag limmade över lysdioden! Tog ett foto vid helt mörker för att få et hum om hur det kan bli....
vad tror ni?

Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
Cozzan
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 jun 2013, 21:12
Ort: Alingsås

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Cozzan »

Ett förslag jag tror kan ge väldigt mycket, Måla dioderna med ett par lager röd glaze alt röd spritpenna för att ge det den där "Backup/Emergency lighting" känslan! :)
Förövrigt hur coolt som helst!

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Trulsante »

Men herregud människa! Det här är så snyggt att du kan använda dom i filminspelning.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime


BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Tackar för de fina orden!

@Cozzan: Det var en bra idé! Jag testade att lägga en röd wash men tyvärr så försvinner det röda i styrkan från det vita ljuset från lysdioden.....kanske ska ta o lägga lite mer färg?

Tanken är nu att jag ska försöka bli klar med minst två "bitar" i veckan (färdigmålad) för att kunna ha någon rimlig chans att bli klar med projektet! Jag har en del bitar stående i olika stadier så jag har lite och plocka av om det någon vecka skulle bli lite mindre hobbytid! Det betyder ju att eftersom jag har en bit färdig så har jag 61!! :roll: bitar kvar att färdigställa....dvs 30,5 veckor tills jag är klar......så Maj 2017.....fast det hade ju varit kul att arrangera nått space hulk scenario på gothcon istället månaden innan :twisted:

Mer bilder kommer.....

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Knaperstekt »

BoBo skrev:Tackar för de fina orden!

@Cozzan: Det var en bra idé! Jag testade att lägga en röd wash men tyvärr så försvinner det röda i styrkan från det vita ljuset från lysdioden.....kanske ska ta o lägga lite mer färg?
Transparent röd plast? Typ rött ljusfilter? Borde finnas billigare alternativ på rulle :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av leidstedt »

Timayan har genomskinlig gloss färg. Den kan funka.

Den heter Clear och en färg.

http://www.tamiya.com/english/products/ ... t81501.htm

Jag använder den på insidan av fönster typ till cockpits.

Buypainted har en tutorial om det kan vara något.

https://youtu.be/DH1ffArWJ-4

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av frigobben »

MITTZ skrev:Bobo is back!
Som vi har längtat!
+1! :)

Skriv svar