An Amoeba's Quest

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Så, tänkte samla det mesta för mina projekt här. Förhoppningsvis kommer det få mig lite mer motiverad att faktiskt måla lite, och kanske är det intressant för andra att följa.

Som det ser ut nu så fokuserar jag på två saker (eller kanske tre.). Först och främst är det mitt huvudprojekt, som kommer vara att bygga upp min 30k armé. Just nu kallar jag den för "The 82nd Expeditionary Fleet", och består framförallt av en grupp lojala Night Lords, tillsammans med deras allierade från Mechanicum, specifikt Legio Cybernetica.

Kommer även att faktiskt försöka måla klart en av mina 40k arméer, som i det här fallet kommer vara mina Dark Angels successors, och deras Knight. Min Knight är nästan klar, så den kommer det nog upp bilder på om ett tag. (Hur länge det nu är...?)

Hur som helst så blir det första att fokusera på dem här:

Bild

Vill måla mina Thallax först. Dels för jag använder fyra stycken av dem i ett Kill Team, och för att jag vet hur jag ska måla dem. Nästan, i alla fall. Night Lords är jag lite tveksam till, då jag inte än är säker på hur jag ska få till blixtarna, men det kommer.

Så! Då ska vi se om den här tråden kan motivera en Daphnia Pulex till att måla.
Senast redigerad av 1 Daphnia Pulex, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Röde »

Ska bli spännande att se vart det landar David. Kul att du är igång. Bra poser på gubbarna. Bra rörelse i flera av dem.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Tackar, tackar.
Tänker att jag börjar med de här. Känner mig lite säkrare i målningen när det kommer till Mechanicum. Och även om det kanske inte var det första jag borde tänkte på, så hade jag svårt att motstå Vorax. Dem är riktigt tuffa tycker jag.
Så, målet är dem och sen min Knight, så får det bli Night Lords efter det. (Om det inte slinker in några Dark Angels där emellan.)

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Körde lite Kill Team idag. Mina Thallax gjorde bra ifrån sig, så det är väl lite färg dem förtjänar. Innan jag börjar med det dock vill jag försöka göra klart allt limmande och byggande.

Bild

Det här är hela 30k armén. Den skulle behöva lite fordon och annat, men annars tycker jag att det finns tillräckligt med mariner. Vill helst inte köpa på mig allt för mycket utan att måla, det har man ju gjort tidigare...
Just nu så ska jag fixa lite extra detaljer på marinerna. Eftersom det är Night Lords vill jag ha mer skallar, kedjor och liknande. Efter det, så ska jag sortera färger lite, och sen blir det dags med min första Thallax. Förhoppningsvis får jag upp en bild på den under de närmsta dagarna.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

En gedigen samling må en säga :)

Farligt handla på sig för mkt o inte hinna limma lr måla; undrar om inte många här inne på forumet råkat ut för det (=
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Knaperstekt »

Duncan har tips på blixteffekten för Night Lords, så klart. :)
https://www.youtube.com/watch?v=V5-7hOb9JoU
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Tack! Det tänkte jag ens inte på att kolla. Kan vara en bra start.

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Nu har jag limmat dit allting, och fixat med de sista modellerna, så ska bara lägga undan lite av det, sortera färger och delar, och sen är det äntligen dags att måla. Förhoppningsvis kommer det upp en bild på en Thallax snart!
Knaperstekt skrev:Duncan har tips på blixteffekten för Night Lords, så klart. :)
https://www.youtube.com/watch?v=V5-7hOb9JoU
Och så har jag tittat på vad Duncan föreslår. Skitbra idé, men han får det ju att se så himla enkelt ut <_>
Tänker att jag gör något liknande, fast att det blå kommer vara något tjockare och rakare, och sedan måla blixtarna i det.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

Väl värda 68 sekunder att avvara må jag säga :)

Såg retligt enkelt ut :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Som vanligt går ingenting som planerat, och det tog betydligt längre tid att uppdatera någonting här än vad jag tänkte mig. När jag skrev här sist var det soligt ute och löven hade bara börjat gulna. Nu är det snö.

Hur som helst så har jag försökt göra någonting av substans att lägga upp här. Det här mest blivit att jag köpt modeller och byggt, som vanligt, men fick lite gjort i alla fall. I det här fallet är det lite terräng jag tänkte visa.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag har haft både ett tag, men jobbade lite ytterligare på dem, och tyckte att det var värt att dela.

Just nu är det Kill Team som gäller för mig. Tycker det är lättare att sätta ihop vad man vill, och lättare att ta ett snabbt spel. Dessutom underlättare det för mig som har så mycket modeller, att faktiskt kunna testa lite olika saker. Förhoppningsvis ska jag börja skriva ner en del av allt det fluff jag har i huvudet runt allt det här också, och har lite andra projekt i huvudet.

Har inte så mycket annat jag har lust och göra nu i och med dåliga nyheter från flera håll. Ironiskt att jag då faktiskt orkar att sätta mig ner med plastfigurerna och försöka tänka på något annat.

Skriv svar