An Amoeba's Quest

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

Härligt fina detaljer bland terrängen din!
Må ta tid fast är så värt det imo, skapar verkligen en levande miljö att spela i:)


Hoppas ni kommer vidare från dina dåliga nyheter
Att ni finner ro ta dig tid med din hobby sådana tider kan en tänka är väl så värdefullt både för kropp och själ
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Så, jag har lite saker klara som jag kan lägga upp. Det svåra för mig just nu är att bestämma vad jag ska jobba med, och sen börja få mer av en rutin att måla. Jag gillar resultatet, men jag tycker generellt att målningen är jobbig och krävande, så det är enkelt att man istället fastnar vid datorn, till exempel. Men, jag försöker.

Det jag har börjar på lite nu är att göra klart ett Kill Team till mina Chaos Daemons. Khorne Daemons specifikt. Ville göra något eget med dem, så använder Beastman modeller istället, som Bloodletters och diverse andra demoner. Det spelar ju lite ut på den klassiska bilden av djävulen också, där han ofta visas som en get eller tjur. Dessutom står det i fluffet att demoner kan vara helt olika i utseènde, och att dem är lika oförutsägbara som Warpen. Och det säger ju en del...

Nåväl. Här är en Bloodletter och en Flesh Hound. Kunde blivet bättre bilder men...man lär sig! Har också lagt till en liten fluff beskrivining, mest för min egen del. Har en plan att skriva mycket kring mina modeller, och anledningen till att alla kommer ha snö-baser är pga planeten de slåss om. Ska försöka skriva ner med, och få upp det här, men får väl se hur det blir.

Bild

Bild

Bild

As the war on Adrevonnia came to its bloody peak, the Warpstorms that had threatened to come in from the closed off parts of the sector did not just roll in, but a new rift in reality burst open, and the Inqusition's worst fears had become a reality. Out poured legions upon legions of the hellspawned beasts and nightmares of the Warp, lead by a terrifying daemon. Upon leathery wings, he would sweep over the warntorn, frozen landscape, his warcries reaching the furthest corners of the planet. Everyone would know that he was a servant of Khorne.

Even during the insurgency leading up to the actual war that would take place on Adrevonnia, many parts of the vast city would have been deserted. Alleys and small slums, but eventually entire districts. As the years went on, these areas would not be used by rebels and insurgents seeking refuge, but the steets would be patrolled by vicious, snarling hounds. With razor-sharp teeth, giant maws and a completely unnatural appereance, these cretures would find any intruder that dared to enter their newfound domain. Only to be utterly torn to pieces, in the name of the Blood God.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

Tycker gott bilderna är talande
Ibland är det lite för noga med hur bilder visas. En behöver inte se varenda detalj för att se karaktären =)

Häftigt ni skriver en story om saker och ting, det är något en själv skulle försöka sig på, om en hade fantasi :p
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Jag skriver en del på fritiden. Eller brukade göra det. Har en idé om att jag vill skriva en lång historia om all mina modeller och arméer, och det här är väl ett sätt att få någon att kanske läsa (:
Det jag skrev till demonerna var bara lite snabb improvisation, även om jag har haft tankarna i huvudet. Men det kommer nog upp mer snart, har lite saker som börjar bli klart.
Senast redigerad av 1 Daphnia Pulex, redigerad totalt 10 gånger.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

Wow, en story om alla ens modeller, det är nog något i bibliska-proportioner tänker en :)

Ett sådant här forum torde vara ypperligt för att få lite kommentarer på texter ja, bara att passa på =)

Märker ni läsarna avtar så får ni lägga in en bild eller två på något snyggt målat igen :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Tänker att jag kombinerar de två.
Jag gillar hobbyn och så, men jag skulle verkligen inte bry mig om det inte var för 40/30K bakgrunden. Och då vill jag kombinera spelandet, målandet, och skrivandet.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Leffegnu »

Ja, GW har verkligen lyckats få en fastna eller så
Antingen gillar en någon figur en sett, eller så har en läst något, eller sett en bild och pang, så är en fast riktigt ordentligt
Hook line and sinker som det heter =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Daphnia Pulex
Inlägg: 36
Blev medlem: 25 nov 2013, 21:16
Ort: Linköping

Re: An Amoeba's Quest

Inlägg av Daphnia Pulex »

Så, om ni vill se något riktigt nördigt så har jag gjort det här till mina Blood Angels successors:
(Och om ni är lika nördiga kanske ni ser var namnen kommer ifrån...)

Bild

Bild

Bild

Något jag slängde ihop för att det var kul/coolt. Mina Flayed Angels, som de heter, kommer vara centrala i det jag kommer skriva allt eftersom. Jag tänker nog göra ytterliggare en projekttråd där jag skriver allting i kronologisk ordning, medan jag bara postar allt här när det är klart. Ska nog få upp lite bilder imorgon också på några modeller jag vill jobba med just nu, och kanske faktiskt måla lite också.

Skriv svar