PhilthyPhish Målar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Leffegnu »

Verkligen snyggt :D

Ser ni fått till basningen också =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

God kväll på er alla :D

Hoppas ni haft en bra dag för själv har jag haft en mycket produktiv och bra dag :) har arbetat en hel del på land raidern idag :) riktigt nöjd med hur det har blivit än så länge! Vad tycker ni?

Ska göra lite med pigment sen också men det blir det sista jag gör. men ja den e inte färdig än men ni får en förståelse för vad jag har tänkt lite i alla fall hoppas jag! :)


Så här ska den se ut! Ungefär när den e klar då :P

Image

Här får ni se en sida o hur jag målat den.

Image

Image

Image

Image

Det va i princip allt! Är ganska nöjd än så länge :) ha det så länge!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg osl och värmeeffekten på eldkastarna kontrasterar snyggt med det röda vilket även osl:en gör.

Snygg och proffsig fotografering också vilket ju inte är minst viktigt när man ska visa grejerna. Det kommer från en som brukar hålla modellerna under en skrivbordslampa och ta bilder med telefonen :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Hejsan hejsan gott folk :)

Då har jag suttit o målat den andra sidan på land raidern idag! Nästan helt klar ska bara göra osl imorgon så är den klar aå får ni några bilder. Har ägnat större delen av dom senaste par dagarna suttit o skrivit lite fluff o så på kvällarna mär jag inte pallat att måla. Så nu har jag en grund där! Har tänkte att denna armeen ska va lite som en reomersk cohort då jag har stort intresse för romare och håller själv på med både karoliner och romar reenactment:) så det är ett kul projelt jag har kommande :)

Nu är väl nästa fråga, vad ska man inhandla nu? Typ 2 lådor termirs till? en chaplain o librarian i termie armor? Vad sägs?

Mvh

danne :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Elevatorlake »

Spelar du de med grey knights-regler? Bästa enheten i den codexen är utan tvekan dreadknights. Modellen brukar det ju däremot råda delade meningar kring. Jag personligen gillar den.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Elevatorlake skrev:Spelar du de med grey knights-regler? Bästa enheten i den codexen är utan tvekan dreadknights. Modellen brukar det ju däremot råda delade meningar kring. Jag personligen gillar den.
tjenare ele!

jaaa asså det e väldigt sällan jag spelar så det är inte så att jag direkt har tänkt spela med armeen. allt som ska va med kommer enbart vara med för att det ser snyggt ut så får jag på något sätt fixa så att alla figurer ändå ser ut som en del av samma enhet :) men jag har faktiskt en dread knight som har stått o tittat på mig o typ ber om att bli ommålad men har itne kommit så långt ännu hihi. Men det blir nog nästa steg kanske nu när du nämner det!! ;) sen tyvcker jag faktiskt den e sjukt snygg med :)

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

tjenare underbara människor!

då börjar land raider projektet nå sitt slut. jag har texten kvar att göra på purity seals o diverse pappers detaljer och mechanicus loggat på baksidan på motorn men sen så!! då e den klar tror jag! Nästa gång det blir bilder så blir det den färdiga land raidern med alla 5 terminators klara (saknas huvud på en av dom) och sen så blir det nog att måla om dreadknighten! Är relativt nöjd med land raidern. ltie synd bara att jag hade börjat konvertera denna till en nurgle land raider för typ 7 år sedan. hade kapat av avgasrören och tagit bort några detaljer men överlag tycker jag att det blev okej ändå till slut!

hoppas alla haft en bra helg :)

Image

Image

Image

Image

Image

Cheers på er!

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Leffegnu skrev:Verkligen snyggt :D

Ser ni fått till basningen också =)
ja! detta får räcka för tillfället. har väl egentligen tänkt göra någon mer city fight aktiga baser senare men dom här får duga för tillfället :)

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Hejsan på er!

Nu har det gått 2 fruktansvärt stressiga veckor som jag e sjukt tacksam är över. Hade problem med mitt internet också så hade ej möjlugihet att skriva inlägg här!

Idag blir alltså en relativt stor uppdatering då jag har fått ganska mycket gjort det senaste!

det är väl bara att sätta igång! BIlderna är inga bra då jag precis fick tilblaka mitt itnernet på kvällen och det är nu mitt i natten så det är lite svårt att ta bra bilder men dom kommer!!!



Här har vi nu alla dom första fem termies klara med dom slutliga baserna. Tillsammans med Land Raidern med!

Image

Och nu har jag gjort klar 4 av 5 terminators till nästa squad med! Tanken är att detta blir en devastator termie squad så det är enbart massa tunga vapen med från grey knights lådorna. enbart gjort för det estiska bakom det hela inte beroende på regler vad gäller spel osv! Dom skall också ha med en terminator chaplain som kommer förmohppningsvis imorgon eller denna veckan i alla fall! baserna på andra sqauden är inte helt klara men själva figurerna är det förutom ögonen!

Image

Image

Image

Image

Sen har jag också börjat på en thunderfire cannon som jag haft liggandes. den är gammal och i metall och var i fruktansvärt dåligt skick så den blev lite konstig men den får gå för tillfället! Håller också på att konvertera techmarinen så den är lite mer passande i en Red Hunters Arme.

Image

Image

Image

sen två präster med som eventuellt ska med i en retinue! kan hända att dom kommer slängas med i terminator squads som unit fillers i gamla fantasy. tänkte mycket för att jag gillar ideen att red hunters är fanatiska band av troende människor som rör sig mer som en flock än en organiserad militär. if that makes sense? vi får se hur det blir! dom är väldigt WIP dessa. har också börjat bygga lite hemmagjorda servoskulls för det kanske är snyggt att ha med!


Image

Image

Image

Image

Image

Image

sen vad gäller arbete så har jag arbetat på två olika projekt för det mesta det senaste! Först var ett mindre projket som var enbart en slaughter priest och sen är det också en zone mortalis board på 9 plattor. på denna som jag har bild på är den inte i all detalj utan det var enbart ett färg test för att kolla om dom var nöjda med dom två färgerna som valdes för golv och väggar. mer bilder kommer på dom sen!

Image

Image

Image

Image

det va nog allt för denna gången! Som sagt beklagar dom dåliga bilderna men det får gå för idag. kände att jag va tvungen att lägga upp något då jag inte varit aktiv det senaste! Hoppas alla har haft det bra!

Mvh

Danne

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Leffegnu »

Kika i din tråd är är som gå in i ett bibliotek o börja drägla just vid ens favvo-hylla med all smaskig litteratur =)
Fast här är det vackra och väldigt levande bilder istället för böcker <3 :D

Tack för ni bjuder på så mkt godis :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar