PhilthyPhish Målar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Så gott folk!

Nu har det äntligen kommit till det stadiet att jag har börjat måla igen! har gjort ett tidigiare inlägg och kollat runt lite angående intresserade som söker en målare åt deras figurer! Har arbetat med detta i cirka 4 år nu, varav 3 var i syd östra asien där jag bott i princip hela livet. Men nu när jag är hemma i svea så har jag börjat igen!

nu när jag har sagt det så kommer det ner till vad denna bloggen handlar om. Denna bloggen kommer vara både min arbets och privat blogg vad gäller det jag arbetar på! Jag håller på att bygga en Red hunters arme för tillfället och jag använder för det mesta Grey Knights figurer och gamla inquisitorial figurer. Kommer att ha med några enstaka imperial guard enheter bara för att det ska få lite variation. Tanken med denna armeen är att jag ska tävla i armies on parade om ett par år! Så armeen är itne spelbar på något sätt överhuvudtaget utan alla figurer och pjäser är enbart byggda samt målade för det som ser bäst ut rent estetiskt!

Sen också så tcker jag att red hunters är så sjukt häftiga. Den informationen som man har om dom e mycket liten och finns med lite i siege of vraaks, men det som ajg gilalde mest va att dom e så religiösa i deras beteende vad gäller allt. Sen får dom såna extreme uppgifter och har så mycket med warpen och demoner att göra att efter varje uppdrag är dom tvungna att gå igenom en Mind Wipe så dom inte själv faller till chaos eller något sånt. Sen brukar dom ofta agera som Bodyguard åt Inquisitiors när dom är ute på uppdrag, osv osv. sen dyrkar dom också kejsaren som en gud, och har haft lite fajt med Space wolves om jag minns rätt (kan ha vääääääldigt fel här) och massa såna här små saker. det är massa små detaljar som man kan hitta info på men inget större. Jag tycker att detta är en helt underbar start att börja bygga på. så ja som jag förklarade tidigare har jag börjat planera allt det!

När det gäller färgschema och så, så har jag mörk rött, svart och mycket guld som grund färger. Jag gillar inte hur dom förklaras enligt GW där dom bara är typ blood red och guld. Sen kommer jag ha väldigt mycket huvuden utan hjälm. älskar att måla ansikten så det e awesome! Kommer också att ha med lite blå OSL. Sen kommer det va väldigt mycket weathering på dom. Älskar Blanch och hur han målar, så har försökt göra en egen variation på hans stil! Utvecklas för varje dag gör den men det är bara bra! Man kan aldrig sluta lära sig! Sen kommer dom också va väldigt mycket terminator baserade figurer.

Sen tillkommer lite greenstuff här och där men det är något jag verkligen itne har gett mig in på ännu så det är enkla saker som jag har byggt om och skulpterat själv. sen om jag har tid och orkar, kommer jag bygga en liten battlefleet flotta till dom bara för sakens skull. hehehe. ja......sen tror jag inte det finns så mycket mer att säga om dom!

Nu är det väl arbetet. Jag kommer att lägga upp bilder på lite allt möjligt som jag målar åt folk! Är du intresserad så är det bara att höra av sig, målar på olika nivåer. tabletop, above table top, och Prime standard.

Ja du! Bilder då! Vill först meddela att den kameran jag har nu är inte så värst bra, men det blir relativt okej!

Ha det så länge och constructive criticism is always welcome!

Danne

Första Terminator Squaden

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sen tillkommer denna snubben med. Jag kommer nog lägga till en del saker och ha han som en librarian i en retinue enhet eller något liknande!

Image

Image

Sen Lite Stridsvagnar. Command Rhinon är dammig så det kommer jag ta hand om men ni ser iaf ombygget och hur jag tänker lite hoppas jag. ALLT ÄR VÄLDIGT WIP

Image

Image

Image

Sen sist men inte minst, så har jag några bilder på mina termies igen. dom hade jag redan målat tidigare och fotat men det va för att testa mitt färgschema så jag pallade inte göra via ärbrush utan testade bara med vanlig pensel o så. gjorde ingen osl osv heller ville bara kunna planera lite vad som skulle komma. så målade om dom, men här får ni lite insikt in i hur dom ser ut iaf!!! :D

Image

Image

Image

Nu ett projekt som jag arbetar på för tillfället (mm fast fantasy) som tillhör en större nurgle demon arme. Så har redan målat upp 20 plaguebearers, 3 nurglings och har också blight kings som ska byggas om till 40k figurer för att användas som termiantors i spel. Mer bilder kommer SNart!

Image

Image

Image

Image


sen sist men inte minst, så har jag min arbets plats så får jag tacka för denna gången! gott folk! :)

Mods/admin, om jag inte följer vissa regler beklagar jag i förskott och säg gärna till så byter jag o ändrar direkt! :)

Image

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Elevatorlake »

Din arbetsplats är hyfsat mer välorganiserad än min men jag ser i alla fall det viktigaste på din, dr pepper! :)

Snygga konverteringar och jag gillar själv också både grey knights och red huntes. Är rätt sugen på att köpa siege of vraks bara för att läsa den, verkar vara bra fluff i den!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Leffegnu »

Hoppla, den här tråden blir det att kika ofta i framöver =)
Kul att få en inblick i de riktigt serösas verksamhet =D

Håller med Elevatorlake om att din arbetsplats är alltför välorganiserad :o
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Pipkin »

Mycket fina modeller!

Följer med stort intresse :)

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

tack för dom fina orden! hahaha jaaa alltid är den inte så städad finns tillfällen då det ser ut som en atom bomb har exploderat på den men brukar stor städa den en gång i månaden :)

kommer nog lite fler bilder på termies och lite mer till nurgle armeen nu över helgen :)

ha det så länge gott folk :)

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

hej alla

har ett par fler bilder idag :)

har fått in lite arbete på mina termies men fortfarande en del kvar på don. funderat lite på baser o hur jag ska göra dom. några förslag? :/

har även en till grej till nurgle truppen och en till en mechanicus cohort som kommer.


här har vi först några terminators:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nu dom andra projekten:


Image

Image

Image

Image

Image

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Leffegnu »

Fin fina figurer =)

Basning är det svåra imo, har dåligt med förslag till dig :p
Tycker det borde vara det "lätta" fast inte för mig iaf :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av naturalselect »

Så gott folk!

Då är jag snart klar med mina terminators! inte riktigt ännu men det är inte mycket kvar! Är ganska nöjd med dom!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tackar för denna gången!! :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av Ismeno »

Nice![THUMBS UP SIGN]


Sent from my iPhone using Tapatalk

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: PhilthyPhish Målar

Inlägg av leidstedt »

Japp... Det ser jävligt nice ut.

Skriv svar