The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

MiniMajs skrev:Fast hur man väljer att måla sina modeller har ju noll och inget med spelsystemet att göra. :)
Nåja, vågar nog säga att 30k-universumet är mer grimdark om man tittar på arméerna som är tillgängliga. :) Eldar, Dark Eldar och hallucinogena chaos marines "finns" ju inte tillgängliga. Där tappar spelet mycket av det flashiga. :) Plus att alla bilder från böckerna är rätt skitiga och jävliga.

Sen kan man ju, som jag förmodar att du menar, måla sina figurer precis hur neonrosa som helst även i 30k, men det vore höjden av ofluffighet. Inte ens Emperors Children är ju larvigt lila än. :)


Kötta på Niklas, 2000p målat på en månad! :D eller sa vi 2500? ;)

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Twinkle »

stormshaft skrev:
MiniMajs skrev:Fast hur man väljer att måla sina modeller har ju noll och inget med spelsystemet att göra. :)
...
Sen kan man ju, som jag förmodar att du menar, måla sina figurer precis hur neonrosa som helst även i 30k, men det vore höjden av ofluffighet. Inte ens Emperors Children är ju larvigt lila än. :)
Man kan ju också måla 40k marines hur mörka, skitiga och hemska som helst. Neonrosa är ju inte obligatoriskt för alla chapters. :mrgreen:

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av MiniMajs »

Twinkle skrev:
stormshaft skrev:
MiniMajs skrev:Fast hur man väljer att måla sina modeller har ju noll och inget med spelsystemet att göra. :)
...
Sen kan man ju, som jag förmodar att du menar, måla sina figurer precis hur neonrosa som helst även i 30k, men det vore höjden av ofluffighet. Inte ens Emperors Children är ju larvigt lila än. :)
Man kan ju också måla 40k marines hur mörka, skitiga och hemska som helst. Neonrosa är ju inte obligatoriskt för alla chapters. :mrgreen:
Finns inget med raserna i 40k som är något mer flashiga eller rena. Man väljer själv om man vill ha battlewornstuket eller rena färger på gubbarna. Rent fluffmässigt så är ju allt nyare och fräschare i 30k så det borde ju vara renare prylar där isåfall. ;)

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

MiniMajs skrev:
Twinkle skrev: Man kan ju också måla 40k marines hur mörka, skitiga och hemska som helst. Neonrosa är ju inte obligatoriskt för alla chapters. :mrgreen:
Finns inget med raserna i 40k som är något mer flashiga eller rena. Man väljer själv om man vill ha battlewornstuket eller rena färger på gubbarna. Rent fluffmässigt så är ju allt nyare och fräschare i 30k så det borde ju vara renare prylar där isåfall. ;)
Givetvis får man måla precis hur man vill. Och man får låtsas precis hur mycket man vill att 40k inte är flashigare och innehåller mer pastell än 30k. :) Jag föredrar oavsett din åsikt den mörkare inte-lika-långt-in-i-framtiden som är 30k framför Eldarhammer. :)


Så Niklas, upp med nya bilder!

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av MiniMajs »

stormshaft skrev:
MiniMajs skrev:
Twinkle skrev: Man kan ju också måla 40k marines hur mörka, skitiga och hemska som helst. Neonrosa är ju inte obligatoriskt för alla chapters. :mrgreen:
Finns inget med raserna i 40k som är något mer flashiga eller rena. Man väljer själv om man vill ha battlewornstuket eller rena färger på gubbarna. Rent fluffmässigt så är ju allt nyare och fräschare i 30k så det borde ju vara renare prylar där isåfall. ;)
Givetvis får man måla precis hur man vill. Och man får låtsas precis hur mycket man vill att 40k inte är flashigare och innehåller mer pastell än 30k. :) Jag föredrar oavsett din åsikt den mörkare inte-lika-långt-in-i-framtiden som är 30k framför Eldarhammer. :)


Så Niklas, upp med nya bilder!
Du kan tycka att 30k är mörkare om du vill det är helt ok. :) jag behöver dock inte låtsas något och "eldarhammer" kom igen. ;) Nu handlade det ju om hur man målar sina gubbar inget annat.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

Det är dumt att sitta och hijacka en tråd för att argumentera om en sak som är uppenbar. :) Slå upp en 40k-codex och jämför med HH-böckerna så får du ett snabbt svar på var det är flashigt och var det är smutsigt. :) Ser du inte själv skillnaden på hur GW/FW utformat sina böcker?

Hur som haver, vi övergav 40k dels för att 30k inte framstår som lika färgglatt, både vad gäller böckernas utformning och hur vi valt att måla våra figurer. :)


Sorry Niklas! Men upp med mer bilder!

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av MiniMajs »

Jag hijackade inte en tråd utan konstaterade helt enkelt att hur man målar figurerna inte har något med vilket spel man spelar. Det finns gott om färgglada och klart färgade emperors children arméer i 30k samtidigt som det finns riktigt slitna imperial fists arméer i 40k och vice versa. ;)
Ditt behov av att basha 40k har dock drivit denna diskussion för långt (sorry för OT och trådskaparens fina armé som vi alla såklart gärna ser mer av).

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

Ja det är en total ickediskussion. :)

Fler bilder kompis!

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av sefiii »

damn, riktigt snygga 30k wordbearers. Gillar hur du verkligen fått till den där snyggt torkade blodröda WB färgen
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

SysterNiklas
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 maj 2014, 18:56

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av SysterNiklas »

Längesen jag skrev här nu, skyller på jobb, träning och Daredevil.

Men! Jag har varit i full gång. Har monterat 40 space marines, 1 spartan, 2 leviathan dreadnoughts och 1 Mhara'Gal. Varav 20 marines är färdiga så pass så de bara ska få transfers och lite skit på sig. Men det här med transfers är ett jävla meck för jag vill att alla ska tillhöra samma chapter men det blir ockerdyrt om jag ska handla transfersheets från Forgeworld hela tiden så det är en fråga som jag kommer klura på. Här är iaf en liten uppställning:

Bild

Eftersom jag har en brinnande döskalle på spartanen så blir den röd medan leviathans blir mörkgrå med röd axelskydd på höger sida där det ska tillkomma runor från transfers. Mhara'gal blir tokigt demonröd är tanken.
sefiii skrev:damn, riktigt snygga 30k wordbearers. Gillar hur du verkligen fått till den där snyggt torkade blodröda WB färgen
Stort tack, Khorne red med massor med svart där knappt ren khorne red blir highlight är min väg och gå.

Sedan vad gäller 30k/40k.

40k är rent trams nuförtiden imo. Astra Militarium som allierar in Tau för att få in en massa robotar endast för att vinna. Maximeringskombinationer med bara en massa special characters som totalt dödar allt som har med fluff och göra har gjort att spelet är helt själlöst. Sedan finns det ju modeller nu som gör att man blir helt matt inombords, vargarna med släden är ju praktexemplet men många andra modeller där konceptet "bigger is better" känns uttjatat. Att folk sedan målar i så ohyggligt underliga och helt ologiska och ofluffiga färger blir jag inte heller klok på men to each his own antar jag :)

Nu ska jag måla marines så det står härliga till!

Skriv svar