Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

holyalex skrev:Beställde en ammoknight och en melusine igår kväll då grannarna hade söndagsfest som bråkade med min sömn, ser fram emot att få hem dem! Har du målat av dessa som du vill visa?
Cool!
Har inte byggt någon av dem ännu, men här är ett par andra;
https://imgur.com/gallery/LkZoY

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av holyalex »

Ismeno skrev:
holyalex skrev:Beställde en ammoknight och en melusine igår kväll då grannarna hade söndagsfest som bråkade med min sömn, ser fram emot att få hem dem! Har du målat av dessa som du vill visa?
Cool!
Har inte byggt någon av dem ännu, men här är ett par andra;
https://imgur.com/gallery/LkZoY
:wub: :wub: :wub: bara säga till om du vill måla mina eller ta in mig som lärling :mrgreen: herrejösses vad du återger känslan av att dina robotar inte varit inne på verkstaden på ett tag, ursnyggt!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

holyalex skrev:
Ismeno skrev:
holyalex skrev:Beställde en ammoknight och en melusine igår kväll då grannarna hade söndagsfest som bråkade med min sömn, ser fram emot att få hem dem! Har du målat av dessa som du vill visa?
Cool!
Har inte byggt någon av dem ännu, men här är ett par andra;
https://imgur.com/gallery/LkZoY
:wub: :wub: :wub: bara säga till om du vill måla mina eller ta in mig som lärling :mrgreen: herrejösses vad du återger känslan av att dina robotar inte varit inne på verkstaden på ett tag, ursnyggt!
Tack! Kul att du gillar dem. Ja, jag har en förkärlek för det smutsiga.... :)
Om du bläddrar tillbaka i min tråd hittar du lite info om hur jag målar.

Det är fler som varit intresserade av vädringstutorials, får se om man kunde få till nåt.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Fick kört en match 40K till igår. 1500pts, bara robotar. Mötte Slaaneshdemoner. Kan konstatera att botsen är tokhårda och att någon knarktomte skrivit reglerna för super-hen-denonen. Omg, totalt bruten.... :D
Kul var det i alla fall, riktigt kul faktiskt. Fick så blodad tand att inspirationen slog till. Ska ta tag i Primarismarinesen. Kommer köra AB då smådetaljer med pensel inte längre funkar så bra för mina händer tyvärr. Kommer att bli samma schema som Land Raidern. Panzergrey med vitt snöcamo. Gula axelplåtar.
Fridens!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Som den här då alltså;
https://imgur.com/gallery/IokYP


Skickat från min iPhone med Tapatalk

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av holyalex »

Ismeno skrev:Fick kört en match 40K till igår. 1500pts, bara robotar. Mötte Slaaneshdemoner. Kan konstatera att botsen är tokhårda och att någon knarktomte skrivit reglerna för super-hen-denonen. Omg, totalt bruten.... :D
Kul var det i alla fall, riktigt kul faktiskt. Fick så blodad tand att inspirationen slog till. Ska ta tag i Primarismarinesen. Kommer köra AB då smådetaljer med pensel inte längre funkar så bra för mina händer tyvärr. Kommer att bli samma schema som Land Raidern. Panzergrey med vitt snöcamo. Gula axelplåtar.
Fridens!
lika slitna? :D

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Nurgle »

Ser fram emot att se dig AB-måla marines. Hoppas kunna hämta inspiration så en annan får upp målarhastigheten :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Som den här då alltså;
https://imgur.com/gallery/IokYP


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Älskar det där färgschemat, framförallt i din tappning!

Visst är det red scorpions? Ska du spela som det chaptret/chapteret (?) också och med deras karaktärer etc.?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

holyalex skrev:
Ismeno skrev:Fick kört en match 40K till igår. 1500pts, bara robotar. Mötte Slaaneshdemoner. Kan konstatera att botsen är tokhårda och att någon knarktomte skrivit reglerna för super-hen-denonen. Omg, totalt bruten.... :D
Kul var det i alla fall, riktigt kul faktiskt. Fick så blodad tand att inspirationen slog till. Ska ta tag i Primarismarinesen. Kommer köra AB då smådetaljer med pensel inte längre funkar så bra för mina händer tyvärr. Kommer att bli samma schema som Land Raidern. Panzergrey med vitt snöcamo. Gula axelplåtar.
Fridens!
lika slitna? :D
Oh, u bet! :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Nurgle skrev:Ser fram emot att se dig AB-måla marines. Hoppas kunna hämta inspiration så en annan får upp målarhastigheten :)
AB är da shit för speedpainting.

Skriv svar