Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Nurgle »

Ismeno skrev:Man ska väl inte bli politisk i denna kontext, men kunde inte låta bli.....
Bild
Word!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

"My hoovercraft is full of eels.."
Jättebygge som äntligen är redo för primer-yay!
https://i.imgur.com/s20wZRf.jpg

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Röde »

Bild

:D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Det är alltså skrovet från en Ma.K "Nutcracker", tornet från Tamiyas gamla Tiger2 (P), pipan från Aber. Grymt kul och smidigt bygge egentligen, inga större problems. Väntar på färg sedan blir det härligt tyskt WW2 camo. Tänker kalla den; Panzerkampfwagen X Ausf E "Lufttiger" (P)
:P

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av holyalex »

:wub: blir det akryll färger på denna? vad spär du ut färgen med, har du någon motsvarighet till white spirit? fick ett mail om att en av mina ma.k var ett saldo fel så blir bara en robot för mig.. men jäklar vad jag längtar :D!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

holyalex skrev::wub: blir det akryll färger på denna? vad spär du ut färgen med, har du någon motsvarighet till white spirit? fick ett mail om att en av mina ma.k var ett saldo fel så blir bara en robot för mig.. men jäklar vad jag längtar :D!
Synd på boten. Blir du biten har jag en stor stash med Ma.k, skulle kunna skiljas från några dubletter om du blir sugen. :)

Jepp, blir akryl genom AB på denna. Kommer används Vallejo Model Air, de är trevliga och user friendly. Kör färgen rätt i sprutan utan utspädning. Har inte använt AB så mycket det sista så det blir kul som omväxling. Vill ha en smooth finish på denna, inte så mycket skav och smuts. (För å va mig i alla fall..... :)) Till det funkar AB bäst imho. Har inte beslutat om färgschema riktigt ännu, leker med ett par olika förslag, får se var det landar.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Oxide primer på. Väntar på german tank yellow set från Vallejo. Funderar på camo, men tror jag bestämt mig. :)
https://imgur.com/gallery/MAQVb


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Bild

;)
Ismeno skrev:Oxide primer på. Väntar på german tank yellow set från Vallejo. Funderar på camo, men tror jag bestämt mig. :)
https://imgur.com/gallery/MAQVb


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Bild

;)
Ismeno skrev:Oxide primer på. Väntar på german tank yellow set från Vallejo. Funderar på camo, men tror jag bestämt mig. :)
https://imgur.com/gallery/MAQVb


Skickat från min iPhone med Tapatalk
:D Cheers mate!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Alright, splinter camo på tornet och en första wash samt lite chipping med thinnermetoden.
Thinnern från washen har vid fototagningen inte torkat ännu, därav att det ser flammigt ut. Härnäst blir det dekaler, matt lack och sedan MASSOR av vädring med oljefärger. Ska försöka få upp lite WIP på dessa moment, hur man använder oljefärger för avancerad vädring, á lá Mikael Rinaldi et al. Fridens!
Bild
Bild
Bild

Skriv svar