Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Har äntligen hittat rätt bland GWs spel och universum, borde väl ha insett långt tidigare att det var 30k jag ville spela.
Hårdare, coolare, råare och mycket mindre flashigt och neonigt än 40k.
Bestämde mig för Imperial Fists med extra Knight-sås (mest för att jag haft en Knight liggande i två år utan att veta vad jag skulle göra med den).

Så efter en Calth-box, en FW-beställning och lite extragrejor från Kina så börjar det ta sig. Det största problemet är att jag inte fått hem Mk IV-axelskydd än så jag har väl inte kommit igång tillräckligt väl med mina Marines. Men fyra är klara, och igår färdigställde jag min Knight.
Inspirationen är tagen från Rödes (fantastiska!) tråd med landskapsknektar och då är det givet att min knekt kallas för "the Maiden" men fått namnet "Malmö" namnet på en stad från ett språk som är utdött sedan länge på moder Terra.
Malmös stadsvapen är en grip med en krona på huvudet och gripen är färgad i rött och vitt. Planen är att också ha en Skåneknekt och en Himmelsblå version till slut. Men än så länge så är det bara the Maiden som är klar.

Bestämde mig för att frångå min "cartooniga" standard och använda både battledamage och smuts. Sjukt kul.

Bild

Bild

Bild

Jag inser att det borde vara mindre smutsigt ovanpå knekten eftersom den knappast lär rulla sig i lera, men jag tänker i banorna att både Knights och Fists deltar i ett krig på ett ovanligt skitigt slagfält samt att kampanjen dragit ut på tiden eftersom Word Bearers envisas med att trolla fram demoner för att förhala konflikten. Så tid har inte funnits att fixa färg och tvätt mellan slagen.
Senast redigerad av 2 stormshaft, redigerad totalt 30 gång.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Har målat fyra stycken legionärer än så länge, har definitivt pepp och vilja att bygga fler men saknar som sagt axelskydden, vill ha lite blandat med vanliga platta, de knöliga axelskydden samt de med IF-näven på.

Är mycket nöjd med hur de ser ut hittills.

Bild

Siffran IX har ingenting med legionen i sig att göra här, utan är enbart squad-nummer. Siktar på en 20-mannaenhet. Hoppas både kineserna och britterna snabbar sig med de andra grejorna. Sen får FW gärna trycka ur sig en Dorn-modell.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Elevatorlake »

Ser bra ut, blir kul att följa det! Smutsigt är mycket roligare :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Röde »

Tumme upp!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

Sköna grejor! Vad härnäst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Tack så mycket!

Har satt ihop 10 FW Mk IV Assault Marines och blev besviken. Benen är alldeles för smala egentligen, skillnaden är väldigt tydlig om man jämför med Calth-lådans figurer.
Sen vet jag inte varför jag beställde 10 Assault Marines istället för 10 Breachers. Den gåtan är knepig att besvara.
Inväntar lite nya Imperial Fist-axelskydd och en Calth-låda till, 2x20 Tacticals och sen kan man ju göra support squad, seekers och/eller heavy support squad för resten samt magnetisera båda Dreadsen.

Men jag siktar i första hand på att få klart de första 20 legionärerna, fem målade, sex påbörjade samt ytterligare fem som väntar på basning och grundspray.

30k, var har du varit i hela mitt liv?

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

11 Färdigmålade Dudes, inklusive Veteran Sergeant och herre med Legion Vexilla (med Battle honour Roma, så klart).
Sen lyckades jag även få färdigt min Sicaran Venator, vilken fantastisk tank det är rent utseendemässigt, räknar kallt med att den ska vara lika bra på bordet. DEN SKA VARA LIKA BRA PÅ BORDET.

Det är skitigt och slitet och jag är fasligt nöjd.


Bild

Bild

Bild

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av frigobben »

Ser riktigt bra ut! Har du några knep för nedsmutsning? Favoritmetoder, etc?

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

frigobben skrev:Ser riktigt bra ut! Har du några knep för nedsmutsning? Favoritmetoder, etc?
Tack. :)

GWs Typhus Corrosion. That is all. :) Sen borde jag kunnat alla knepen från de här länkarna, men hade inte provat dem tidigare. Mycket lärorikt.

https://www.youtube.com/watch?v=nN1tu4pSSig <- Typhus Corrosion-tips

https://www.youtube.com/watch?v=gyuPxJG5kFc <- Allmänna tips om slitage

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av frigobben »

Imponerande hur bra du fått till det med bara en teknik! Det ser riktigt proffsigt ut!

Skriv svar