Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Grudge »

Ser grymma ut! Gillar verkligen det gröna.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Nurgle »

Damned! Du borde vara arg oftare. Vilket målartempo, jösses vad det rasslar på!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Grudge: Tack så mycket, kändes roligare att måla än klassiskt röda. Plus då att det som sagt passar mitt DarkMech-schema till 30k. :)

Nurgle: Tack tack, ja det var ett par riktigt produktiva dagar och kvällar, har mycket kvar att fixa på ruinen men den är iaf grundsprayad och med två gavlar som är målade.

Ska piffa upp mina Custodes samt måla färdigt mitt Blood Bowl-lag härnäst tänkte jag.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Haha, snart ett helt år sen jag uppdaterade tråden. Skrämmande. Vad som kanske är mer skrämmande är hur lite av det jag postat här som jag faktiskt har kvar i min ägo fortfarande.
Ni kan kalla mig Kapitalförstörarjohan.

Hur som helst, tröttnade på både 30k och 40k ett tag men insåg nu i höst att jag måste måla Magnus the Red. Jag. Måste. Måla. Magnus the Red.
Så vad passade bättre då än att starta (ytterligare) en ny armé, den här gången anpassad för 40k8 (som jag fortfarande inte hunnit spela).
Det ter sig så att det blivit ett bra läge att måla klart det jag hade till Silver Tower som inte var klart än, så här kommer det en del Tzeentch-relaterade grejor:

Bild

Bild

Bild

Första högen Rubricae med tillhörande buss. Riktigt roliga modeller att måla. Köpte på mig lite extragrejor till Rhinos när vi var i Nottingham senast, tycker den blir rätt mycket trevligare med extra armour-kitet och Thousand Sons-bling.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Har ju även skaffat en Leviathan, vilken drömgubbe. Inser också att dubbla närstridsvapen på en plattform som Leviathan är rätt suboptimalt, men det ser så förbannat coolt ut...

A'an, the Prosperine Avenger.

Bild

Bild

Bild

Klart han ska ha tillhörande minisnubbe med sig, kanske hans "tutelary" från Prospero?

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Givetvis är ingen Thousand Sons-styrka på riktigt utan en Knight från deras gamla Forgeworld-kompisar från Zhao-Akhad. Så det fick ju bli en sådan också, även om det här inte blivit någon färg än.

Bild

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Och så slutligen lite bilder på balla figurer från Silver Tower. Trots att det är monopose-modeller så är de snudd på fantastiska.

Bild

Bild

Bild

Bild

Blev så nöjd med bokkillens omslag och blodeffekten på Moonface att det fick bli två bilder på dem.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Höll på att glömma Ahzek Ahriman själv!

Edit: Bra av mig att lägga upp två WIP-bilder på honom. Synnerligen respektlöst. Ska försöka trolla fram (fniss) bilder på när han blev färdig.

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 stormshaft, redigerad totalt 30 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av Röde »

Ha! Kommenterade just armén på Imgur. Den är lika snygg här!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Hemlige Röde! :) Tack tack. Använder bara imgur som bilddump, blir lite ställd när folk kommenterar grejorna där och frågar om dem. :D

Skriv svar