Hårdare, coolare, råare och mycket mindre flashigt och neonigt än 40k.
Bestämde mig för Imperial Fists med extra Knight-sås (mest för att jag haft en Knight liggande i två år utan att veta vad jag skulle göra med den).
Så efter en Calth-box, en FW-beställning och lite extragrejor från Kina så börjar det ta sig. Det största problemet är att jag inte fått hem Mk IV-axelskydd än så jag har väl inte kommit igång tillräckligt väl med mina Marines. Men fyra är klara, och igår färdigställde jag min Knight.
Inspirationen är tagen från Rödes (fantastiska!) tråd med landskapsknektar och då är det givet att min knekt kallas för "the Maiden" men fått namnet "Malmö" namnet på en stad från ett språk som är utdött sedan länge på moder Terra.
Malmös stadsvapen är en grip med en krona på huvudet och gripen är färgad i rött och vitt. Planen är att också ha en Skåneknekt och en Himmelsblå version till slut. Men än så länge så är det bara the Maiden som är klar.
Bestämde mig för att frångå min "cartooniga" standard och använda både battledamage och smuts. Sjukt kul.

Jag inser att det borde vara mindre smutsigt ovanpå knekten eftersom den knappast lär rulla sig i lera, men jag tänker i banorna att både Knights och Fists deltar i ett krig på ett ovanligt skitigt slagfält samt att kampanjen dragit ut på tiden eftersom Word Bearers envisas med att trolla fram demoner för att förhala konflikten. Så tid har inte funnits att fixa färg och tvätt mellan slagen.