We are the robots

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: We are the robots

Inlägg av Elevatorlake »

Finns det planer på att ha med thanatars i din lista i framtiden också? Jag kan rekommendera den, riktigt fin modell. Och stor :)

Coola poser du har fått till, jag gillar mer dynamiska/rörliga poser än de som står stilla och pekar :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Finns det planer på att ha med thanatars i din lista i framtiden också? Jag kan rekommendera den, riktigt fin modell. Och stor :)

Coola poser du har fått till, jag gillar mer dynamiska/rörliga poser än de som står stilla och pekar :)
Tack. Ville ha dem med lite rörelse men ändå behålla det "robotaktiga" i dem.

Thanatar är cool, den du gjorde blev ju grym! Hittar jag en fulgjutare som gör den så vore det kul att ha en framöver.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Lite WIP. Plåtarna i princip klara, dags för metall på klor/stänger/kuggar etc. Penselmålar med enamel.
Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Apdålig telefonbild som inte gör modellen rättvisa, men solen har gått ner och jag orkar inte släpa fram kameran. Ska försöka få till bättre bilder framöver.

Hursom, lite tankar kring målandet på de här robotarna. Jag är en stor fan av Kow Yokoyama och hans målningsstil. Han använder nästan enbart pensel och enamel eller lackfärger. Tanken är att få en känsla av att det faktiskt är målad metall och inte plast eller resin. Det är en stil långt från den mer "flashiga" och "rena" stilen man ofta ser på figurer nuförtiden. Båda stilarna är grymma imho, men jag har fastnat för denna. Kämpar fortfarande med att få till intressanta baser, tycker det är svårt som attan. Vissa gör det så enkelt men ändå läckert. Letar fortfarande efter min "stil" på det området.

Denna roboten är helt penselmålad, men den blå plåten på marken är gjord med AB. Tycker känslan på camo-plåtarna blev riktigt bra på denna, hade önskat större ytor att jobba på där. :D
Fridens!
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Lite bättre bild;
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: We are the robots

Inlägg av Pipkin »

Sjukt snygg! :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Tack!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: We are the robots

Inlägg av Laughing God »

Återigen, wow!!
Gillar även basen skarpt, passar riktigt bra med det höga gräset och den där vildvuxna looken.

/J
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: We are the robots

Inlägg av Konfa »

Riktigt snyggt!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Tack o tack, roligt att ni gillart! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar