Ooan goes turneringsspel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Jonke »

Mycket snygg, speciellt eliminators. kul att du fått lite av en nystart med dina marines.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Jonke skrev:Mycket snygg, speciellt eliminators. kul att du fått lite av en nystart med dina marines.
Tack!
Jo, jag är mer pepp på att måla 40k-saker nu än på ett bra tag. Primarisarna är över lag väldigt välgjorda modeller som är roliga att måla. Och eftersom jag inte har målat något till mina Storm Falcons på så länge kändes det kul och omväxlande att göra något till dem igen.

Sen spelar det en viss roll att målandet av Malifaux-modeller är lite på is i väntan på en ny edition också...

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Två till Infiltrators klara.

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Röde »

Kul att se framstegen. Heja heja!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Kaptenen »

Tjusigt!
Handmålade axlar och knän ger alltid modellen ett lyft! Mycket intressantare att titta på! :wub:

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tack.

Just detaljer som Chapter-symbol, Squad-nummer, hieroglyfer och liknande är sådant som jag själv tycker gör enormt mycket för modellen. Det är alltid bland det sista jag målar så när man målar en ny modelltyp och är nästan klar tycker jag alltid att "Men det här blev ju inte så bra" tills jag har fått dit de detaljerna. Och då faller allt på plats.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Några infiltrators till.

Bild
En vanlig modell.

Bild
En Helix adept.

Bild
Och en sergeant.

Bild
Enheten så här långt. Borde räcka för att spela med.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Klar med några Inceptors.

Bild
Jag tog bort de konstiga sköldarna från vapnen eftersom jag inte alls gillar hur de ser ut. Eftersom detta är modellerna från startlådan blev det en del jobb, men det var det värt.

Bild
Bild
Två vanliga Inceptors.

Bild
Och en sergeant. Grundmodellen är nästan identisk med de andra förutom pose, vilket känns tråkigt. Så jag la till två stiliserade vingar på axlarna. Nu syns det tydligt vem som är sergeant!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av RUNE »

Supernice! Jag var själv i valet och kvalet om jag skulle behålla sköldarna på mina Inceptors men det slutade med att jag behöll dem.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tack!

Skriv svar