Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Damn! Galet snyggt blir det. Tror jag frågat förut, men vad har du för recept på guldet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Damn! Galet snyggt blir det. Tror jag frågat förut, men vad har du för recept på guldet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack :) De här har fått lite lyxguld eftersom det är min primarch och en jätterobot :) Det är balthasar gold highlightat med auric armour gold, dvs FWs recept på ultramarinesguld. Kommer wash på det också sen när jag washar hela modellen.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Efter vad som känns som en oändlighet av småpillrande börjar grundfärgerna på guilliman vara klara. Bara ansiktet kvar då. Och vädring, såklart :)


Bild


Bild


Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av sefiii »

oomph, snyggt gjord primark, är det tänkt att du skall använda han i 40k eller 30k?

Guldet ser riktigt solidt ut, en eloge för "nävarna" på dreaden, ser ritkigt bra ut där!
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

sefiii skrev:oomph, snyggt gjord primark, är det tänkt att du skall använda han i 40k eller 30k?

Guldet ser riktigt solidt ut, en eloge för "nävarna" på dreaden, ser ritkigt bra ut där!
Tackar! Jag skulle gärna använda honom i 30k men det blir nog mest 40k. Jag hade tänkt köra en ultralista med primarisar och honom på höstens fanatic så nu fick jag äntligen lite press att måla upp honom. Han har legat väl nedpackad i sin låda ända sedan modellen släpptes för ett par år sedan :) jag hade mest ångest för att måla hans marmorbas men nu bestämde jag mig för att skita i den och istället ställa honom på en likadan bas som resten av armén. Skulle se lite konstigt ut om resten stod på skitiga ruiner och han på en kritvit och blänkande ren marmorbas.

GWs guilliman är en mäktig och fint detaljerad modell men jag går inte riktigt igång på den på samma sätt, den är lite för mycket age of sigmar för min smak.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av sefiii »

Elevatorlake skrev:
sefiii skrev:oomph, snyggt gjord primark, är det tänkt att du skall använda han i 40k eller 30k?

Guldet ser riktigt solidt ut, en eloge för "nävarna" på dreaden, ser ritkigt bra ut där!
Tackar! Jag skulle gärna använda honom i 30k men det blir nog mest 40k. Jag hade tänkt köra en ultralista med primarisar och honom på höstens fanatic så nu fick jag äntligen lite press att måla upp honom. Han har legat väl nedpackad i sin låda ända sedan modellen släpptes för ett par år sedan :) jag hade mest ångest för att måla hans marmorbas men nu bestämde jag mig för att skita i den och istället ställa honom på en likadan bas som resten av armén. Skulle se lite konstigt ut om resten stod på skitiga ruiner och han på en kritvit och blänkande ren marmorbas.

GWs guilliman är en mäktig och fint detaljerad modell men jag går inte riktigt igång på den på samma sätt, den är lite för mycket age of sigmar för min smak.

Jag håller med helt och hållet, jag är inte heller en fan av ansiktet eller posen. Plus att jag är inte riktigt såld på eldsvärdet.

Du skulle nog få det att se bra ut oavsett dock.

klart det skall bli lite mer 30k :D
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Idag blev det början på en batch med baser från secret weapon :) Jag hann lägga grundfärgen med airbrush och sedan tre omgångar drybrush på stenarna. Med lite tur hinner jag med metall och trä imorgon.

Bild


En 60mm till guilliman

Bild


En 80mm till redemptorn. Ja, jag vet att den egentligen ska vara 90mm men det fanns ingen sådan...

Bild


Och en vanlig 40mm som exempel på vilka fina detaljerade baser det är :)

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av sefiii »

Elevatorlake skrev:Idag blev det början på en batch med baser från secret weapon :) Jag hann lägga grundfärgen med airbrush och sedan tre omgångar drybrush på stenarna. Med lite tur hinner jag med metall och trä imorgon.

Bild


En 60mm till guilliman

Bild


En 80mm till redemptorn. Ja, jag vet att den egentligen ska vara 90mm men det fanns ingen sådan...

Bild


Och en vanlig 40mm som exempel på vilka fina detaljerade baser det är :)

Bild

huh, häftiga, kommer se schyckert ut med alla ultramarines
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Tackar :)

Idag hann jag klart med all metall och trä på baserna. Nu är de redo för modeller och en sista wash innan de är klara tycker jag.


Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Grymt bra!

Skriv svar