Bygga en chaos armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Bygga en chaos armé

Inlägg av Elevatorlake »

morrikai skrev:Så på väg norrut då mot Ume, ska ta mig till fantasia butiken i veckan att kolla men en färdig målad och badad armé till fantasia turneringen tror jag blir svårt men tror ni man kan komma över lördagen för att titta?

Färgschema, jag prövade black legion ( för namnets skull mest och death to the false emperor är ett av de bättre slagorden) men insett att jag aldrig kommer måla svarta figurer igen. Så Iron warriors ( iron within, iron without är också ett av de bättre slagorden med) borde de gå att kombinera fluff med en stark armé? För jag har aldrig varit överförtjust i nurgle tema, utseende mässigt ett extra t känns annars sjysst, vilket är annars vad internet säger är en av de bättre alternativen för chaos.
Det var faktiskt sevatar från night lords som myntade uttrycket death to the false emperor :) Kommer inte ihåg om det var lorgar eller horus som nappade på det men klart är att det var så catchy att hela chaos anammade det :)

Har du inte bestämt vad du ska spela för legion än så kolla på daemonkin innan du bestämmer dig, jag tycker det är en roligare codex än CSM. Däremot går det ju rykten att det ska komma darmonkin till de andra gudarna också, ska man tro rykten på internät från i våras ska tzeentch vara näst på tur nu i slitet av augusti/början september men man vet ju aldrig.

Fanaticen är öppen för publik, det är bara att titta förbi på lördag eller söndag.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Bygga en chaos armé

Inlägg av Serpent »

Iron Warriors är ett klart bra alternativ, kan ha alla trupptyper i Codexet enligt bakgrunden och lånar sig väl till snygga konverteringar (blanda kultister med Cult Mech och Adeptus Mech till exempel). Snyggt målad metall och gulddetaljer plus gulsvarta hazard markings gör att de är både relativt snabba och roliga att måla.

Nurgle är inte direkt standard för IW, men i värsta fall kan en hävda att alla metallprylar ger dem extra T.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Bygga en chaos armé

Inlägg av Excessus »

Elevatorlake skrev:ska man tro rykten på internät
Där går alltid rykten om nya saker till team chaos.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

morrikai
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 aug 2015, 01:56

Re: Bygga en chaos armé

Inlägg av morrikai »

Nå boende problem i Umeå ställer till de med målandet med jag har hunnit provmåla lite, prövat iron warrior och en egen idé när de kommer till färgschema(vet inte riktigt hur jag ska posta bilder så de kommer senare när jag förståt de och hittat en bra plats att avfärga fler figurer) och vet inte iron warriors är en legion med allt vad de innebär fluff mässigt men jag gillar mitt egna bättre.
Excessus skrev:
Elevatorlake skrev:ska man tro rykten på internät
Där går alltid rykten om nya saker till team chaos.
Jo de har gått rykten om en ny csm bok senaste tiden och en tzeentichan bok sen kdk kom men allt GW verkar ha gett oss är en ny weebundle army, att csm bok är gammal får man nog lära sig leva med(och vad GW anser är bra kundservice) och hålla skygglapparna på.
Elevatorlake skrev: Ska du köra CSM eller daemonkin som codex?
Jag har kollat in kdk lite mer (1d4chan ^^ ) nu och jag känner verkligen inte för de, att jag tog en juggerlord var mest att jag hade en juggermodel i metall och ett par svärd från något 90-tals modell företag och tänkte de här kan nog bli en bra chaos lord. Annars är jag mer för tzentch om jag måste välja en gud men jag har svårt för tzeentch märke(aldrig spelat med de visserligen men deräkte med att ge den en titt i boken tyckte jag) och lär aldrig bygga en tzeentch themad armé inte ens om de får en egen deamonkin bok.

Skriv svar