Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jag har samlat på mig en massssssssssssa retro dark eldar. Alltså den första generationens Dark Eldarminiatyrer som släpptes. Jag till och med fick tag på en osläppt Archon på ebay... Den gjöts upp som ett test i få exemplar och såldes aldrig. Mycket sällsynt, och den har jag inte vågat måla än. Det bästa med den är att den ser riktigt buskis ut. Uppmålad så kommer den se ut som en dålig konvertering...

Jag gillar hur de gamla modellerna ser ut och fixar man med dem så har de väldigt mycket charm. MEN jag har sneglat på de nya länge. Jag byggde en rätt stor arme med de nya modellerna som jag sålde och byggde upp retroarmen men nu är det dags för lite nya gubbar.

Jag har min Harlequinarme som jag gillar att alliera in Dark Eldar med. Harlequinsen gillar att dimpa ner i portaler :) Jag har också lite Eldar som nya looken passar bättre med. Så jag har dessa lite i bakhuvet när jag bygger min nya arme.

OCH jag har blivit ooooooooooooooogrundat beskylld om och om igen för att bara måla svarta armeer. Så jag har två vägval:

1. Måla den SVARTASTE armen som finns. utforska hur svart man kan måla dem utan att de upplevs som omålade.

2. Använda färger (urk). Men då Harlequina dem lite kanske. Rött. Lila. Grönt... Och svart förståss.

Vad det gäller armekompositionen så tänkte jag köra lite annorluna lista än normalt. Kanske ha lite mer Haemonculus Covenenheter. Alltså testa lite formationer och köra dem med en Dark Eldar CAD. Sagt och gjort så bestämde jag mig för Scalpel Squadronen. Den som har två enheter Wracks som måste deepa i varsin Venom. Och de dimper ner auto runda 1. Det kan ju inte vara så illa... De nya Wracksen är fina och plastboxen kommer med lite extra bitz så man kan bygga en förare och tom en gunner i Wracksstil till fordon!

Bild

Bild

Så jag målade ihop en enhet och ett fordon. Enheten inspirerades av GWs look på boxen, röd hud. Jag målar alla mina andra med vit så det blev röd. Venomen blev ett test av hur svart kan man måla det. Jag grundade Venomen svart, spraymålade den mörkgrå med GWs spraygun, och sen svartlackade lite delar. Det blev riktigt bra men jag är ju svartpartisk...

Bild

Bild

Listan ändrar jag typ dagligen. Jag skulle vilja passa på att köpa några av Forgeworlds Dark Eldarfordon... Reapern och Tatalusen. Jag ägde dem i förra vändan men sålde bägge. Nu är det dags igen. Åtminstone Reapern. Den gillar jag.

Följande enheter måste jag få in som jag sällan spelar:

Archon
Nån Courtmix
Hellions
Voidraven Bomber
Kanske nån fortification
Hamonculus Coven formationer, Scalpel Squadron och kanske Dark Artisan

Typ dem, jag har lite gubbar liggandes och fick tag på en billig Ravager så den ska jag fixa till... Nån flygare vore skoj. Bombaren är så oprisvärd tyvärr. Razorwing Jetfightern är mycket mer effektiv för sina poäng. Jag gillar att spela med en flygare och en enda är inte så ostigt :)

Dark Artisanenheten har jag testat och den är fin att portala in mitt i motståndarens arme och stöka runt med men det kostar ca 400p och det är inte riktigt värt det!

Det där är en början. Listan kommer inte bli någon turneringseffektiv optad lista men den kommer ha lite bra element som gör den kul att spela och möta.

Vad röstar ni på? Svart som natten eller lite färgglatt (vilket med min målarstil blir mörkt)...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av L3go »

Hehe.. Det är inte värt för mig att säga något va? ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

L3go skrev:Hehe.. Det är inte värt för mig att säga något va? ;)
Hahaha. Nej, förmodligen inte.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Jörgen »

Blev sjukt nyfiken på att se hur den osläppta Archon ser ut.
Vill du posta en bild?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jörgen skrev:Blev sjukt nyfiken på att se hur den osläppta Archon ser ut.
Vill du posta en bild?
Det finns ett gäng faktiskt... Samma modell som jag har med Blast Pistol tex...

Det är den här jag fick tag på:

http://www.collecting-citadel-miniature ... laster.jpg
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Nu behöver jag lite åsikter.

Jag har ca 10 Hellions uppmålade i gråskala, men det vore skoj att göra något annat med dem. Jag målade upp en testmodell som ni kan se nedan till höger. Den är lite harlequinnig! Det slog mig att man skulle kunna göra snygga Harlequinbikes med Reavers med Harlequins som åker bakpå! De är ju helt redo att monteras på en bike, de har kedjor som håller fast dem och stora glaives.

Vad tycker ni? Färgglad eller gråskala? Den färgglade tänkte jag tom kunde varieras lite. Att den har en röd bas och sen målar jag det som är lila på den nu i olika färger. Typ gul, blå, grön eller så...

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Jörgen »

benmannen skrev:
Det finns ett gäng faktiskt... Samma modell som jag har med Blast Pistol tex...

Det är den här jag fick tag på:

http://www.collecting-citadel-miniature ... laster.jpg
Den var ju riktigt tuff ju!

Sen röstar jag på färglada figurer.
Färgerna påminner mej om en gammal harlequin inspererad DE arme jag såg i en gammal WD för en massa år sedan.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Nurgle »

Svårt val. Gråskalan är riktigt mörk - på ett bra sätt:)
Lite nygamla Arkham Asylum-Batman när Batman mörknade första gången i Frank Miller style på båda :)
Kör på det som känns mest du, tror båda funkar!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Nurgle »

Jo, förresten, kom på vad jag tycker iaf: jag gillar det mörka temat men med tydlig accentfärg för att lyfta fram kontrasten. Bara grått blir för murrigt. För mycket färg blir för clownigt.
Svart med accentfärg = helt rätt. Din svarta svävarflygare med röd förare ovan är ett klockrent exempel på det.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tycker den mörka, de heter ju trots allt dark eldar och inte rainbow eldar :)

Inte för att det var riktigt som en regnbåge men du förstår vad jag menar :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar