Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Röde skrev:
benmannen skrev: Lita aldrig på en Östgöte!
Va fan...
Japp. Så går det när ni tokar runt.

(Den här bloggen börjar spåra ur lite)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Yabob »

benmannen skrev:Kan du posta din DE lista? Vore skoj att se vad du spelade...
Absolut.

CAD 1

HQ

Archon [Warlord] - 140pts
- Power Sword, Shadowfield, Haywire Grenades, Animus Vitae

Succubus - 110pts
- Archite Glaive, The Armour of Misery

Troops

6x Wyches - 60pts

Raider - 75pts
- Night Shield, Enhanced Aethersails

5x Kabalite Warriors - 40pts

Raider - 75pts
- Night Shields, Enhanced Aethersails

5x Kabalite Warriors - 40pts

Raider - 75pts
- Night Shields, Enhanced Aethersails

Fast Attack

3x Reavers - 48pts

3x Reavers - 48pts

3x Reavers - 48pts

CAD 2

HQ

Archon - 110pts
- Blaster, Webway Portal

Troops

5x Kabalite Warriors - 40pts

Venom - 65pts
- Splinter Cannon

5x Kabalite Warriors - 40pts

Venom - 65pts
- Splinter Cannon

5x Kabalite Warriors - 40pts

Venom - 65pts
- Splinter Cannon

Elites

5x Trueborn - 115pts
- 4x Blaster

Raider - 70pts
- Night Shields

Fast Attack

5x Scourges - 120pts
- 4x Haywire Blaster

5x Scourges - 80pts

5x Scourges - 80pts

Officio Assassinorum Detachment

Elites

Vindicare Assassin - 150pts
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jag hade glömt att posta lite bilder på min senaste enhet. En sällan sedd på spelbordet... Beastmasterpacket. Förmodligen sällan spelade mest för att de är rejält dyra i skr att köpa in, men sen blev de rätt mycket sämre i senaste Codexet tyvärr. De är näääästan spelbara så jag kommer ha med dem. Jag har speltestat dem i två matcher och de var typ snabba objective grabbers... De klara inte av så mycket mer. Lite dyra för det men i fluffet så anlitar Haemonculusarna beastpacks då och då... Det räcker för mig :)

Så jag köpte 8 Khymerae och 2 packmasters. Är inte helt nöjd med målningen, men jag kanske kan rädda det med lite lackdetaljer eller nåt.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Äntligen är min lilla torterade kidnappade Raven Guardstyrka klar. Jag har speltestat den vidare och den fungerar väldigt bra ihop med resten av armén. Den bidrar med det där lilla extra som gör listan väldigt effektiv. Ett störmoment som motståndaren måste ta hänsyn till. Och de brukar döda en hel enhet varje gång de dimper ner så de tar som oftast igen sina poäng.

Nu är den färdigmålad. Det sitter tre Wracks inlimmade i Drop Poden, som nån slags crew som stannar kvar i den medans MarineWracksen springer ut ledda av Techmarinen.

Jag glömde att bolstra terrängbitar i några matcher så jag byggde ihop två stycken bolstermarkörer. Det är de två skumma tentakelmaskinera på baser. Jag ställer bara in dem i terrängbiten för att visa att den är bolstrad. I Covenfluffet så har Haemonculusarna ibland med sig nån slag mörkermaskiner som de använder för att simulera natt... Så det här är dem.

Jag måste säga att Raven Guardbonusen med +1 på slaget för Night Fight och terrängbolstrandet har funkat väldigt bra ihop. Lyckas jag dessutom slå fram Steath Ruins-warlordtraiten så kan stora delar av armén ha 2+ Cover save med lite bra deployande runda ett!


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Kaptenen »

Läckert!
Gillar både modellerna och tanken bakom.. att komma åt en annars ologisk alliering och låsa upp regler genom att skapa fluff som befogar alliansen och att specialbygga modeller som fyller funktionen.. Hobby-mumma! :wub:
Bra jobbat!

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Iambroborn »

Kaptenen skrev:Läckert!
Gillar både modellerna och tanken bakom.. att komma åt en annars ologisk alliering och låsa upp regler genom att skapa fluff som befogar alliansen och att specialbygga modeller som fyller funktionen.. Hobby-mumma! :wub:
Bra jobbat!
+1

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Incubi! Jag gillar Incubi, målade upp en liten enhet till TTT nu i November, de är inte särskilt bra i en liten enhet såhär, jag fick alltid mest utdelning av dem i en rejält 10 mannaenhet, men nu räckte inte poängen till mer än såhär.

Så en 5a som åker i Venom med en Klaivex. Klaivexen är inte så illa faktiskt. WS 6 och har Rampage. Det kan bli 7 AP2 attacker på chargen :)

Det är lite svårt att se på bilderna men de är mattsvart målade med djupsvarta blacklackade ansiktsmasker. Utom Klaivexen som fick en röd mask.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ismeno »

Nice!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite bilder på en Dark Eldarenhet som sällan ses på spelbordet.

2 Beastmasters och 3 Clawed Fiend. Jag är nog nästan ensam i Sverige om att ha en sån här enhet... 110p för 5 killar. 800kr i inköp från GW... Khymeras är bättre men de här ser ju ut som kissekatter :) Det är oslagbart.

Det finns bara en modell. Så kokande vatten och avbitartång löste monoposeproblemet.

Vore de inte så dyra att köpa i pengar så skulle jag testa en stor enhet. Hela enheten får vara upp till 12 stycken! Men jag kanske bygger på med några till om ett tag. En femma Clawed Fiends med 2 Beastmasters skulle nog vara mycket bättre.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Leffegnu »

Riktigt luriga kisse-katter det där!

Vad blir det för färg-tema på dem tror ni?

Med så ovanliga (och DYRA) figurer får ni allt ge dem lite kärlek tänker en :wub:
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar