Sida 1 av 2

OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblogg)

Postat: 27 jan 2015, 20:33
av benmannen
Japp, så var det dags för ett knasminiprojekt.

Jag hade tänkt lägga till ett roligt element till min retro Dark Eldararme. Det är kanske inte så svårt att lista ut vad det är efter lite läsning nedan, men det slog mig att enheterna jag funderar på att bygga är väldigt Dark Eldar-iga med lite fantasi. Deras regler går helt i stil med hur Dark Eldars på slagfältet. Statsen är helt annorlunda dock men jag får lösa det med bra hemmabyggen. De är lite opålitliga dessutom vilket bara gör det roligare. Och gör man dem Wychetemade så är det ännu mer fluffigt.

Jag var inne på GW butiken några gånger och botaniserade bland vad som skulle funka bra för mina scratchbyggen. Orcs & Goblin Tolls var inte illa. Vanliga Ogres heller. Det fanns lite sköna Nurglegubbar som skulle kunna funka men inget kändes helt rätt. Jag behövde en bra bas för att bygga det jag vill sätta ihop. Nåt att börja med. De kan skjuta lite, och puckla lite men det är singelmodeller...

Så jag tänkte att jag skulle bygga små fighting plattformar som wychar står på. Och de är beväpnade med nät och krokar, och drar runt och jagar slavar. De kommer alla deepa in, och nu vet nog de flesta vad de kommer representera men jag håller spänningen igång lite.

Jag ska bygga 6 stycken totalt och fastnade i slutändan för de nya Hellionsen. De är inte så Retro förståss som jag vill att allt i min arme ska vara men jag bygger om surfbrädorna rejält och skippar ryttarna så funkar det nog. En sak är säkert. De kommer bli svartvita med fartränder... Det du Ancalagon! Det skulle vara schysst att ha en förare, och jag tror att jag kan få på de gamla buskis Hellionsen på brädan på en snyggt sätt! Typ att de sitter långt bak och styr.

Så här är lite första bilder. Jag har grävt fram ett GÄNG bitz så nu ska det byggas modeller som är ungefär lika stora som det de ska representera! Så det blir en miniblogg. 6 gubbar lång...

Vaaaaaad ska detta bli?

Bild

Bild

Bild

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 10:19
av benmannen
Jag byggde vidare lite...

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 10:34
av Flygmaskin
Kommer bli ballt att följa!

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 13:45
av benmannen
Kunde inte hålla mig och jobbade vidare på de ska se ut. Det är svårt att få plats med två ryttare! Och de ser lite för cleana ut. Jag måste nog lägga på lite randomklor. Talosbitar eller nåt... Men jag gillar hur den här börjar arta sig:

Bild

Bild

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 15:35
av benmannen
Tjong, nu går det undan. Tre stycken är typ klara!

Inget försök på att gissa vad det ska representera än... Det är kanske inte helt uppenbart... :)

Bild

Bild

Bild

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 17:18
av L3go
wooooooooooooosh! :D

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 18:07
av benmannen
L3go skrev:wooooooooooooosh! :D
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 19:09
av L3go
Får vi se fler svarta modeller? ;)

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 19:12
av Flygmaskin
Hmm. Razorwing flocks?

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Postat: 28 jan 2015, 19:23
av NilssonHarHund
Hur är det med balans för dessa? Torde vara ganska hög tyngdpunkt.