OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblogg)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblogg)

Inlägg av benmannen »

Japp, så var det dags för ett knasminiprojekt.

Jag hade tänkt lägga till ett roligt element till min retro Dark Eldararme. Det är kanske inte så svårt att lista ut vad det är efter lite läsning nedan, men det slog mig att enheterna jag funderar på att bygga är väldigt Dark Eldar-iga med lite fantasi. Deras regler går helt i stil med hur Dark Eldars på slagfältet. Statsen är helt annorlunda dock men jag får lösa det med bra hemmabyggen. De är lite opålitliga dessutom vilket bara gör det roligare. Och gör man dem Wychetemade så är det ännu mer fluffigt.

Jag var inne på GW butiken några gånger och botaniserade bland vad som skulle funka bra för mina scratchbyggen. Orcs & Goblin Tolls var inte illa. Vanliga Ogres heller. Det fanns lite sköna Nurglegubbar som skulle kunna funka men inget kändes helt rätt. Jag behövde en bra bas för att bygga det jag vill sätta ihop. Nåt att börja med. De kan skjuta lite, och puckla lite men det är singelmodeller...

Så jag tänkte att jag skulle bygga små fighting plattformar som wychar står på. Och de är beväpnade med nät och krokar, och drar runt och jagar slavar. De kommer alla deepa in, och nu vet nog de flesta vad de kommer representera men jag håller spänningen igång lite.

Jag ska bygga 6 stycken totalt och fastnade i slutändan för de nya Hellionsen. De är inte så Retro förståss som jag vill att allt i min arme ska vara men jag bygger om surfbrädorna rejält och skippar ryttarna så funkar det nog. En sak är säkert. De kommer bli svartvita med fartränder... Det du Ancalagon! Det skulle vara schysst att ha en förare, och jag tror att jag kan få på de gamla buskis Hellionsen på brädan på en snyggt sätt! Typ att de sitter långt bak och styr.

Så här är lite första bilder. Jag har grävt fram ett GÄNG bitz så nu ska det byggas modeller som är ungefär lika stora som det de ska representera! Så det blir en miniblogg. 6 gubbar lång...

Vaaaaaad ska detta bli?

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Jag byggde vidare lite...
Bilagor
image.jpg
image.jpg (24.1 KiB) Visad 2012 gånger
image.jpg
image.jpg (25.69 KiB) Visad 2012 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av Flygmaskin »

Kommer bli ballt att följa!
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Kunde inte hålla mig och jobbade vidare på de ska se ut. Det är svårt att få plats med två ryttare! Och de ser lite för cleana ut. Jag måste nog lägga på lite randomklor. Talosbitar eller nåt... Men jag gillar hur den här börjar arta sig:

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Tjong, nu går det undan. Tre stycken är typ klara!

Inget försök på att gissa vad det ska representera än... Det är kanske inte helt uppenbart... :)

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av L3go »

wooooooooooooosh! :D
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

L3go skrev:wooooooooooooosh! :D
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av L3go »

Får vi se fler svarta modeller? ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av Flygmaskin »

Hmm. Razorwing flocks?
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av NilssonHarHund »

Hur är det med balans för dessa? Torde vara ganska hög tyngdpunkt.

Skriv svar