Forgive me father for i have sinned....

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Började måla lite på min favorit Ork , måste säga att jag värkligen blev nöjd med hur den döda huden och finnarna/blåsorna blev :D

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Har konverterat och börjat måla på en demonprins , insåg efter ett tag att jag målade Skeletor. :lol:

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Nurgle »

Uhnis skrev:Fick äntligen lite tid att börja jobba med min chaos figurer , då jag jobbat mycket med att bli klar med min Imperial guard arme .
Då jag hade en grupp av terminators och precis hade läst klart Ahriman boken så bestämde jag mig för att måla dem som Thousand sons .

Bild

Köpte också en låda orker för att göra något conversion arbete med , då jag hittade några gammla bilder från den gamla deamonhunter codexen så fick de bli att
bygga nurgle orks.

Bild

Har inte kommit så långt på valkia eller hennes bloodletters , men de blir nog helgens projekt nu när man äntligen har chansen och tiden att lägga på det.
Sköna konverteringar. Blir lite sugen på att leka med greenstuff när jag ser dina bilder.

Och roligt med en absolutflaska lite diskret placerad i bakgrunden, ser nästan ut som product placement :)

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Gör mig glad att höra , greenstuff kräver tålamod . Sen är de bara att köra tills man når önskat resultat (typ som med allt i värdlen) .

Vodkan var inte äns tänkt att stå där xD använder den för att förvara 100% rent vatten i så den har väll ett syfte xD

Om du kommer till Jönköping i Maj kommer du få möta min snubbar :D
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Nurgle »

Annars kanske sprit är bra för att stilla darret i händerna ;)

Jajemen - kommer till Jönköping! Kul - då får jag se dem live :)

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Hoppas jag kan få ihop en 1850 Chaos arme annars får jag summona fram dem så du får se dem ^-^har du några frågor eller så om greenstuff är de bara att ställa så ska jag göra så gott jag kan för att svara.
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Nurgle »

Hur går det får du ihop din arme?
Kör du "riktiga" verktyg för greenstuff eller funkar kniv och sånt man redan har? Ska ge mig på att fixa bikers som bytt från plasma till grav guns.

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Varning för LÅÅÅNG Post

Då jag har jobbat med annat ett bra tag samt att jag avvecklade mitt 40k'ande under en period då 40k på GOB verkade vara dött.
MEN efter att dammat fram lite gamla bitz och läst på om vad som kommer i åttonde bestämmde jag mig för att börja skapa lite pestorker åt grandpa Nurgle.
Först att byggas och målas var vad jag tror att jag ska spela som en Nurgle Herald .

Bild

Sen slängde jag ihop tre snubbar som kommer spelas som Plague bearers , inte helt hundra på om allt i armen ska vara nurgle orker eller om jag ska köpa färdiga great unclean once . Men på fredag kommer : 20 plague bearers , 3 nurglings , 2-3 nurgle heralds vilket betyder att mina orker har massa goa kroppsdelar och vapen att loota .På bilderna under får ni en idea om vad det är jag vill uppnå med detta projektet.
BildBildBildBild
Senast redigerad av 2 Uhnis, redigerad totalt 31 gång.
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Jörgen »

Nice! Inte ofta man ser nurgle orks!

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Funderade inatt på om jag verkligen kände mig nöjd med mitt color scheme , den mörka gröna kändes mer som orker än nurgle . Efter lite sökande på youtube hittade jag GW's egna tutorial på hur man målar Nurgle skin .
Gav det ett försök och måste säga att jag är super nöjd :wub:
Image
Fick också hem mitt paket med nurgle bitz idag så nu är de dags att skapa redigt äckliga demoner .
GoB'are

Robin Uhnegård

Låst