Forgive me father for i have sinned....

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av holyalex »

så tuffa och härligt läskiga! väldigt imponerad över hur du skulpterar med greenstuff!

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Spenderade kvällen med att måla figuren som jag kommer spela som min Herald of Nurgle , är riktigt nöjd med hur han blev . Det jag har kvar nu är bara att basa figgen och lacka allt som är lila för att de ska se extra äckligt ut . :D

Senare ikväll kanske de blir mer figur byggande och skulpterande eller att måla klart mina tre söta nurgling högar :wub:
ImageBildImage
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Röde »

Skönt att se graden av energi du plöjer ner i det här projektet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Ja detta är nog den första armen som jag målat med denna energin , vilket känns som bevis nog att detta är den rätta armen för mig . Och med allt nice med keywords i 8th så kommer de finnas massa chanser att alliera in CSM monster vilket är nice . Kanske också blir så att jag bygger lite olika chaos orks , typ Khorn orker med butcher nails och röd hud . Men vi får se fokuserar just nu på papa nurgle our lord and savior .

Målade iallafall lite nurglingshögar igår runt 1 eller 2 på natten , sjukt lätta modeller att måla och basa . :wub:
Sjukt hypad , All makt åt Nurgle!! :D
ImageImageImage
GoB'are

Robin Uhnegård

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Leffegnu »

Oh my, hur coooolt är det inte ni fått dit en rävsax på figuren hahaha
Lysande (=
Höga påhäng på både målande och skapande :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

''I shall reap a terrible bounty from the death that I sow in your name, Father Nurgle...''

Dags för en summering av veckans arbete!
Efter att ha jobbat 3 dagar och vart iväg 2 dagar för att föreläsa fick jag äntligen spender Torsdag och Fredag kväll med att bygga och skulptera fler pest orker.
Redigt nöjd med hur den senaste gruppen blev , har en känsla av att denna armen kommer bli en utmaning att göra ''klar''(då vi alla vet att man aldrig blir klar med en arme) .

Dock vet jag inte än hur jag ska göra med andra modeller som bloodletters och flamers of tzeentch , är de värt o göra dem i nurgleork tema eller försöka göra dem i Tzeentch Khorn och Slaneesh tema :?

Well här är iallafall bilderna på mina senaste skapelser, den sista väntar på green stuff men jag tror ni fattar hur jag vill att han ska bli.

Enjoy!


BildBildBildBildBild
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Nurgle »

Var det nån som ropade på mig?

Riktigt coola skulps och bra kreativitet att ens komma på detta.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Ismeno »

Grymt bra! Riktigt sköna poser på de där. Snyggt jobbat!

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Tackar , kommer upp bilder på dem ikväll .
Har lovat mig själv att först göra klart 20 plague bearers sen får jag bygga en demonprins.
Kanske blir 7 beasts of nurgle då figgarna från titanforge är såååå nice :wub:
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Forgive me father for i have sinned....

Inlägg av Uhnis »

Fick lite tid över att måla på mina små söta pest bärare ikväll , lyckades också investera i fler bitz till framtida projekt vilket är nice . :wub:
Älskar hur ena gubben blev , ser verkligen ut som att en plaguebearer växer ut ur ryggen på orken , riktigt nöjd.
Hoppas på att kunna köpa in lite trollbloods från privateer press att använda som basen för demonprinsar. :D
Och som vanligt är all konstruktiv kritik välkommen!

BildBildBild
GoB'are

Robin Uhnegård

Låst