Linus målar för stålar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Linus målar för stålar

Inlägg av Serpent »

Tjoho! Ibland händer det att folk vill att jag ska måla upp gubbar åt dem. Nu blir det en målarbloggen om det också.

Just nu målar jag åt Per Pirat. Tyvärr är bilderna lite sådär, men de är å andra sidan tagna med en iFån klockan kvart i sex på morgonen för det mesta.

Termosarna från Space Hulk!
Bild
Första gubben som blev klar. Plus en hand.

Bild
Gubbe två, med targeter.

Bild
Mer gubbe två.

Gubbe tre!
Bild

Do you feel lucky, punk?
Bild

Mer kommer!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Trulsante »

Cleant som fan Linus! Jag har en inkvisitor du kan få sätta tänderna i senare :)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Didi
Inlägg: 136
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:01

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Didi »

Najs, stilrent som vanligt!
Good stuff :)

Gillar namnet på tråden!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Serpent »

Andra halvan av de sju som nu är klara:

Mr. Claw:
Bild
Hade instruktionerna: "Det ska se ut som Ooans Power Weapons" angående blixtklorna. Och det gröna spillet vid ena ögat är fixat numera.

Mr. Knee och Mr. Fire.
Bild

Mr. Knee, aka Mr. Hard-to-Reach lite här och var:
Bild

Mr. Fire, killen med alldeles för mycket papper på sig för sin arbetsuppgift:
Bild

Sergeant.
Bild

Bild
Blodsdroppen ser mycket bättre ut live... Har målat den med den där Technical-färgen.

Hammer Time!
Bild
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Röde »

De blir toppen!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av frigobben »

Snajsigt!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av L3go »

Så snyggt att det nästan är löjligt. :L
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Serpent »

Det är nyårsafton, och då krävs det lite fyrverkerier!

Mr. Cannon!
Bild

Mr. Cannon is more of an ass man...
Bild

The business end...
Bild
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Grudge »

Du har hängt dess cojones lite långt fram, de kanske bör hänga bakom "skaftet". ;)

Annars, väldigt nice!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Linus målar för stålar

Inlägg av Serpent »

Grudge skrev:Du har hängt dess cojones lite långt fram, de kanske bör hänga bakom "skaftet". ;)

Annars, väldigt nice!
Nu förstår jag inte..? :? Om du menar modelleringen så är de ju tyvärr click-on.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar