Ok, då.. Men då vill jag börja med 2 disclaimers:Kaptenen skrev:Spännande! Jag tycker det är dags att du har en egen målartråd som uppdateras ofta! Mer bilder till folket!L3go skrev:... konverterad Tyrannofex..![]()
1. Jag och min kamera kommer inte överens, så bilder kommer vara av varierande karaktär.
2. Jag är ytterst medelmåttig när det kommer till målning. Min "saving grace" är att jag känner en motivation till att försöka bli bättre, och det finns väl bara ett sätt, så.. here goes.
Mitt Problem har länge varit att jag tycker det är roligast att bygga.. att snickra ihop gubbar.. att se armén växa.. Att sedan gå från A till B och även färdigställa armén på målarbordet, det har nästan varit en mental blockering..
Till och från har jag lyckats motivera mig själv någon timme med hjälp av ljudböcker (BL's audio dramas är fantastiskt bra gjorda. Nördporr på hög nivå..)
Det har dock runnit ut i sanden vilket gjort att det stannat vid den här nivån:

Motivationen har dock sakta men säkert ökat.. i jämn takt med bla Captains och Lonestars bloggar, men även att jag märker vilken skillnad det gör att lägga lite mer tid och kärlek på sina gubbs.. Vilket har gjort att jag idag tycker det är lite småtrevligt att sätta mig en stund varje kväll.. Helt utan prestationskrav.
Jag har nu även bestämt mig för att strukturera upp mitt hobby:ande, och jag har satt följande regler för mig själv:
* Jag har ganska mycket SM-stuff som är "halvmålat" - detta ska prioriteras. Inget jätteavancerat, men jag vill gå från ovanstående bild till mer...

En enkel wash och måla om metallen.. Done.. (jag kommer återkomma till armén sen igen för squad markings, chapter symbols, och alla squads har varsin flagga.. Dessa kommer läggas tid och kärlek på i sinom tid.
Målet får anses vara nått när flaggorna är målade.
* Här efter kommer mina kära Tyranider..

Dessa har jag en klar idé i huvudet hur de ska bli, men det avslöjas först när projektet inleds. Jag är glad om detta sker mitten-slutet av januari, men det får bli när det blir.. Tyraniderna är också i huvudsak ett målningsprojekt, men några monstruösa undantag.
För att få lite variation planerar jag att bygga ett (eller två) Battle Companies med Blood Ravens under tiden jag målar Tyranider..
För att jag aldrig ska få slut på saker att göra så har jag även inspirerats av The Overlords. För något avsnitt sedan pratade de om att göra en massa SM Scouts i Storms.. Just när jag sitter och bygger en Storm.. Ni förstår säkert hur det här kommer sluta..
Härnäst i målarkön:

"De röda" ska få varsin flamer. "Killarna med kåpa" varsitt combi-vapen. Stormen har jag inte riktigt bestämt mig för ännu..
EDIT: jo, alltså det var det där om att jag är rätt "medelmåttig", konstruktiv kritik, små tips och tricks och råd mottages gladeligen. Kanske blir det lite vackrare bilder om 100 sidor.