En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Tjusigt!

Jag gillar Custodes.. Best of the Best of the Best - och de är väl medvetna om det! :D
Du börjar få en skön samling av både Custodes och Grey Knights nu, det är fler än jag som får börja tänka på ett gruppfoto! ;)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Ansiktet på bikern blev skitbra om du frågar mig. :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:
25 jun 2020, 22:19
Tjusigt!

Jag gillar Custodes.. Best of the Best of the Best - och de är väl medvetna om det! :D
Du börjar få en skön samling av både Custodes och Grey Knights nu, det är fler än jag som får börja tänka på ett gruppfoto! ;)
Exakt så! Dessutom brukar jag snöa in fullständigt på fluffet när jag spelar en armé och plöjer just nu alla böcker med Custodes. Det är inte så många men de är enligt mitt tycke väldigt bra. Intressanta karaktärer på många sätt.

Det där med gruppfoto blir nog enkelt med Grey Knights, jag har inte speciellt många, spelade dem huvudsakligen under mina syndfulla år som soppatorsk. Nu är det dock 100% Custodes som gäller och målet är att måla allt jag har. Det blir nog ett antal tusen poäng tids nog. När allt jag har nu blir klart lovar jag ett gruppfoto.
RUNE skrev:
29 jun 2020, 10:29
Ansiktet på bikern blev skitbra om du frågar mig. :wub:
Stort tack mannen! Hittat bra tutorials på YouTube, vilket hjälpt enormt. Det tar tid men det tar sig, sa mordbrännaren.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Telemon klar och lite Zone Mortalis.

Bild
Här är han i all sin storhet. Den största Dreadnoughten i spelet som nu dessutom fått en vältajmad boost via PA.
Transfers ser skinande ut men jobbar med lager av matt varnish och torktid däremellan så det kommer lösa sig.

Bild
Här skymtar man hur modellen såg ut när jag fått den. Färgspill, oskrapad, stora partier omålade, riktigt hårdhänte dry brush, 20-talet bitar kvar från gjutsprue. Sjukt misshandlad var han.

Bild
Jag försökte hålla mig så nära Forgeworlds originalmålning som möjligt.

Bild
Jag testade lite grejer på infall. Körde lila och blandning av lila/ljusblått med airbrush på raketkastarens svarta bakgrund. Det såg fruktansvärt ut. Men så körde jag en wash med Nuln oil över och det blev riktigt bra. Jag har lite svårt för att testa ut en teknik före utan det blir oftast som bäst när jag experimenterar live på en modell. Då kommer den där riktiga edgen av att ett misstag kan förstöra 50+ timmars arbete. Det skärper sinnena :)

Bild
Med en kraftnäve av den storleken förstår man att den gör flat 4 i skada. Och teoretiskt kan man med stratagems, dubbla fistar, banner och rätt buffkaraktär få upp honom till 7 attacker, träffar på 2or, woundar allt på 2or med exploderande sexor. Han dödar en Knight i en runda. Rent teoretiskt såklart att få till men lite så man dreglar.

Lite terrängmålning i grupp har hunnits med också. 9 Zone Mortalis-bräden målade.

Bild

Bild

Sen slängde jag på de sista 30% på Voldus och en Rifleman dread som stått i målarskåpet och stirrat på mig sista 1 1/2 året. Känns oerhört skönt att äntligen ställa dem på hyllan

Bild

Bild

Sedan jag började måla dem kan jag se hur min målarteknik utvecklats. Edge highlight är en av de sakerna. Strecken på boken skulle jag aldrig göra så darriga idag. Kul att se att saker går framåt.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Röde »

Ser som vanligt riktigt bra ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Konfa »

S yggt!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Telemon.. vilket sabla monster!
Som en Knight i komprimerad version. :D

Snygg modell, snyggt målad!
Guld med klara färger som kontraster och spotcolor blir väldigt fint som helhet.
De blå detaljerna lyfter verkligen guldet!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Ser snyggt ut!

Bråkiga dekaler blir ofta bättre om man använder "Decal softner". Även om man applicerar dekaler på släta ytor (vilket inte brukar vara ett problem) så gör decal softner att den ligger plattare mot ytan och där blir mindre "silver line". Har sett Youtubers som fått dekaler att ligga dikt an helt omöjliga former med hjälp av dekal softners och lite tålamod. Den hjälper inte mot glänsandet, så den ersätter inte matt lacken.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Stort tack Konfa och Röde! Bockar o bugar.
Kaptenen skrev:
05 jul 2020, 19:17
Telemon.. vilket sabla monster!
Som en Knight i komprimerad version. :D

Snygg modell, snyggt målad!
Guld med klara färger som kontraster och spotcolor blir väldigt fint som helhet.
De blå detaljerna lyfter verkligen guldet!
Eller hur, helt galen Big Boy! Älskar det.
RUNE skrev:
06 jul 2020, 07:46
Ser snyggt ut!

Bråkiga dekaler blir ofta bättre om man använder "Decal softner". Även om man applicerar dekaler på släta ytor (vilket inte brukar vara ett problem) så gör decal softner att den ligger plattare mot ytan och där blir mindre "silver line". Har sett Youtubers som fått dekaler att ligga dikt an helt omöjliga former med hjälp av dekal softners och lite tålamod. Den hjälper inte mot glänsandet, så den ersätter inte matt lacken.
Tackar Rune! Ja, precis, det är jättebra att köra, det gör jag alltid numera, även på platta ytor. Micro sun och micro soft kör jag, de är mina husgudar så fort det ska göras transfers.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Custodes poserande i stridsställning!


Bild

Tröttnade på Custodes stoiska poser och byggde 10 modeller med mer actionorienterade poser. Provade ut alla poser själva först för att se var armar och ben hamnar i de olika ställningarna. Denna har svärdet i en bakhandsfattning för att sticka motståndaren.

Bild

Här har vi en klassisk filmrörelse med bakåthugg.

Bild

Att måla 10 modeller med hög standard var en pärs men oerhört utvecklande för tekniken. Satte samman två tidigare tekniker med en tredje för att lyckas med huvudena. Bara huvudena från primad till monterad tog 7 timmar, något jag med lätthet tidigare lagt på ett enda huvud för en karaktär. Inte lika noggrant men fullgot resultat.

Bild

Här är hela enheten med guld och blå power swords i en bländande dans. Lite puts kvar men närmar sig.

Skriv svar