En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Gaslands!

Sönerna såg Gaslands på båten så när vi sprang på Hotwheels för femton spänn styck köpte vi en bunt.

Bild

Alla i familjen fick två bilar var, välja färger och vapen. Det där med regler blev inte jätteviktigt utan vi slängde på så mycket som fick plats.

Den svarta med spader på dörren och fotgängaren över motorhuven är min. Den guldiga är frugans.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Saknade galler för fönstren så fixade till det på buggyn.

Bild

Fördelen för 40k-pappor är att de har nästintill ändlösa lager med hobbyprylar, färg och annat. Vardagspappor har inget på oss när det kommer till att fixa figurspel till barnen.

Bild

Sjukt trevligt att slafsa loss på grejer där man inte behöver vara noggrann.

Bild

Bärgarn fick galler också.

Bild

Denna skulle man köra till jobbet. Ingen tränger sig före snävt längre.

Bild

Renar, zombies eller vadsom stoppar inte den här sköningen.

Bild

Sonens bil han målat själv. Stolt pappa :)

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Sköna bilar!
Vilken effekt lite vädring och några ikoner får, direkt en helt annan nivå på grejerna!
Snyggt jobbat!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:
15 dec 2019, 21:59
Sköna bilar!
Vilken effekt lite vädring och några ikoner får, direkt en helt annan nivå på grejerna!
Snyggt jobbat!
Tack! Ja, de lyfter enormt. Och bra mycket roligare att spela med boysen.

Bild

Förenklade reglerna bara för att komma igång. Slängde in scatterdice som ett kaoselement som blir rätt kul när bilarna flyger lite hit och dit.

Och stort tack för turneringarna Björn :wub: Jag har sagt det som kan sägas men kan bara återigen understryka hur viktiga ni och kanske särskilt du varit för hobbyn. Jag minns fortfarande när jag kom till Gotland och fick möjligheten att spela med självaste Kaptenen. Nästan lite starstruck var jag inför vårt möte. Hoppas du får mer tid nu för privata hobbyprojekt och att vi får följa dem här.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Bild

Målat klart lädertogan på mina Aquilons...

Bild

...med 50 shades of bajs.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:
18 dec 2019, 23:47
Och stort tack för turneringarna Björn :wub: Jag har sagt det som kan sägas men kan bara återigen understryka hur viktiga ni och kanske särskilt du varit för hobbyn. Jag minns fortfarande när jag kom till Gotland och fick möjligheten att spela med självaste Kaptenen. Nästan lite starstruck var jag inför vårt möte. Hoppas du får mer tid nu för privata hobbyprojekt och att vi får följa dem här.
Tack! Det värmer! :wub:
Och tack själv, både för besöken på RnR och för matchen!

:lol: Ja du.. många har träffat mig på RnR eller slängt ett öga på min målarblogg, men väldigt få har spelat mot mig.
Jag kommer liksom aldrig till skott med det, ständigt tankarna på annat och jag tycker mer om att måla än att spela.
Men nu så, nu kommer all min hobbytid att gå till mig själv, då måste det blir några matcher! :D

Om du nu var slagen av stunden så blev jag slagen i matchen. Rejält.
Det var på Grav-gunsens gyllene era, och jag kom med en massa monster och med fluffiga Genestealers (innan de blev bra).
Swarmlord, Carnifex, Trygon, Toxicrene, Tyrranocyte och Hive Tyrant. Alla dog.
Grönt blod över hela planen. Som vanligt. :D

Bild

Men det var kul att spela, denna sommardag år 2015!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Jodå, jag minns matchen mycket väl. Jag mådde typ dåligt efteråt. Hade ju som själv formats av att bara spela med kompetitiva spelare som lett till en skarpslipad lista nåt absurt.
Blev en chock att spela med fluffiga, sköna öl & pretzelstyranider. Mådde dåligt för det långt tid efteråt. Det var inte riktigt så jag sett framför mig att vår match skulle se ut :oops:

Roligt att du får tid att spela nu också. Det finns väl nån mera mysinriktad turre som Putte o de kör. Kanske kunde vara nåt? Att själv bli omhuldad och rulla tärning. Men sen har man ju de som gillar olika delar i hobbyn. Jag känner flera som hatar att måla men älskar att spela. Själv har jag nog svårt att välja. Så länge man gör det man gillar i hobby , det är det viktiga. Den är trots allt till för ens egen skull.

Edit. Ser för övrigt mina Legion of the damned i förgrunden. Numera har de återvänt till warpen för alltid som Legends. Här gjorde de inget annat än att bli uppätna vill jag minnas. Men vilka mängder fordon och knights de sprängt i småbitar. Nu har de tjänat sitt syfte och får kanske äntligen ro.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Av nån outgrundlig anledning bestämde jag mig för att göra alla ädelstenar den riktiga vägen på mina Aquilons.

Bild

Kanske för att jag inte har nån deadline. Kanske för att de förtjänar det bästa.

Bild

13 stenar på varje. Det ger 65 stenar totalt. Med fem färger plus ard coat ger det 390 gånger att gå över stenarna med penseln. Plus lite extra puts med att få till blended på de större. Det tar tid - nästan fyra timmar totalt. Men märks att jag börjat få till vanan. Inte en enda gång gick penseln utanför så ingen städning alls efteråt. Nöjt!

Bild

Färger för egen referens.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Nu börjar de snart närma sig klara.

Bild

Älskar kontrasten som baserna ger med brons, grått och lila mot guldet och det röda. Så färgerna poppar.

Bild

Örnen och plymen är så över toppen och pretentiöst som bara Warhammer fixar utan att framstå som bajsnödiga.

Bild

Deras powerfistar ger mig rysningar av den goda sorten.
Edit:receptet för plymerna är: först prima med chaos red. Sen en wash bestående av 50/50 röd och strong tone. Därefter rätt hårdhänt drybrush med dragon red. Följt av allt försiktigare drybrush med pure red och nästföljande orangeröda nyans. Varje steg stannar allt längre upp för att få till skiftningen från mörkare till ljust. Samt att behålla de djupare färgerna i skrevorna.

Nyckeln är att få varje färgskala att stanna kvar samt att färgen inte är för torr, för att slippa det gryniga som lätt blir annars.

Bild

Bara ögonen, en del highlight och misericordias kvar. Samt de magnetiserade eldkastarna också förstås. Hoppas jag inte kommer göra några fler av dessa gossar. Jag älskar dem men har lagt alldeles för mycket tid. Snittat mellan 1-4 timmar per kväll under jag vet inte hur långt tid. Börjar bli lite trött på målandet. Nu vill jag bara att de ska vara klara.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Röde »

Ser jättebra ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar