Denna gången ska inköpen vara lite mer kontrollerade är det tänkt och det ska inte köpas in nytt innan det befintliga är målat. Ett litet undantag med Hammer of Cadia lådan som jag beställde ifrån Wayland idag, då det är en slant att spara där om jag bara kan finna plats för Hellhouds/Bane Wolfs.
Målet är kort o gott att måla ihop en liten armee som är skoj att spela lite "Beer and Spritzer" matcher med, men om det visar sig att den inte blir tablad runda 2-3 varje match så kanske man följer med de andra SORK'arna när de åker iväg på spelar lite turneringar...
Och med att slänga upp en liten tråd här så får jag ju själv en liten morot att inte ge upp projektet (om nu inte mitt målande blir totaltsågat dvs =P) (Kan ju redan nu slänga in en passus på att jag var lite kass på att få bort moldlines på första batchen=)) samt att man kanske kan få lite tips på listbyggande ifrån lite mer erfarna IG spelare.
Sen har jag lite problem/ångest inför trupp och fordonsmarkeringar.. Vet inte riktigt hur jag ska lösa den biten.
Ursprungsplanen var att måla en Commisar, 10 vets i en Chimera och en Leman Russ för ett litet roligt allied detachment till mina Marines, men blev så nöjd med resultatet av Chimera, så långt jag kommit med den, så höjde siktet litet till
Första delmål för lista:
Prask i Punisher med 3 HB's, + 1 Executioner med plasma sponsors.
Tank Commander i Vanq med Las + 1 Vanq med Las
2* Veterans i Chimera med 2 melta och 1 Heavy flamer.
Detta första delmål är ca 1050p.