5 st Chaos Space Marine objectivemarkers - Nej 6 blev det!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

5 st Chaos Space Marine objectivemarkers - Nej 6 blev det!

Inlägg av benmannen »

Istället för en stor arméblogg så kommer här en miniblogg. Jag ska åka på GarageGamers och GothCon och det lutar åt Chaos Space Marines på bägge turneringar. Jag har satt ihop en hyfsat bra arme, inte för mjuk inte för hård. En rätt klassisk CSM arme med lite småsaker som jag gillar att spela.

Men jag har inga objectivemarkers till armén. Och mina till andra arméer har jag byggt på 25m baser, vilket begränsar vad man kan göra med dem kreativt. Och folk verkar gilla att spela med 40mm objektiv så jag tänkte testa bygga ett gäng såna.

Planen är att göra dem svulstiga. Nästan överlastade, höga och helt olika från varann. Inget som binder ihop dem visuellt helst förutom bassningen. Nackdelen blir att man inte kan parkera en enhet rakt ovanpå dem men det får vi lösa på nåt sätt.

Jag hade inga baser kvar men klippte ut 5 av plasticard.

Jag har haft en skum gammal modell liggandes i min bitzlåda i typ 10 år, jag hade sparat den till nån Dark Elfkonvertering men det blev aldrig av. Den såg dessutom lite för SciFi-aktig ut.

Den fick bli mitt första objektiv. En slags chaosstaty. Kanske kultisterna dyrkar den... Den skulle också funka bra som objektiv i The Relic matcher. Hängde lite kedjor ur armhålorna. Armarna är borta sedan länge... Är det någon som vet förresten vilket spel den tillhör?

Underst ser ni objektiv nummer två som jag precis påbörjat. Den ska pimpas mer. Det är just nu bara skorstenarna från en Maulerfiend. Jag ska Slaaneshflirta lite med armén, så jag tänkte att lite sirener och kanske en Slaaneshicon skulle kunna bli bra objektiv.

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 3 benmannen, redigerad totalt 9 gång.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Loudhoward

Re: 5 st Chaos Space Marine objectivemarkers

Inlägg av Loudhoward »

Är ingen nackdel att man inte kan ställa saker på dem tycker jag. Antingen har man tråkiga markers som man kan stå på, eller så har man coola markers som man inte kan stå på.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Ja, lite så är det. Så jag siktar på stora maffiga istället för smidiga små :)

Byggde vidare på sirénmarkern. Satte på lite kedjor och spjutspetsar runt om.

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Bara när chaos är i farten har marken avgasrör! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

benmannen

Inlägg av benmannen »

Excessus skrev:Bara när chaos är i farten har marken avgasrör! :D
Haha, japp. Och Farten är helt rätt svengelska. Det luktar nog rejält i närheten av det där objektivet.

Här kommer ett till, ett litet Slaaneshobjektiv. Jag är lite frestad att göra ett för varje Chaosgud... Men jag har inte nog med Tzeentchgrejjer...

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Det är ju sex stycken objective markers man behöver. Nåt scenario kräver sex stycken märkte jag igår i en match... Så det blir en till att fixa ihop alltså.

benmannen

Inlägg av benmannen »

En till klar.

En STOR döskalle! Får se om den ska målas med benfärg eller vara nån slags statyskalle...

Bild

Bild

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Haha! Kul och inspirerande!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

benmannen

Inlägg av benmannen »

Gonka Koff skrev:Haha! Kul och inspirerande!
Skönt att höra!

Så jag gjorde två till. Så nu är alla klara. Den understa blev rätt skum!

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Och en gruppbild

Bild

Skriv svar