The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Serpent »

Well, det började för länge sedan... 2008, typ. Eller tidigare. Jag ville spela något anat än 13th Company, som saknade farten och möjligheten att ta fordon. Så valet föll på Night Lords. Och Raptormodellerna var helt fantastiska.

Inför förra årets Fancy Fanatic ville jag spela Chaos igen. Ny bok, knasiga tabeller. Och definitivt inte lika hårda som vargarna. Men gubbarna såg verkligen ut som om de hade målats för ett halvt decennium sedan. Alltså fick det bli en rejäl upphottning! I höstas eskalerade det till att byta ut alla metallhuvuden med vingar till plastvarianter. Och i sinom tid ska det bli betydligt fler FW-axelplåtar också.

Men nu vidare till vad jag faktiskt har klart just för tillfället. Det blir lite "Best of" så här i början. Ska fotografera mina Troops i helgen, då blir det mer grundtrupper!

Bild
En trollis hade jag inte haft under första upplagan av listan. Men en prins var alldeles för dyr för en uppvaknande lista. Den av mina chefer som blivit förvandlad till prins flest gånger (2-3). Eller alls överhuvudtaget. Modelen är byggd under 4th eller 5th Ed, varför den har en glav. Och den består av CSM-delar istället för Raptorbitar, men den kommer inte byggas om i brådrasket.

Bild
En gående prins, om någon Champ skulle ha lite flyt och faktiskt lyckas döda en motpart... :roll:

Bild
Min Helldrake, eller Fighter Bat som jag kallar den.
Bild

Lite WIP:
Första idén till Chosen, med knasigt stora öron.
Bild

...utvecklades till det här:
Bild

Alla Chosen ska ha avflådd hud på sina högra axelplåtar. Mera "bling" till dem, alltså.
Bild
Chefens öron är sannerligen extravaganta, och hans armar är magnetade. Yay! Nu måste jag bara beställa fler magneter...

I pipelinen ser vi bilder på plastobbar, samt mina olika truppenheter. Kommer till helgen!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Jörgen »

Såg dessa på Gamers weekend och kan bara säga att det såg riktigt bra ut, så ska bli spännande med lite fler bilder :D

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av bolterochkniv »

tycker detta är en av de najsare arméerna i sverige faktiskt! bra koncept, målning och night lords har riktigt schysst färgschema! vill se massa bilder!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Serpent »

Lite gamla teasers på Obliterators. De har blivit lite mer kaotiska (tänk dödskallar, spikar och ikoner) sedan fotona togs.
Bild
Bild
Bild
Bild
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Excessus »

Mumsiga små gullungar du har där! <3
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Jonke »

Snyggt som alltid. Kommer det färg på obbarna snart?

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av RUNE »

Ser bra ut. :)

Jag är lite förstörd från ungdomen men just horn på hjälmar har en speciell plats i hjärtat. Jag får alltid flashbacks till filmen "Hot shots" där Charlies far dör under "Nakna pistolen" liknande omständigheter. Efter att typ överlevt ett fall från 10 000 meters höjd landar karaktären i en buske (fortfarande med flyghjälmen på) och när han reser sig upp ur buskaget så har där fastnat grenar som liknar en uppsättning horn. Så det slutar med att ett gäng jägare skjuter honom.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Serpent »

Ah, well. Fler specialenheter, då.

Gruppbild på Obbklassen. Tillräckligt med kaoz?
Bild

Och lite individuella bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Max S »

Stiliga gubbar! Funderat på och göra noise marines? Fladdermusvingar, slängkappor och elgitarrer blir rätt mycket 80-tals hårdrock ;).

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The Haunted Night - Linus hottar upp sina Night Lords

Inlägg av Serpent »

Max S skrev:Stiliga gubbar! Funderat på och göra noise marines? Fladdermusvingar, slängkappor och elgitarrer blir rätt mycket 80-tals hårdrock ;).
Visst hade det varit kul med Noise Weapons, men det här med kultmarines ses med lite oblida ögon hos fladdermusgrabbarna. De ses som töntar och veka.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar