BA total makeover.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Apocswe

BA total makeover.

Inlägg av Apocswe »

Hej allesammans!

Har sedanett par veckor tillbaka lyckats fördubbla min BA arme ( runda slängar 6000 pts) och har nu tagit ett ödesdigert beslut. Jag orkar inte måla alla dessa marines i rött så dom matchar, samt fixa alla detaljer jag missat

Kommer därför helt och hållet måla om hela armen, och endast behålla baserna, som jag är nöjd med. Det nya färgschemat kommer bli rätt streamline, med gråa rustningar, och endast några få accessoar färger för att särskilja dom olika trupperna åt.

Death company modellerna kommer följa tradition och förblir svarta.

Har hittills gjort 3 testfigurer (dödskompis, libbe o termos) och är faktiskt väldigt nöjd med hur det ser ut.

Så syftet här är att se till så att jag inte tappar tålamodet och fortsätter måla, för tanken är att jag ska ha hela armen klar till TTT i höst. ( barn och jobb tar mycket tid).

Kommer länka till ett par bilder som jag tidigare visat på Facebook, i nästa inlägg så kommentera gärna och ge kritik där ni känner att det behövs. :)

Apocswe

Re: BA total makeover.

Inlägg av Apocswe »

Nya målningsschemat för dc marines, helt nytt sätt att måla svart för mig.

Bild

Första test för tilltänkta färgschemat. Blev rätt nöjd med hur det gråa blev.

Bild

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Kul med projektlogg, men trist då jag gillade gamla färgschemat. Men det kan nog bli bra om du fullföljer.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Ser riktigt lovande ut.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

målningen ser bra ut rent tekniskt, men måste säga att jag tycker att det gråa schemat är rätt trist jämfört med rött..
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Tycker det gråa ser riktigt bra ut men lite trist. Tror färgschemat hade mått riktigt bra av en kontrastfärg, kanske rött eller gult.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Sådär, äntligen fått batteriet i systemkameran laddat, så här följer nya och bättre bilder.

Death company modellen, sen tidigare
Bild

Cyclone terminatorn
Bild

Librarian med jump pack
Bild

Min version av Astorath, tycker han blev väldigt bra. Har lite detaljer kvar att göra på honom, såsom skrift på scrolls.
Bild

Jonke

Inlägg av Jonke »

Gillar verkligen färgschemat på Astorath. Och på dom andra. Ser grymt ut.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Joakim bad om att få se bilder på hur fordonen är tänkta att se ut... Och vem är jag att neka honom detta, så jag giver er min Death company Baal predator...

Bild

Bild

keiko76

Inlägg av keiko76 »

Gillar det svart gråa. Mörkt är bra.

Skriv svar