Kickern på nya äventyr

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Kickern på nya äventyr

Inlägg av Robert »

Ok jag skriver på ett kasst wifi och en liten telefon så räkna med att det är oläsligt.

Jo kickern har vart i polen eller the "schwed" som jag är känd som.

Så börjar med att jag kom til modlin flygplats i warsawal
och beger mig in mot staden med en tåg+bussbiljett jag köpt för 15kr med ett gäng bönder i hasorna som genast valde att följa en.världsvan globetrotter som mig.

Eftet en kort bussresa till en.tågstation som även i 2000talet var uppvärnd med vedspis
Sä väntar jag in tåget medan dem lokala polakerna röker på under en trapp medans jag lyssnar på idiotiska svenska som facevookar om sin pågående resa.(känns ju sjukt lant ingen vill läsa om nån svensk som åkt till warsawa :-P

Efter ett polsk ögonblickk (ca40min)
Kom ett tåg på varje sida och jag vart utskrattad av koduktören för att jag vat tvungrn att fråga vilket som var rätt för set borde jag vetat eftersom.jag köpt en biljett .

Så 30min tågresa senare rullar jag in på warsawa xentrsldtation.
/Kickern

Ancalagon

Re: Kickern på nya äventyr

Inlägg av Ancalagon »

Bara för att du är i Polen behöver du inte skriva på polska ;)

Ska bli kul att följa dina eskapader hehe

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

[s[/size][/size]Här kommet första nära döden upplevelsen!

Ni vet i stockholm att dem varnar för mellanrum mellan tåg och plattform här var det faktisk befogat.
Som en dum svenska då går man bara av och räknar intr med att man nästan ska rammla ner i värsta ravin
Det här mellanrummet var inte två snabba tryck på spaceknappen utan snarare en halvmeter.

Men efter att tittat runt och insett att jag inte behöver skämmas för jag känner ingen här så ger jag nig ut i kylan.

Polen ha likt sverige snöstorm och massa minusgrader men smart nog hade jag struntat i vinterklädet i farvör för tärningar och arme.

Tar en taxi till lägenheten jag hyrt och chekar
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Efter att ha insett att jag har 35kanaler alla på polska så ger jag mig ut för att äta
eftetsom polens fågel population än inte har hämmtat sig från när jag senast råkade beställa min kroppsvikt i kycklibg så valde jag sushi.

Min vana trogen så vart det 3portioner fisk istället då jag trodde jag beställ 3smårätter men i verkliga livet beställt stora portioner så om inte scampi var utrotningdhotad innan .så är den det nu.

Kvällen närmar sig och jag bestämmer mig för att åka till min kapten och göra pairings

där blir jag bjuden på hemstoppad korv från deras föräldrars gård med surkål som blicot kokt i 3dagar med senap och kall öl.

Trotd att jag var redigt mätt fick jag i mig en del då det var så himmla gott och mysigt.

Pairingsen gick snabbt få vi körde på klassikern offra darkangel spelaren (moi!)

Kvällen börjar bli sen så jag får en titt på kaptenens arme som är omålad med 36timmar kvsr till turneringen
men han försäkrsr mig om att det är lungt och jsg släpps ut och det sista jag hör inann dörren slår igen är
Sweetheart do you know whatt drybrush is
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Dagen efter är ointresant
så vi snappspolar till lördagen

vaknat upp turneringendagen

Så idag börjar en 2dagars turnering 3mans lag och okompat 1500p

mitt lag består av
Ws bike army
Tyranid army
Och min rw arme

då undrar ni förstås men kickern varför rw och inte tau/eldar

då jag säger samma sak som till polakerna jag flyger med handbagage så det var att komma med 2riptidea eller min rw arme
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Efter jag läst mission ett (blanda inte ihop detta med förstått mssion 1 då allt vat på polska)

Så ställs jag och vi får möta vladys lag

Då kaptenen vat sen och tyranid spelaren var lity blyg så fick jag sköt pairings

nu i efterhand en dålig ide då jag inte viste hur man gjorde utan bara ställde mig själv och speade mot första killen som skaka hand ned.mig då det brukar vara ett tecken på att det är han man möter.

Tyrsnidena sattes mot ba/sw för att det sa vlady oxh jag kan inte polska så antog att han hade rätt.

Vlady spelade necrons mot vår ws och jag mötte eldar.

Laget förlorar vlady seizar och vinner och jag möttrt 6warwalkers som dödar mi.arme efterdom 30meltaskott bara dödar 2warwalkers.

Men man fixk alltid 20p och kan max vinna med 40 så vi är kvar i matchen
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Match 2

Ws mot sisters
Tyranids mot sm
rw mot de

så 8venoms 3raiders

kass matchuop så jag gömmer mig i 5turer och bara contestar
borde bli 10/10
Men 2wattiror skjutrt 2 wounds på samael med2+cover drar en snakeeys och han dör

Vilket ger bort warlord objektiv och linebreaker

men mitt lag kan till skillnad från mig spela och vinner max.
/Kickern

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hahahaha!

Du är så sämst Kickern!

Men som alltid, helt fantastiskt roligt att läsa om dina bravader :)

Exakt vad kör du för lista?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Sammael
5man commandsquad

6x 3bikes+attackbike

darkshroud

uppdateringar kommer när jag har tid över men kommer skriva klart allt ikväll när jag har ett tangentbord
då kan jag även postalite listor.
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

Dag1 slut
dags för fest efter vad som känns som en evighet i snön och 2tbanestationer senare
kommer vi fram till en mysig pub i någon förort.

där har vi ett reservverat långbord som vi slår oss ned vid så beställs det in öl och det kommer ut 4-5gigantiska brikor med kanape'er som tydkigen ingick i turneringen.

dem var fina med var lite för mycket fett gele' och tyranid delar för att jag skulle våga smaka på mer än 2.

sen börjar öl.

jag har nyligen börjat dricka igen så lite ur form men får i mig ett gäng medans det diskuterades regler faq och listor samt lite galna historier om jak mjölk fyllor och mongoliska 40k metat
(tjej som satt brevid mig hade precis studerat/jobbat i mongoliet)

det är två kommpisar en med sm en med csm som bor i ett tält

börjar närma sig 03:00 så försöker få tag i en taxi men går ej så hhamnar i baren igen där jag hamnar i en grupp som blrjar ösa kommplimangef över oss svenskat om att vi är bland dem bästa spelarna i världeen
och absolut dem trevligaste samt ett föredöme för.alla andra.länder.

det här skulle självklart firas med sprit så då insåg.dem att jag var en.fjolla som inte shootarde mine 3glas vodka utan smuttade på dem sammtidigt som jag grimaserade.

tillslut lyckades jag slita mig när dem.skulle beställa mer (nej det räcker betyder tydligen ja tack mer! i polen)
så varning tjejer*

hittar ett nytt gäng som hjäkoer mig att fixa taxi och jag säger hej då till alla och säger vi ses iimorgon.
men får en hem adress av en kille och då visar det sig att dem jag satt med då inte spelade 40k men vi skulle tydligen fedta igen imorgon tykte dem.(lite sista färden varning men tror inte dem var gay då.det är sjukt illa omtykt i waraawa)

ok står ute i snön kallt som fan full infen aning om var jag är
hittar taxin hoppar in och ger han.min adrdss som tur var hade jag sagt nej till svarttaxi men kändes fortfarandr lite läskigt.

meb sen ser jag att chafören har en stor kniv bredvid sig då han varupprnbarligen redo att försvara mig mot faror så då slappnade jag av....

killpoints updraget)
match 4
rw mot flyg necrons med 12.wraiths och imotek

ws mot landtaidr marines

tyranids mot demoner med kairos och bellakor

mitt lag tar stabila poäng och min match går precis som den borde blixtr dödar bikes och tar first blood.
Jag dödar av wraiths och barges med lite förludter från barge shooting.
Sen contestar vi båda objektivet i mitten i 3turer han med flyg enheter jag med bikes
slutar 11-9 till necrons
/Kickern

Skriv svar