Rödes Zone Mortalis

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Desertlord »

Röde skrev:
Bulgrim skrev: (Nu saknar jag något vitt fält/pryl/markering på första dreaden, men då är jag lite kinkig också.)
Blir inget.

De ska vara lite olika. Den ena kommer ju rent regeltekniskt vara Venerable och den andra vanlig. Bla. därför vill jag att det ska vara lätt för farbror att skilja dem åt. :D
Ha ha ha
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Bulgrim
Inlägg: 276
Blev medlem: 21 okt 2009, 21:56

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Bulgrim »

:lol:
Okej, så den med svarta liljor på vitt är mer vördnadsfull än den med gul lilja. Näe, bägge har ju gul lilja. Och samma bestyckning. Bägge vänsterhänta, det sprack också. Ah, 7 är värt mer än 9. Farbror förstår precis.
Fast 9 är ett propert kvadrattal - ärbart bara det.
...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Bulgrim skrev::lol:
Okej, så den med svarta liljor på vitt är mer vördnadsfull än den med gul lilja. Näe, bägge har ju gul lilja. Och samma bestyckning. Bägge vänsterhänta, det sprack också. Ah, 7 är värt mer än 9. Farbror förstår precis.
Fast 9 är ett propert kvadrattal - ärbart bara det.
...
Han med heavy flamer är han du ska buga lite djupare för i Zonen...

Har du snickrat ihop någon lista till näst-nästa helg då? Hoppas vara eller bli klar med mina knektar till dess så vi kan åka och shoppa lite Necrons... Jag tror de blir nästa Zonen armé.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av imp »

Bulgrim skrev:...Ah, 7 är värt mer än 9. Farbror förstår precis.
Fast 9 är ett propert kvadrattal - ärbart bara det.
...
Primtal måste väl ändå vara mer ädla än andra, då de inte kan brytas ner i mindre delar. :ugeek:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Bulgrim
Inlägg: 276
Blev medlem: 21 okt 2009, 21:56

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Bulgrim »

imp skrev:
Bulgrim skrev:...Ah, 7 är värt mer än 9. ...
Primtal måste väl ändå vara mer ädla än andra, då de inte kan brytas ner i mindre delar. :ugeek:
Jo, jag var ju inne på det i mitt resonemang - men den andre heter nio och inte fem eller elva. Och visuellt så upplever jag de vita fälten med liljor som kaxigare. Såvida inte tanken är primtal till elitvalen och kvadrattal till det tunga understödet. (Han kan ha hållt rådslag med sin dotter. ;) ) Annars passar talmagin (och bokstavs-) runt 3x3 formen bra till temat.
...
Nej, ingen lista än - necrons i någon form blir det.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Jo dottern valde siffra ena gången. Andra gången var hon i stallet så jag fick höfta. Det hade förstås varit mer mattesnille över hela resonemanget om hon valt båda. :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blue_Ork »

Zonen låter riktigt kul! Vore kul att testa om tillfälle ges! Ska skissa på en SM-lista.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Blue_Ork skrev:Zonen låter riktigt kul! Vore kul att testa om tillfälle ges! Ska skissa på en SM-lista.
Bulgrim och hans pöjk kommer förbi 31/8-2/9. Du är välkommen att göra oss sällskap.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blue_Ork »

Trevligt, ja den 1/9 någon gång under lördagen skulle kunna funka? Förmiddag/dag?

SM-lista:

Hq: Librarian med Term.armour & Stormshield. 140p
Force Dome + ?

Troops: Tact. x 10 Pl.gun + Pl.cannon serg. P.fist + pistol samt meltabombs. 215p

Elite: Ironclad 135p

Elite 2: 5 x Sternguard 1 st heavy flamer 135p

625p, kan det vara något som funkar?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

@ Blue_Ork. Ser bra ut. Psychic powers kan du ju trixa lite med och välja olika inför olika matcher, testa dig fram till en favorit-combo.

De kommer att vara här hela helgen så när som helst på lördagen funkar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar