Neth_Oni's allt i allo blog
-
Claimh_Solais
Re: Neth_Oni's allt i allo blog
En klar förbättring 
huga, nu är jag "klar" med mina ig till SO fall (notera att klar betyder ok att spela med men noterbart sämre målat än de som faktiskt är klara) och därmed inga bilder på dem. Däremot passade jag på att varva målandet av guards med nummer 3 av mina Iron warriors, en asp. champ. med fist! I den här takten kanske jag har en färdig iw-armé i tid till 7th ed. chaos codex! 

Inte riktigt lika nöjd med osl på han som de andra, får se om jag orkar gå tillbaka o fixa det. Han är ju en champ trots allt ^^

Inte riktigt lika nöjd med osl på han som de andra, får se om jag orkar gå tillbaka o fixa det. Han är ju en champ trots allt ^^
- Styranimon
Tycker det ser bra ut 
tackar, mer chaos kommer och det lär nog gå allt fortare ju närmare releasen av den nya codexen vi kommer 
Satt idag o pillade lite på ett nytt färgschema till Tau (igen) då jag är fast besluten att piffa upp min kanske mest spelade turneringsarmé (osäker om det är de eller guardsen) och plockade lite ur minnet ett färgschema jag såg för några år sedan på en sida jag inte längre minns adressen till, men tror jag mindes rätt hur det såg ut. Om inte annat tycker jag det vart rätt ok ändå, sånär som på basen som ska göras om helt

Satt idag o pillade lite på ett nytt färgschema till Tau (igen) då jag är fast besluten att piffa upp min kanske mest spelade turneringsarmé (osäker om det är de eller guardsen) och plockade lite ur minnet ett färgschema jag såg för några år sedan på en sida jag inte längre minns adressen till, men tror jag mindes rätt hur det såg ut. Om inte annat tycker jag det vart rätt ok ändå, sånär som på basen som ska göras om helt

Tauaren blev väldigt bra. En hel armé i det färgschemat skulle se läcker ut.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Gillar den nya FW jäkligt mycket. Om du orkar måla om armén med det schemat skulle den bli grym!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
tackar tackar, nog ska jag orka. Den stora frågan är bara hur lång tid det kommer ta, har ju ungefär en zillion andra projekt också 
Men att få ihop en spelbar styrka kommer nog gå hyffsat fort då jag ska använda mig av airbrush till fiskarna, och har man ett gäng fiskar och suits blir det inte så mycket modeller
Men att få ihop en spelbar styrka kommer nog gå hyffsat fort då jag ska använda mig av airbrush till fiskarna, och har man ett gäng fiskar och suits blir det inte så mycket modeller
Tur att jag började måla om mina chaos inför den nya codexen för länge sedan för i den här takten kanske jag blir klar i tid till 7th ed! Men men, nu är iaf 5 marines redo för strid!

och nu ytterligare lite gjort, Nurgle sorcerer på bike! Är en mycket gammal modell, en av mina första i chaos, som jag valt att behålla som han var och bara måla om honom och fixa en faktisk bikebas (satt på en 40mm bas innan). Basen ska jag nog fixa imorgon dock.