Skulliz Chaos Wolves

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Claimh_Solais »

Skit snyggt!

hur gör du smutsen så jämn o snygg

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av imp »

Claimh_Solais skrev:Skit snyggt!

hur gör du smutsen så jämn o snygg
Instämmer, både i påståendet och i frågan.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av n00bn »

Jag tycker skulliz modeller är mycket coolare än han som blandar varg och chaos bits. Det där ser ut som en khorne marine armé och då känns codex chaos space marines som det givna valet. Jag tror skulliz färgschema samt avsaknad av tydliga Guda märken gör att hans gubbar känns mycket mer chaos vargar än som count assade chaos space marines.

Men jag blir som sagt sjukt imponerad av weatheringen på bilarna. Jag tror det hade varit coolt ifall du kunde gå igenom vilka lite steg för steg noob guide hur man fick en sån finish. Är det vanlig oljefärg?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Tack så mycket, det värmer att få höra ifrån så många duktiga målare att det ser bra ut, och även du nooben som jag trodde avskydde counts-as chaos :wub:

Här är det fulla receptet på bilar:

1: Chaos Black Spray

2: Airbrusha hela skiten med ett heltäckande lager av adeptus battlegrey

3: Airbrusha över med codex grey (på vanliga modeller kör jag 45 graders vinkel men då bilar är så platta blir det snarare 80 grader här

4: Highlighta kanter med fortressgrey och måla även ut "fläckar" där färgen ska var bortskavd

5: Fyll i fläckarna av paint chipping med en blandning av 50/50 Chaos Black och Dark Flesh

6: Måla all metall i sin grund färg, på mina bilar innebär detta boltgun metal för metallen och guldet målas i en blandning av 50/50 Shining gold och Tinbitz vilket sedan generöst highlightas med ren Shining gold

7: För att skapa kontraster målar jag vissa delar, i regel vapen i svart. Dessa highlightas och sedan målar jag paint chipping med tinbitz, ifyllt med boltgun metal.

8: Purity Seal

9: Här börjar de balla teknikerna :D Måla olja kring bultar och kanter med mörkbrun oljefärg. Använd en liten drybrush med pytte lite thinner i för att dra ut färgen när den torkat lagom.

10: "stänk" små prickar med en brun rostig färg ( ha färgen i en drybrushpensel som du drar mot en pinne eller något så det stänker på modellen), smeta ut dem lite lagom genom att airbrusha thinner med ganska hårt tryck på prickarna innan de torkat, lämna en del som de är, variationen skapar en intressant textur imo.

11: samma som ovan fast i annan nyans

12: -||-

13: Purity Seal

14: airbrusha försiktigt en Brown ink kring gångjärn och tornet (lite vatten i)

15: Repetera steg 9 för att få starkare definition på oljan och smuts som runnit ifrån bultar.

16: Washa hjul, tracks och nederdelen av bilen med en blandning av thinner och lämpligt pigment pulver ( jag kör MIG Dry Mud)

17: Innan washen torkat, dra i lite av ett ljusare pigment pulver i smeten här och där med en drybrush ( MIG gulf war sand)

18: Purity Seal

19: Airbrusha över all smuts kring hjulen med en blandning av Graveyard Earth och vatten

20: Drybrusha hjulen sparsamt och fegt med bleached bone.

21: airbrusha försiktigt med chaos black på skorstenar och andra sotiga delar (typ vapen pipor som inte skjuter laser etc)

22: drybrusha hjulen med den färg de hade i grunden ( I mitt fall Boltgun Metal)

23: Måla detaljer som inte ska vara smutsiga, tex döskallar, fönster rutor och plasma "lys"

24: Purity Seal

25: Gloss Varnish på rutor och lys (inte gjort detta på någon av mina bilar än dock :P )

Detta kan låta som mycket men många steg går egentligen löjligt fort med undantag för paintchipping som är förjävligt att måla med pensel men blir ack så vackert.
Rekommenderar att man bulkmålar 2-3 bilar åt gången då det typ tar längre tid att vänta på saker som torkar än själva målandet, många gånger underlättar det att använda en hårtork.

Hoppas det hjälper :)

edit: det stod fel på steg 15

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av HeadWar »

Riktigt riktigt bra guide. Jag vill också ha en airbrush. :(

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Jag har byggt mig en counts-as Canis Wolfborn:

Bild

Bild

Bild

Skulle vilja ge honom en mantel bara för att ge honom fler gemensamma drag med orginal-modellen. Är det någon som kan tipsa om bra GS-tutorials för sådant?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av speedfreek »

Han ser ut att sitta väldigt långt bak på djuret.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

speedfreek skrev:Han ser ut att sitta väldigt långt bak på djuret.
Det såg mobbat ut att sätta honom längre fram, han blev tvungen att skreva något fruktansvärt för att få plats då.

*Edit:
Mäster konverteraren; hur gör man snygga kappor i GS?

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Excessus »

Han styr som en jänkare då eller? :) (cowboysare styr med benen)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Excessus skrev:Han styr som en jänkare då eller? :) (cowboysare styr med benen)
Tänkte nog snarare skaffa en liten kedja som får gå från huvudet på kossan... Antingen det eller så stryr han genom att telepatiskt styra odjuret med MINDPOWAH!

Skriv svar