En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Skjuter de lösplugg?
Som sagt, lite finlir kvar :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Speedmålningen klaaar!

Bild

Äntligen! Då är alla heavy weapons team klara.

Bild
"Visual on target. Awaiting orders, sir?"

Körde på visir-receptet även på andra grejer. Smålinser krävde dock ett extra varv glaze i nederkant för bättre effekt.

Bild
"More to the right. You just blasted that deepstriking assault unit to smitherines"

Jag var inte riktigt säker på hur jag skulle dressa baserna men det gav sig under resans gång. Testade lite olika gräs men grönt såg verkligen jättefel ut. Lite olika gula gräs passade dock som handen i powerfisten.

Bild "Keep your eyes open! Unit 12 is out of rotgut and it's friday!"

Det blev min egen, hemmagjorda taggtråd. Drog på lite blank wash för lite våt leraeffekt.

Bild

"Wait! I hear something! Someone opened a bottle.

Bild


Jag försökte göra varje bas lite unik utan att skapa känslan av helt olika enheter.

Svart baskant var en total nobrainer. En fördel med att försöka speedmåla är att chapter master Ågren håller sig borta. Det finns liksom inte så mycket att fundera över, bara tuta & kör.

Bild

Träden kom jag på att jag skulle sota så får väl fixa det nu efteråt. Så inte helt klar trots allt :)

Bild

Men vad gör sergeant Tallus med komradion? Han ska ju vara upptagen med att bombardera koordinaterna.

Bild

Vad är det för stora lådor han baxat med från skeppet?

Bild


Och var gör hans kollega med en likadan låda?

Mystiken tätnar - fortsättning framåt?

Och för min lilla målarutmaning så har jag fortfarande company commander Reikert kvar att måla. Tiden jag lagt hittills har jag ingen aning om .Måste gå tillbaka i forumet och räkna :) Från sist jag skrev om tid hittills i projektet så tror jag lagt ytterligare 10-12 timmar - alltså lika långt tid det tog mig att måla 20 kultister.
Senast redigerad av 3 Nurgle, redigerad totalt 14 gång.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga! Jag gillar verkligen att du utnyttjar de större baserna och gör små minidioramor :)

Jag har helt missat att du börjat med astra?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av holyalex »

mycket imponerande! baserna gör sig hur bra som helst. vad har du använt för att göra träden?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Röde »

Tjusigt är det men jag kan inte tänka på annat än att det ser ut som 9mm lösplugg...

Inte annat än att det suger lite i Astra-tarmen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Naz87 »

Sjukt Snyggt!
Kan till viss del hålla med Roger om löspluggen men tycker nog det röda ger en schysstare kontrast än vad gul eller mässing hade gjort..

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Tackar ödmjukast! Kul att ni gillart. Och kul att jag gillar dem också :) Blev faktiskt bättre än vad jag trott. Visiren blev helgrymma så stort tack för tipsen. Och det guldiga i visiren satte temat för gräset.

@Elevatorlake
Nej, det visste inte jag heller :D
Det är väl just nu mer tänkt att ha som lite extrakomplement i form av ett billigt detachment vid behov. Sen har jag under en längre tid dreglat över en del alternativa modeller, främst till IG. Men att måla en hel armé på detta viset orkar jag inte. Plus att gunline är inte riktigt min spelstil.
Däremot är jag nog lite nomad nu jämfört med tidigare sett till vad jag spelar. Från att ha varit bokstavstrogen min codex är jag kanske lite som rymdmarinerna själva. Lätt förvirrade efter Guillimans återkomst. Ska vi inte dyrka kejsaren längre?

Fast i mitt fall gjorde nog den bajsnödigt framkrystade historien om Cawl, primaris och allt annat att jag tappade tilltron till fluffet, vilket är det som utgjort en stor del av min Ultramarines-böjelse.
Den som lever får se.

@Röde
Mja, jag har ju inte gjort militärtjänst så gör inte riktigt de associationerna. Förstod faktiskt inte vad du menade först :)
Jag tänker nog som Naz87, alltså att rött är helt perfekt kontrastfärg för modellerna i övrigt. Design före funktion, precis som 40k ska vara :)

@holyalex
Det är trädstumpar från Secret weapons. Köpte dem egentligen till imperieknektbaser men träden är alldeles för små för detta.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Klaaaaar!

Bild

Så - då har jag målat klart company commander Reikert från Astra militarum Jupiter Storms 223 kompani. En grinig, missunnsam slicka-uppåt-sparka-nedåt typ av officerare. Lite slarvigt fick jag ihop honom på 2-3 timmar totalt från ax till limpa.

Mer om honom sen.

Det där med speedpainting gick väl sådär utifrån planen. Jag tappade grepp om tiden men säg nånstans från 40 timmar och uppåt för hela detachmentet.
Min tanke från början var att bli klar på kanske 15.

Men med tanke på att jag normalt snittat typ 20 gubbar per år för mina Ultramarines är detta helt klart godkänt och ett kliv framåt. Men att köra en hel armé skulle ta mig ett par år i denna takten.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Ismeno »

Speedpainting FTW! Du fick saker gjort-det är alltid en seger.
(Föga förvånande gillar den här farbrorn den realistiska stilen på dem. ;) )
Snyggt jobbat!

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Puddington »

Coola! Ser att du också diggar anvils heavy weapons. :)

Skriv svar