Deff Birdiz

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Deff Birdiz

Inlägg av guildmaster »

Det är bara att applådera. Razorbacken och snipergrots är miina favvisar!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Deff Birdiz

Inlägg av bolterochkniv »

ser grymt ut! en detalj är att kanonerna på razorbacken skulle kunna göras ännu mer orkiska, med kaplar och sladdar och grejer.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Deff Birdiz

Inlägg av katzenjammer »

Så, ryktet säger att dark angels kan alliera sig med orks i nya utgåvan. Det måste väl göra din arme jättefluffig?!

Grymt cool arme om jag inte skrivit det innan förresten. Jag är löjligt avis på den.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Deff Birdiz

Inlägg av imp »

Tja, som allierade kan jag tänka mig IG (grots, men antagligen Night Goblins) eller GK (Psyflemens (E + HS) kan ju vara bra för att förstärka min skyttebas).

Men egentligen är jag nog mest inne på Necrons. Kanske inte jättebra, men tänk vad kul det skulle vara att ha Night Goblins på styltor (gjorda av necron ben) med necron masker fastsatta utanpå luvorna.

Reglerna med allierade ger mig aldeles för mycket knäppa idéer.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Deff Birdiz

Inlägg av Lottomannen »

imp skrev:Tja, som allierade kan jag tänka mig IG (grots, men antagligen Night Goblins) eller GK (Psyflemens (E + HS) kan ju vara bra för att förstärka min skyttebas).

Men egentligen är jag nog mest inne på Necrons. Kanske inte jättebra, men tänk vad kul det skulle vara att ha Night Goblins på styltor (gjorda av necron ben) med necron masker fastsatta utanpå luvorna.

Reglerna med allierade ger mig aldeles för mycket knäppa idéer.
Sånt här gör att jag önskar att jag hade någon som helst form av artistisk talang. Gör det, och visa oss mindre begåvade! :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Deff Birdiz

Inlägg av imp »

Ok, ny edition, ny armélista att jobba mot.

Allies öppnar ju för en hel del dumma saker, nu tänker jag främst modellmässigt, men ändå =)

Alliera in IG funkar bra för listan, men kanske främst modellmässigt. Det kommer antagligen bli Night Goblins med lasguns

Bild
En bild säger mer än 1000 kaniner

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Deff Birdiz

Inlägg av Ancalagon »

Jag gillar verkligen idén, men eftersom de är nästan hälften så stora som IG, hur har du tänkt spela dem praktiskt? att de räknas som vanlig storlek antar jag? För den där stackarn kan banne mig inte se över mycket inte ;)

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Deff Birdiz

Inlägg av katzenjammer »

Om jag inte minns fel talades det om styltor.
Flesh is a design fault

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Deff Birdiz

Inlägg av Mortarion »

imp skrev:Allies öppnar ju för en hel del dumma saker, nu tänker jag främst modellmässigt, men ändå =)

Alliera in IG funkar bra för listan, men kanske främst modellmässigt. Det kommer antagligen bli Night Goblins med lasguns
Du vill alliera in IG för modellernas skull, men använder grot-modeller?

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Deff Birdiz

Inlägg av imp »

Mortarion skrev:
imp skrev:Allies öppnar ju för en hel del dumma saker, nu tänker jag främst modellmässigt, men ändå =)

Alliera in IG funkar bra för listan, men kanske främst modellmässigt. Det kommer antagligen bli Night Goblins med lasguns
Du vill alliera in IG för modellernas skull, men använder grot-modeller?
Öhm, ja. Har du sett resten?
Nån annan idé?
Senast redigerad av 1 imp, redigerad totalt 21 gånger.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar