Sweet Roger!Röde skrev:
Mitt eget lilla Chapter
Re: Mitt eget lilla Chapter
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Så har jag satt kniven i mina Stern Guards och karvat bort combi-vapnen och ersatt dem med vanliga Bolters och en Fist. Jag har kvar de två killarna med Heavy Flamer förstås. Tanken är nu att få en eller flera listor grudmålade så pass att de fixar 3+ färger ribban som ligger på de flesta turneringar. Siktar på RydCon för att ha ett mål att sikta på. Finliret och free hands mm. får vänta till senare om det blir tidsbrist.
Överväger att sätta ihop min Venerable Dread med Multi Melta, Fist (Kanske ett spjut) och Heavy Flamer också...
Överväger att sätta ihop min Venerable Dread med Multi Melta, Fist (Kanske ett spjut) och Heavy Flamer också...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Här kommer ett listalternativ till. Detta är det jag överväger att måla upp först:
HQ
Librarian 140
Terminator Armour, Storm Shield
The Avenger, Null Zone
Troops
Tactical squad (10) 200
Power Fist, Plasma Cannon, Flamer
Razorback 40
Twinlinked Multi Melta
Tactical squad (10) 200
Razorback 40
Twinlinked Multi Melta
Scout Squad (5) 120
Power Fist, Melta Bombs, Shotguns, Camo Cloaks
Elites
Assault terminators (5) 200
2x Thunder hammer & Storm Shield, 3x Lightning Claws
Sternguard Veterans (10) 330
2x Heavy Flamer, Power Fist
Rhino 35
Dreadnought 125
2x Twinlinked Auto Cannon
Fast Attack
Land Speeder Storm 65
Multi Melta
Attack Bike (1) 50
Multi Melta
Heavy Support
Land Raider Redeemer 240
Vad tror ni om den? Jag tror den skulle kunna passa mig som handsken.
HQ
Librarian 140
Terminator Armour, Storm Shield
The Avenger, Null Zone
Troops
Tactical squad (10) 200
Razorback 40
Twinlinked Multi Melta
Tactical squad (10) 200
Razorback 40
Twinlinked Multi Melta
Scout Squad (5) 120
Power Fist, Melta Bombs, Shotguns, Camo Cloaks
Elites
Assault terminators (5) 200
2x Thunder hammer & Storm Shield, 3x Lightning Claws
Sternguard Veterans (10) 330
2x Heavy Flamer, Power Fist
Rhino 35
Dreadnought 125
2x Twinlinked Auto Cannon
Fast Attack
Land Speeder Storm 65
Multi Melta
Attack Bike (1) 50
Multi Melta
Heavy Support
Land Raider Redeemer 240
Vad tror ni om den? Jag tror den skulle kunna passa mig som handsken.
Re: Re:
Haha, bästa kommentaren. ^^lurräven skrev:Inte heta!? Finns det något annat vapen med regeln "Gets hot!"?Röde skrev:Nä, de kanske inte är så heta men de är tuffa...Skulliz skrev:Jag tror inte på plasmakanonerna men för övrigt ser det bra ut (:
Dumpa attack bike, ge redeemern MM och extra armour.
Sen så ska du nog testa att sänka antalet stern guards för att få in den där predden du pratade om
Sen så ska du nog testa att sänka antalet stern guards för att få in den där predden du pratade om
En bild säger mer än 1000 kaniner
Sitter så fort jag kommer åt och målar lite av varje för att hålla uppe lust och tempo. Har stora målarbrickan framme. För närvarande står där Assault Terminators med tillhörande Librarian, 2 Tactical Squads, Sternguards, Dreadnought, Landspeeder Storm och en Attack Bike.
Känns bra. Har två mål på vägen. BlomCom Summer ed och RydCon. Ska försöka vara klar tills dess även om det känns orimligt. Kanske hinner allt utom free hands. Det vore gott nog och straxt över min egen förväntan.
Känns bra. Har två mål på vägen. BlomCom Summer ed och RydCon. Ska försöka vara klar tills dess även om det känns orimligt. Kanske hinner allt utom free hands. Det vore gott nog och straxt över min egen förväntan.
Går sakta men säkert framåt. Snart har hela listan jag tänkt spela på RydCon fått andra strykningen brunt. Återstår 4 Terminators och Bibliotekariens sköld. Överväger gruppbild när det är gjort. Kan bli så att jag gör färdigt baserna först. Får se.