Rödes Zone Mortalis
Re: Rödes Zone Mortalis
@ Mortarion. Ja du har förstås helt rätt. Något för att piffa upp de lite tråkiga ytorna vore bra. Ska fundera lite. Angående bladet så har jag lagt lite, lite röd wash längst in vid fästet sedan jag läste ditt inlägg. Det gör inte mycket men en aning bryter det av. Annars aktar jag mig nog för att ge mig på bladet med någon lite klarare färg.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Zone Mortalis
Har bestämt mig för att testa med de gula cirklarna med romerska siffror i från SM vehicle transfers på axlarna på den helblå Dreaden.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Zone Mortalis
Inget i postlådan idag... Då blir det sofflocket istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Zone Mortalis
Fick du inte mitt kärleks brev?
Förövrigt måste helgen bästa ögonblick vart när jag kom på att det stog fem knekt dredar på Rödes köksbord. fyra av dem blå och en inte påbörjad blåmålad
Förövrigt måste helgen bästa ögonblick vart när jag kom på att det stog fem knekt dredar på Rödes köksbord. fyra av dem blå och en inte påbörjad blåmålad
Re: Rödes Zone Mortalis
Klurar lite på att sätta ihop en Necron-lista till zonen. Den bygger i stort på vad jag skulle vilja måla och på vad som finns i paketen man köper.
Vad tror ni om:
Overlord 100pts
Void Blade
Immortals (5) 85pts
Tesla Carbines
Death Marks (5) 95pts
Triarch Praetorians (5) 200pts
Canoptek Wraiths (2) 100pts
Whip Coils, Particle Casters
Canoptek Wraith (1) 45pts
Whip Coils
Kan ju få problem mot ex. Dreads, men annars känns den hyffsat stabil skulle jag säga.
Vad tror ni om:
Overlord 100pts
Void Blade
Immortals (5) 85pts
Tesla Carbines
Death Marks (5) 95pts
Triarch Praetorians (5) 200pts
Canoptek Wraiths (2) 100pts
Whip Coils, Particle Casters
Canoptek Wraith (1) 45pts
Whip Coils
Kan ju få problem mot ex. Dreads, men annars känns den hyffsat stabil skulle jag säga.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Zone Mortalis
Cool lista! Det ända är väl kanske att lorden vill ha warschye istället kanske. Listan känns lagom variad och kul!
Jag har kommit fram till att jag nog vill spela deamons med mycket slaanesh och tzeentch så du får sätta dig och göra ordentliga regler för demonic assault!
Jag har kommit fram till att jag nog vill spela deamons med mycket slaanesh och tzeentch så du får sätta dig och göra ordentliga regler för demonic assault!
-
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
- Ort: Norrköping
Re: Rödes Zone Mortalis
Hallå
Har kollat in Zone Mortalis nu.
Kan säkert vara roligt o testa
Har kollat in Zone Mortalis nu.
Kan säkert vara roligt o testa
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Re: Rödes Zone Mortalis
Det kan du hoppa upp och sätta dig på!Desertlord skrev: Kan säkert vara roligt o testa
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Zone Mortalis
Roger nu får du göra regler för deamons för häääääär koooooooomer:
Herald of slaanesh - 80 p
*Chariot, Transfixen gaze, unholy might
12 demonettes - 168
9 horrors - 158 p
Changeling
3 flamers - 69 p
6 screamers - 150 p
Herald of slaanesh - 80 p
*Chariot, Transfixen gaze, unholy might
12 demonettes - 168
9 horrors - 158 p
Changeling
3 flamers - 69 p
6 screamers - 150 p
Re: Rödes Zone Mortalis
Idé.
Istället för att "deploya" halva styrkan, avrundat uppåt, så "deployar" Daemon spelaren lika många markörer/ikoner på planen. Dessa får inte vara närmre motståndarens deployment än 6". Rulla sedan för reserves a´la Daemons som vanligt. Som twist tycker jag att dessa markörer likt andra objective markers i ex. sabotage scenariot kan förstöras. Detta görs med hjälp av vilken glance eller penetrating hit som helst. Detta för att daemon-spelaren ska behöva tänka till och inte bara placera ut så nära motståndaren som möjligt.
Tycks?
Istället för att "deploya" halva styrkan, avrundat uppåt, så "deployar" Daemon spelaren lika många markörer/ikoner på planen. Dessa får inte vara närmre motståndarens deployment än 6". Rulla sedan för reserves a´la Daemons som vanligt. Som twist tycker jag att dessa markörer likt andra objective markers i ex. sabotage scenariot kan förstöras. Detta görs med hjälp av vilken glance eller penetrating hit som helst. Detta för att daemon-spelaren ska behöva tänka till och inte bara placera ut så nära motståndaren som möjligt.
Tycks?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.