Skulliz Chaos Wolves

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Cryb
Inlägg: 40
Blev medlem: 16 okt 2009, 11:08

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Cryb »

Ja hyllar dina Chaos.

Riktigt najs. folk som klagar e bara avundsjuka.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Har fått tillbaks inspirationen att måla på mina Chaos Wolves efter att de lyckats massakrera Klusets Nidz. Första nya enheten är lite Fenrisians:

Bild

Bild

Lägg märke till att två är extremt ljusa och två nästan svarta... Tänker att dessa ska få tillhöra eventuella karaktärer så att man kan skilja dem åt.

Sedan har jag även börjat måla på en ny Rhino/Razorback:

Bild

PS.

Har börjat överväga Speedfreeks råd att sätta gräs på plattorna, speciellt Fenrisians ser lite konstiga ut med så tomma plattor...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av HeadWar »

Heh. Det ser ut som att Rhinon är helt omålad förutom lite weathering, men jag misstänker att så inte är fallet. :)

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Inlägg av Skulliz »

Jag sparar färg genom att weathra direkt på plasten vettu ;)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av HeadWar »

Space Marine Base Coat.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Jag lade till gräs på plattorna, gruppbilder:

Bild

Bild

Bild

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Toastern »

Snyggt!

Jag tycker att att färgschemat och känslan i gubbarna gör att de funkar mycket bra att spela som Space Wolves fastän det mesta är rena Chaos-modeller.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av lurräven »

Jag tycker det var finare utan gräs. Jag tror något brunbeiget i gräsväg hade varit bättre. (men fortfarande en rackarns snygg armé!)

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Kimich »

Vill börja med att säga som alla andra, sjukt snyggt jobbat.
Men jag kanske är lite fånig men det känns lite löjligt med att köra chaos som wolves, är det för att chaos codexet är för dåligt eller vill du inte köra standard wolves med någon egen twist bortsett från att använda en helt annan armés modeller? Kan erkänna att jag är lite dubbel här då jag kan tycka att det kan vara väldigt snyggt och coolt med en egen byggd och konverterad arme som också då är en räknas som arme, ex Pärs droid arme, men den har mer liknelse med tau än vad dina har med wolves.
I mina ögon så är det rena chaos marines men du kör dom som wolves, hade inte diggat det i en turnering. Lite som om att en ultra marines arme helt plötsligt är en blood angels arme för att den råkar för stunden vara bättre eller mer tilltalande.

Vänta på nästa chaos codexet istället.

Dock väldigt snygga modeller.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Tack för de smickrande kommentarerna, gräset känns lite jobbigt att ändra på så här i efterhand så det får nog vara kvar :P

@ Kimich:

Woho! Min favoritdebatt :D
Nej men du ska få ett väldigt utförligt svar då jag tycker att du formulerat din kritik bra och tydligt :)

Jag gillar estetiken hos CSM men hatar codexen. Dessutom känner jag att trots kompmallar osv kan de inte mäta sig med nyare codexar (iaf inte ifall jag ska spela dem). Framförallt är de väldigt tråkiga att bygga listor till medan SW å andra sidan har massvis av coola och bra enheter och builds.

Jag förnekar inte att jag valde SW just bara för att det är en bra codex. Är det fult att vilja spela med de bra lagen?

Jag förnekar heller inte att jag inte på något som helst vis försökt att få min armé att se ut som fallna Space Wolves. Det är inte tanken. De är ett vanligt Chapter som relativt nyligen fallit till den mörka sidan. Å andra sidan så passar SW regler ganska bra till att representera chaos enligt mig.
Personligen tycker jag inte om hur Space Wolves ser ut. Jag tycker de är lite töntiga faktiskt och att hitta på en twist på varg-temat tilltalade mig inte, dock vill jag spela med deras codex.
Å andra sidan vill jag göra det här seriöst. Alla modeller ska vara WYSIWYG och enkla att fatta vad de representerar från SW boken. Jag förstår inte vad folk hänger upp sig på? All equipment är ju samma som vargarna ska ha och jag använder inga långsökta counts-as. Jag tycker det låter lite konstigt att du tycker Starwars Tau är tydligare, mina gubbar ser ju exakt ut som vargarna med undantag för att de bytt pälsar och vargmärken mot chaos stjärnor och taggar. Vem som helst fattar att det är någon form av marines, får de bara veta att det är SW blir det väll inga som helst problem med att i huvudet komma ihåg att alla har counter-assult?

Det bästa argumentet jag hört mot counts-as har jag hört från Egge: "Att det kan vara förvirrande för motståndaren." Men jag tycker fortfarande det är ganska lamt då det är tydligt på modellerna vad de har för equipment och man kan alltid fråga ifall man tycker det är svårt att föreställa sig att vad som ser ut som Havocs egentligen är Long Fangs.

Dessutom har jag fått intrycket av att samma personer som ogillar chaos-wolves eller chaos-angels men även ultra marines ledda av Vulcan gladerligen låter en spela counts-as ifall man kör med ett "svagare codex" Exempelvis Bengtsson den yngres svingrymma armé har jag ingen aning om vad sakerna ska föreställa men det är tydligen okej då han kör dem som vanilla marines.
Jag kan inte låta bli att få kännslan av att counts-as förakt i regel grundar sig i att man inte gillar codexen modellerna i fråga representerar.

Sedan är det lite tråkigt att du säger att jag helt och hållit använt en annan armés modeller. ungefär 50% av varje modell består av MkII och Mk III rustningar från Forge World, för att tona ned chaos kännslan en aning.

Skriv svar