Necrons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gonka Koff

Re: Necrons

Inlägg av Gonka Koff »

Jättefina! Ska bli kul att se dom på spelbordet!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

mikers

Inlägg av mikers »

en lista jag tänkte prova på. 1750p

Necron 201211 (copy) (Necrons)
HQ - 375
Necron Overlord (375)
warscythe.
Catacomb Command Barge
3 Crypteks: Harbinger of Despair (veil of darkness); 2× Harbinger of the Storm (lightning field).
1 Necron Lord: warscythe; resurrection orb.

Elites - 233
7 Deathmarks (233) (harbringer of despair)
Night Scythe

Troops - 487
9 Necron Warriors (117) (Harbinger of the Storm)

9 Necron Immortals (253) (Harbinger of the Storm)
Night Scythe

9 Necron Warriors (117) (necron lord)

Fast Attack - 40
2 Tomb Blades (40)

Heavy Support - 615
Tomb Stalker (205)
close combat weapon.

Tomb Stalker (205)
close combat weapon.

Tomb Stalker (205)
close combat weapon.

tankar välkomna.

Användarvisningsbild
LillePer

Necrons

Inlägg av LillePer »

Du får inte ha lightning field på båda storm killarna. (Max en lightning field per overlord court) annars helt ok lista med lite brist på skytte.

mikers

Inlägg av mikers »

LillePer skrev:Du får inte ha lightning field på båda storm killarna. (Max en lightning field per overlord court) annars helt ok lista med lite brist på skytte.
är beväpningen ok om den ena har voltic staff och den andra har staff of light?

jag läste regeln och ser att så inte är fallet men då får jag nog slänga in en skytte cryptek eller en minus charge båda kan nog vara bra för listan.

mikers

Inlägg av mikers »

Pratade lite med mina vänner och blev uppmanad att köpa en pylon från forge world...
tittade på den och tyckte den kändes lite dyr och dessutom kommer man ju aldrig spela med den. Men jag kunde inte släppa tanken på att bygga en själv. Sagt och gjort laddade jag ner lite bilder från nätet tittade på lite olika scratchbyggda pylons och på forge worlds.
sen gjorde jag en skärfil i illustrator på dom grundläggande bitarna.
pylon skiss.png
pylon skiss.png (150.04 KiB) Visad 1262 gånger
sen skar jag det i skärbordet jag jobbar med i 1mm pvc och skummad pvc i 3,5,10mm tjocklek
pylon1.jpg
pylon1.jpg (142 KiB) Visad 1262 gånger
och väl hemma satte jag ihop den (nöjd)
pylon2.jpg
pylon2.jpg (112.95 KiB) Visad 1262 gånger

mikers

Inlägg av mikers »

o en med fötterna
pylon 3.jpg
pylon 3.jpg (110.55 KiB) Visad 1262 gånger
är det någon som är sugen bifogar jag skärfilen i pdf form
necron pylon.pdf
(1.15 MiB) Nerladdad 139 gånger

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Haha! Jag är impad av pylonen!

Jag tänkte försöka ge lite idéer till din lista, men det var inte så lätt eftersom jag inte vet vad en Tomb Stalker är. Förutom just dom då, så ser det ut att vara en, tja, nåt mellan okompat och nåt ostigt som försöker klämma in sig i ett kompsystem. Men nåt jag ser direkt som du bara måste få till är att pumpa din lord, han blir så otroligt mycket bättre och roligare (för dig) av att få 2+ och 3++ save samt mindshackle. Visst kostar det en hel del poäng, men jag tycker att du ska pröva hur det känns att spela en Lord som är så fantastiskt hård. Jag spelade alltid med två fullpimpade lorder i barges i 5th, och det var väldigt skönt att veta att man kunde skicka in dom ensamma i en fet enhet Grey Hunters och vara tämligen säker på att dom skulle komma ut igen när alla vargarna var slaktade. Har dock aldrig spelat Barges i 6th, så jag vet inte hur dom presterar nu när dom blivit chariots.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Mycket tjusigt. Har du fler skojiga mallar?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

mikers

Inlägg av mikers »

Röde skrev:Mycket tjusigt. Har du fler skojiga mallar?
Tyvärr dåligt med det. jag har lite smågrejer som jag ritat av från andras skisser en dread drop pod.
har funderat på att göra för monolithen också, har du några förslag?

och så har jag den här kompisen 8-)
dino.jpg
dino.jpg (86.54 KiB) Visad 1190 gånger
som jag gjort till jobbets showroom. men den är 2x4m

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

sjukt nice pylon. good job. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar