Neth_Oni's allt i allo blog
Re: Neth_Oni's allt i allo blog
tack, tack. Alltid kul med konstruktiv kritik, jag ska prova lite olika färger på byxorna men ska även prov lite andra färgscheman. Får se om jag hinner klart nog för en bild eller två senare ikväll 
Så, dags att börja komma någon vart med mina Pre-heresy Thousand sons. Spelade en liten turnering i helgen som var men har planer på att fixa dessa till Lincon om jag har möjlighet att komma iväg till den turneringen. Jag har nu en squad redo för strid, om än inte helt klar. Baserna är lite väl tråkiga som de är och ska nog dit med lite "öken gräs" (typ den här stilen: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1390185a ), pipor ska borras när jag väl hittar min borr, "uppstickande" sakerna som ska vara på hjälmarna ska konverteras dit och så funderar jag på att måla om guldet på hammaren och kanonerna. Men inget av det är prio, har rätt mycket att göra bara att få klart allt till spelbar nivå i tid ^^

- Styranimon
Ser mycket cool ut 
Det ser ut som om justicaren har mjölkmustasch.
Gillar utseendet på power armourn skarpt.
Gillar utseendet på power armourn skarpt.
tackar 
Tanken var att måla så det skulle se ut som en mustasch då tänderna (som det faktiskt är) inte riktigt passar på en thousand son, men det sitter lite långt ner så ser mest knäppt ut ja. Blir förmodligen att byta huvud nån gång när jag hittar ngt bättre
Tanken var att måla så det skulle se ut som en mustasch då tänderna (som det faktiskt är) inte riktigt passar på en thousand son, men det sitter lite långt ner så ser mest knäppt ut ja. Blir förmodligen att byta huvud nån gång när jag hittar ngt bättre
Började bli lite väl trött på att måla samma, samma inför lincon så tog en paus från att måla rött och målade denna igår och idag:

En Reclusiarch till mina grön/vita marines. De andra marinesen ska också få blåa ögon med SL, så fort jag fixat det har jag 1 marine, 1 chaplain och 1/2 captain klara! Kanske har en spelbar armé med dem innan jag går i pension!

En Reclusiarch till mina grön/vita marines. De andra marinesen ska också få blåa ögon med SL, så fort jag fixat det har jag 1 marine, 1 chaplain och 1/2 captain klara! Kanske har en spelbar armé med dem innan jag går i pension!
efter att ha kolla på den ett tag igår, så tycker jag att den är ganska bra. Jag hade valt att använda mig av D-stone som min grund fär för att göra skallen och all ben som man ser på honom. Sen jobbat upp den från brunt, D-mud över allt och sen köra 50/50 d-stone och mörkbrunt till vit.
nästa gång vi möts ska jag ha med mig en bättre lista
nästa gång vi möts ska jag ha med mig en bättre lista
becon är ganska roligt.
Jag tycker att det är en aning för mycket blått kring ögonen, det ser lite ut som smink.
Är tanken att det skall vara samma osl-ton på vapnet och ögonen? plasmaskalle?
/Oskar som har samma färg på ögon & force weapons
Är tanken att det skall vara samma osl-ton på vapnet och ögonen? plasmaskalle?
/Oskar som har samma färg på ögon & force weapons
man kan aldrig ha för mycket OSL på en gubbe. tycker det är ganska lagom, själv hade jag nog gassa på mycket mer.
becon är ganska roligt.
Ehm, Jo.muffin skrev:man kan aldrig ha för mycket OSL på en gubbe.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.